Page 9 of 11
Posted: 21 May 2008, 06:10
by ZAK
Här är kommentaren som speakern sa på emmaboda i lördags =]
http://www.youtube.com/watch?v=Mg6AveRa67I
Posted: 21 May 2008, 15:15
by FiddeE
Det blir ju bra!! nu har jag köpt mig en bmw igen föresten
ps. hur går det för kaj?
Posted: 22 May 2008, 02:24
by ZAK
FiddeE wrote:Det blir ju bra!! nu har jag köpt mig en bmw igen föresten
ps. hur går det för kaj?
Hehe.. Hart man väl köpt sig en bmw så blir det många efter.
Tror det står still hos "Bult-On" Kai. Senast jag hörde nått så hade inte grejerna kommit tyvärr
Posted: 22 May 2008, 09:53
by CrazyVikingsRacing
Har skickat klippet till dig på mejlen!
MVH
Posted: 22 May 2008, 15:24
by ZAK
CrazyVikingsRacing wrote:Har skickat klippet till dig på mejlen!
MVH
Tack så mkt =] Du råkar inte ha från bänkningen med?
Här är 13s repan
http://www.youtube.com/watch?v=sYsknCEy08c
Posted: 23 May 2008, 10:47
by CrazyVikingsRacing
Tyvärr så hade jag precis varit o lämnat kameran då pga av att batteriet e så dåligt på den o mitt under bänkningen kom jag på -Fan detta kanske man skulle filmat:P men då va de redan försent:P
Posted: 23 May 2008, 17:55
by Drullen
De e´ stabilt
Posted: 15 Jun 2008, 10:14
by Hansa
Nu börjar du tappa greppet mange, nu vill vi ser mer updateringar =) gärna när du monterar dragkroken på bilen! =) haha
Posted: 22 Jun 2008, 22:21
by ZAK
Hansa wrote:Nu börjar du tappa greppet mange, nu vill vi ser mer updateringar =) gärna när du monterar dragkroken på bilen! =) haha
haha du kan få ta kort sen om du vill.. har ingen bildserver uppe nu + att den kommer vara nere under min semester
Posted: 23 Jun 2008, 11:36
by Nisse977
Tja!
Jag är väldigt intresserad av resultaten av ditt bygge
Ska köra med Vortech V5 G-trim på min.
Är precis som några tidigare inlägg, intresserad av vad du får förr ladd på olika varvtal osv. Antar att du menar att du drevat kompressor för att ge max 1,0 bar. Så frågan är då, vad är ditt maxvarv och vad får du för ladd på varven under det?
När jag försöker "räkna ut" vad det blir rent teoretiskt för min bil, så får jag nedanstående värden:
Jag varvar maximalt 7000rpm. Och tänker utnyttja kompressorn maximalt. Den får varva 65000rpm och det tänker jag se till att den har vid 7000rpm motorvarv. Så får laddtrycket helt enkelt bli vad det blir.
3500 = 0,35 bar
4000 = 0,45
4500 = 0,60
5000 = 0,75
5500 = 0,95
6000 = 1,15
6500 = 1,35
7000 = 1,65.... ?
Skulle vara kul att jämföra lite med dina resultat här
Posted: 23 Jun 2008, 15:21
by ZAK
Nisse977 wrote:Tja!
Jag är väldigt intresserad av resultaten av ditt bygge
Ska köra med Vortech V5 G-trim på min.
Är precis som några tidigare inlägg, intresserad av vad du får förr ladd på olika varvtal osv. Antar att du menar att du drevat kompressor för att ge max 1,0 bar. Så frågan är då, vad är ditt maxvarv och vad får du för ladd på varven under det?
När jag försöker "räkna ut" vad det blir rent teoretiskt för min bil, så får jag nedanstående värden:
Jag varvar maximalt 7000rpm. Och tänker utnyttja kompressorn maximalt. Den får varva 65000rpm och det tänker jag se till att den har vid 7000rpm motorvarv. Så får laddtrycket helt enkelt bli vad det blir.
