Posted: 21 May 2008, 06:10
Här är kommentaren som speakern sa på emmaboda i lördags =]
http://www.youtube.com/watch?v=Mg6AveRa67I
http://www.youtube.com/watch?v=Mg6AveRa67I
Hehe.. Hart man väl köpt sig en bmw så blir det många efter.FiddeE wrote:Det blir ju bra!! nu har jag köpt mig en bmw igen föresten
ps. hur går det för kaj?
Tack så mkt =] Du råkar inte ha från bänkningen med?CrazyVikingsRacing wrote:Har skickat klippet till dig på mejlen!
MVH
Tyvärr så hade jag precis varit o lämnat kameran då pga av att batteriet e så dåligt på den o mitt under bänkningen kom jag på -Fan detta kanske man skulle filmat:P men då va de redan försent:PZAK wrote:Tack så mkt =] Du råkar inte ha från bänkningen med?CrazyVikingsRacing wrote:Har skickat klippet till dig på mejlen!
MVH
Här är 13s repan
http://www.youtube.com/watch?v=sYsknCEy08c
haha du kan få ta kort sen om du vill.. har ingen bildserver uppe nu + att den kommer vara nere under min semesterHansa wrote:Nu börjar du tappa greppet mange, nu vill vi ser mer updateringar =) gärna när du monterar dragkroken på bilen! =) haha
Kan ju säga direkt utan att försöka låta otrevlig att jag är inte en fena alls på matematik och har inte orken att räkna på det. Men ta med dig ett skjutmått till gatebil om du ska dit så får du mäta lite hjul själv och räkna om du vill göra det.Nisse977 wrote:Tja!
Jag är väldigt intresserad av resultaten av ditt byggeSka köra med Vortech V5 G-trim på min.
Är precis som några tidigare inlägg, intresserad av vad du får förr ladd på olika varvtal osv. Antar att du menar att du drevat kompressor för att ge max 1,0 bar. Så frågan är då, vad är ditt maxvarv och vad får du för ladd på varven under det?
När jag försöker "räkna ut" vad det blir rent teoretiskt för min bil, så får jag nedanstående värden:
Jag varvar maximalt 7000rpm. Och tänker utnyttja kompressorn maximalt. Den får varva 65000rpm och det tänker jag se till att den har vid 7000rpm motorvarv. Så får laddtrycket helt enkelt bli vad det blir.
3500 = 0,35 bar
4000 = 0,45
4500 = 0,60
5000 = 0,75
5500 = 0,95
6000 = 1,15
6500 = 1,35
7000 = 1,65.... ?
Skulle vara kul att jämföra lite med dina resultat här
Jag skulle kunna ta fram ett diagram laddtryck/varv åt dig om du vill.ZAK wrote:Jag blir bara mest arg och får huvudvärk genom att tänka avancerade siffror å beräkningar så undviker helst det där =]
jag hade en annan som gjorde det åt mig.
Jag kommer vara där, men inte köra. Har inte fått coilovers än. Så blir mest alkohol och titta på bilar för min del.Nisse977 wrote:Hehe ja det är lungt! Jag behöver inte ha reda på några remhjuls diameterar osv. Jag bara var intresserad av om du sett tex att
-Nu kör jag på 3000rpm och kastar då ett öga på laddtrycksmätarn å ser att den visar 0,3 bar... och när jag ligger på 4000rpm har jag 0,45bar osv.. eller nått liknande?
Japp jag kommer till Gatebil på lördag, ska bli kul att se din bil om du är där!
Ja tack det vore toppen!Bert-Ola wrote:Jag skulle kunna ta fram ett diagram laddtryck/varv åt dig om du vill.ZAK wrote:Jag blir bara mest arg och får huvudvärk genom att tänka avancerade siffror å beräkningar så undviker helst det där =]
jag hade en annan som gjorde det åt mig.
Jo jag jämnförde lite tider med listan och jag verkade inte varam5micke wrote:Va själv o körde i Söderhamn. Måste säga att de va grymt halt. Spann mest hela tiden.
Såg ju bra skoj ut med takräckena när du kom.
Flås verkar de finnas i bilen din iallafall. Men synd på fästet