Lägg upp info om ditt projekt.
Moderators: purepfcom , Storås , Bmwandreas , Nisse Järnet , pelko , Bäckis , Pimplaren
m3gtfigge
Posts: 473 Joined: 28 Dec 2007, 14:42
Location: Motala
Post
by m3gtfigge » 26 Aug 2008, 18:40
Jag använde rulle nr.3
Art nr.11282245087
Nisse977
Posts: 1763 Joined: 28 May 2006, 08:34
Location: Göteborg
Contact:
Post
by Nisse977 » 28 Aug 2008, 12:51
Nice! Bättre att köpa bra grejer som är färdiga, med spännfunktion osv
Hur tycker du att laddtrycket byggs upp genom varven? Alltså, om du laddar max på 7500rpm, har du då halva eller en fjärdedel av det laddtycket på mellanvarv (3750rpm i ditt fall) ?
Nils Ljung
BMW 325i -87 banpreppad
Smidd 2,7l M20 med
Precision Sc6162 a/r 0,63
606Hk / 809Nm på hjulen
m3gtfigge
Posts: 473 Joined: 28 Dec 2007, 14:42
Location: Motala
Post
by m3gtfigge » 28 Aug 2008, 22:25
Nisse977 wrote: Nice! Bättre att köpa bra grejer som är färdiga, med spännfunktion osv
Hur tycker du att laddtrycket byggs upp genom varven? Alltså, om du laddar max på 7500rpm, har du då halva eller en fjärdedel av det laddtycket på mellanvarv (3750rpm i ditt fall) ?
Känns som att köra en sugmotor med grymt bra botten vrid
Men laddtrycket kommer direkt! Är lite svårt att säga hur det blir när man laddar på lite mera. laddar ju bara 0.35 bar för tillfället.
m3gtfigge
Posts: 473 Joined: 28 Dec 2007, 14:42
Location: Motala
Post
by m3gtfigge » 28 Aug 2008, 22:37
Last edited by
m3gtfigge on 17 Sep 2008, 15:47, edited 1 time in total.
Grefven
Post
by Grefven » 29 Aug 2008, 09:19
den turbon har jag haft som bakgrundsbild ett tag =)
vad presterar en sådan?
kristov
Posts: 568 Joined: 20 Nov 2005, 15:16
Location: Norge
Post
by kristov » 29 Aug 2008, 10:49
Varför bytar alla bort sin kompressor med turbo?
Grefven
Post
by Grefven » 29 Aug 2008, 11:09
för turbo is the shit.
Bäckis
Admin
Posts: 6534 Joined: 20 Nov 2005, 14:38
Location: Avesta
Contact:
Post
by Bäckis » 29 Aug 2008, 12:04
Way to Figgz...
M3:an 2008:
10.18@233.6
Touringen 2009:
10.73@217.5
M-tech 1 E30 2010:
11.56@199.12
E21 racebil 2011 "In the 7s"
7.88@285
Det kan man kalla trendbrott!
-------------------------------------------------------
070-7318090
m3gtfigge
Posts: 473 Joined: 28 Dec 2007, 14:42
Location: Motala
Post
by m3gtfigge » 29 Aug 2008, 14:27
bullen! wrote: den turbon har jag haft som bakgrundsbild ett tag =)
vad presterar en sådan?
Den ska palla 800-1000hk
Wandoor
Posts: 71 Joined: 15 Jul 2007, 20:26
Location: Skänninge
Post
by Wandoor » 29 Aug 2008, 15:45
ser fint ut skulle nästan kunna tro att det e min förra... host host..
wuffee
Posts: 1564 Joined: 20 Nov 2005, 14:07
Location: Eksjö
Contact:
Post
by wuffee » 29 Aug 2008, 17:44
800 - 1000 hk på en banbil... du kommer åka rätt breda däck kan jag förmoda?
...
Den kommer bli överbrutal med en brutal motor!
MVh
Uffe
m3gtfigge
Posts: 473 Joined: 28 Dec 2007, 14:42
Location: Motala
Post
by m3gtfigge » 30 Aug 2008, 17:29
Fick hem lite delar till grenrör och tryckrör
m3gtfigge
Posts: 473 Joined: 28 Dec 2007, 14:42
Location: Motala
Post
by m3gtfigge » 30 Aug 2008, 17:36
wuffee wrote: 800 - 1000 hk på en banbil... du kommer åka rätt breda däck kan jag förmoda?
...
Den kommer bli överbrutal med en brutal motor!
MVh
Uffe
265 breda puckar bak och 3.91 i klumpen kommer nog göra att det greppar ganska bra
eller?
Vision79
Posts: 2571 Joined: 13 Sep 2006, 17:01
Location: SUNDSVALL
Contact:
Post
by Vision79 » 30 Aug 2008, 17:52
Sedärja!! n u börjar vi snacka vettu
G.Nauta
Posts: 3 Joined: 26 Jul 2008, 17:35
Location: Linköping
Post
by G.Nauta » 30 Aug 2008, 19:13
vilken finisch på allt
kul o se lite mer bilar från trakterna
TreLingon
Posts: 2388 Joined: 09 Aug 2008, 08:35
Location: Västerås
Contact:
Post
by TreLingon » 30 Aug 2008, 21:33
Mäktigt bil.....
wallin
Posts: 261 Joined: 12 Nov 2006, 21:19
Location: göteborg
Post
by wallin » 30 Aug 2008, 22:17
äntligen !!!
detta lär du inte ångra