3500 = 0,35 bar
4000 = 0,45
4500 = 0,60
5000 = 0,75
5500 = 0,95
6000 = 1,15
6500 = 1,35
7000 = 1,65.... ?
Skulle vara kul att jämföra lite med dina resultat här
Kan ju säga direkt utan att försöka låta otrevlig att jag är inte en fena alls på matematik och har inte orken att räkna på det. Men ta med dig ett skjutmått till gatebil om du ska dit så får du mäta lite hjul själv och räkna om du vill göra det.
Jag blir bara mest arg och får huvudvärk genom att tänka avancerade siffror å beräkningar så undviker helst det där =]
jag hade en annan som gjorde det åt mig.
Posted: 23 Jun 2008, 15:32
by Nisse977
Hehe ja det är lungt! Jag behöver inte ha reda på några remhjuls diameterar osv. Jag bara var intresserad av om du sett tex att
-Nu kör jag på 3000rpm och kastar då ett öga på laddtrycksmätarn å ser att den visar 0,3 bar... och när jag ligger på 4000rpm har jag 0,45bar osv.. eller nått liknande?
Japp jag kommer till Gatebil på lördag, ska bli kul att se din bil om du är där!
Posted: 23 Jun 2008, 18:45
by Bert-Ola
ZAK wrote:Jag blir bara mest arg och får huvudvärk genom att tänka avancerade siffror å beräkningar så undviker helst det där =]
jag hade en annan som gjorde det åt mig.
Jag skulle kunna ta fram ett diagram laddtryck/varv åt dig om du vill.
Posted: 25 Jun 2008, 22:53
by ZAK
Nisse977 wrote:Hehe ja det är lungt! Jag behöver inte ha reda på några remhjuls diameterar osv. Jag bara var intresserad av om du sett tex att
-Nu kör jag på 3000rpm och kastar då ett öga på laddtrycksmätarn å ser att den visar 0,3 bar... och när jag ligger på 4000rpm har jag 0,45bar osv.. eller nått liknande?
Japp jag kommer till Gatebil på lördag, ska bli kul att se din bil om du är där!
Jag kommer vara där, men inte köra. Har inte fått coilovers än. Så blir mest alkohol och titta på bilar för min del.
Bert-Ola wrote:ZAK wrote:Jag blir bara mest arg och får huvudvärk genom att tänka avancerade siffror å beräkningar så undviker helst det där =]
jag hade en annan som gjorde det åt mig.
Jag skulle kunna ta fram ett diagram laddtryck/varv åt dig om du vill.
Ja tack det vore toppen!
Posted: 25 Jun 2008, 22:59
by ZAK
idag körde jag på SMK söderhamns 201m bana.
Gled upp med takräckena och lastade ur all skit ur bilen och fick den
besiktad.
Tiden vart:
60-fot 2,491s
tid 201m 9,370s @ 146km/h
Har fortfarande problem med fästet.
Ska dock prova slicksen nästa gång som sitter på husvagnen =]
Har fler tider från idag men hittar inte papprena.
Trevligt folk och vart lite småpratande.
I morgon så bär det av till gatbil i mantorp.
ses där
Posted: 26 Jun 2008, 08:28
by m5micke
Va själv o körde i Söderhamn. Måste säga att de va grymt halt. Spann mest hela tiden.
Såg ju bra skoj ut med takräckena när du kom.
Flås verkar de finnas i bilen din iallafall. Men synd på fästet
Posted: 26 Jun 2008, 09:36
by ZAK
m5micke wrote:Va själv o körde i Söderhamn. Måste säga att de va grymt halt. Spann mest hela tiden.
Såg ju bra skoj ut med takräckena när du kom.
Flås verkar de finnas i bilen din iallafall. Men synd på fästet
Jo jag jämnförde lite tider med listan och jag verkade inte vara
den enda med problemet. Men det skulle väl bli bättre med
det tyckte jag någon sa?