Page 9 of 22
Posted: 21 Jan 2008, 15:18
by E34 RRT
är du nu säker att du har löst det där med bakaxelraset förra sesongen! att du slipper köra uta h.....
Posted: 21 Jan 2008, 16:51
by Overcharged
insuget ser mycket bra ut! fina svetsar å allt
Posted: 25 Jan 2008, 13:25
by Bmwandreas
511hk/530nm på hjulen med det lägsta möjliga laddtrycket 0.7 bar och jättelåg tändning.
Mer vill han inte med orig kolvarna:)
586 på hjulen vid 0.8 och normal tänding gav den på första pullet.
Posted: 25 Jan 2008, 13:30
by Vision79
Bmwandreas wrote:511hk/530nm på hjulen med det lägsta möjliga laddtrycket 0.7 bar och jättelåg tändning.
Mer vill han inte med orig kolvarna:)
586 på hjulen vid 0.8 och normal tänding gav den på första pullet.
Fränt!!
Posted: 25 Jan 2008, 13:31
by AndreasT
Fy fan grattis!
Posted: 25 Jan 2008, 13:32
by bmw_fredde
riktigt bra! bara byta kolvar nu då å vrida på laddtrycket max
Posted: 25 Jan 2008, 13:45
by ///Peter
Massa ös på lite laddtryck!! Måste ju va helt fantastisk grundeffekt i den motorn! nog för att det är 2.9 liter men ändå
Posted: 25 Jan 2008, 13:48
by Bmwandreas
Fina kamaxlar!
Posted: 25 Jan 2008, 14:11
by ///Peter
Ah läste nu att toppen va lite ballare med 276or och annat godis istället för fjösiga orginal. Är ändå imponerande great
Posted: 25 Jan 2008, 14:58
by Bmwandreas
+ att det är en stor turbo!
HX55 med 68in och 79mm ut med avgashus 25.
Posted: 25 Jan 2008, 15:00
by Micke johansson
Bmwandreas wrote:+ att det är en stor turbo!
HX55 med 68in och 79mm ut med avgashus 25.
Precis samma mått ja har på min hx50
Posted: 25 Jan 2008, 17:24
by Bäckis
Dessa profiler kommer vi definitivt använda igen.
Mkt trevlig maskin som Tomas SKA beställa kolvar och stakar til på måndag samt komplettera med en till soppapump och 1600cc spridare, sen ska den klämmas på den runt 800-850hk man bör få ut lätt med den turbon.
Den låter GÖTT nu!
Posted: 25 Jan 2008, 18:13
by Moker
Gryma siffror!
Men hur är de nu med 86 i borr på m50?? håller de?
Posted: 25 Jan 2008, 18:42
by Bmwandreas
87mm är det bromsat 1000hk på bakhjulen i en dynojet.
Posted: 25 Jan 2008, 18:57
by Vesslan
Grrr Handla friskt nu tomas så kan du bli bland dom snabbaste i stan... Bara o grattulera till dom FINA siffrorna på låg ladd.
Posted: 25 Jan 2008, 19:40
by Söderling
Har vart ute en sväng med bilen nu. Går riktigt bra, å fint jämfört med förut. Men kunde inte gasa så himla mycket då de är rätt halt ute. Det var någelunda torr väg men kallt. Men de öste på lite på 4an kan ja säga
Ja de hade vart riktigt kul å byta kolvar å stakar men vet inte om ja kan göra de i år. Är rätt mycket som inte kommer hålla om det blir ännu mer effekt, om det nu ens håller nu.
Sen är det massa annat som står på, att göra listan.
Men ska ta mig en riktig funderare iaf.
Skulle va fränt å se va siffrorna skulle bli vid 1.3-1.5bar
Posted: 25 Jan 2008, 19:42
by Bmwandreas
Kul att den gick fint! Ut och dra lite och spela in en film så vi får höra. Kan tänka mig att den låter fint..
Hur kändes responsen?