Page 9 of 192
Posted: 02 Feb 2006, 21:34
by robbz
Butchermardin wrote:robbz wrote:bmw_fredde wrote:hmm luktar provstart här...
hehe nejdå, toppen,grenröret och insuget är inte portat ännu, blocket är ej iordningfräst, vev,kolvar,stakar är ej viktat och balanserat än......
det nobbe menade var att suget på en precision PT-88:a vart för stor, så nu har jag beställt en sån av PPF!!!
-tyckte 76:an såg lite tam ut i jämförelse!
/mvh
Hehe! Du är fan tokig du, på ett bra sätt!

hehe.....
/mvh
Posted: 02 Feb 2006, 21:41
by Henka.
Helfränt bygge! Men va skall du göra med tråget då du kapat sönder det?
Posted: 02 Feb 2006, 22:11
by bmw_fredde
hehe okej... sälja 76an? pris i sånna fall?
Posted: 02 Feb 2006, 23:27
by Nobbe
bmw_fredde wrote:hehe okej... sälja 76an? pris i sånna fall?
Den lämmnas in som inbyte.
Visste att de här bygget skulle spåra ur ännu mera.. Hehe.
Posted: 03 Feb 2006, 06:28
by robbz
yupps, 76:an tar ppf hand om!
var tvungen att ta av 1 dm på sumpen, pga styrväxeln, sumpen sitter ju fan nästan i centrum av hela motorn, en riktig skit-konstruktion, helst vill man ju ha den i bak-kant, men de e för mycket jobb så, det vart så här, har svetsat klart tråget, bilder kommer under dagen!
/mvh
Posted: 03 Feb 2006, 18:00
by robbz
Posted: 03 Feb 2006, 20:51
by Jimmy
Jobbet med tråget hade du sluppit om du tagit E34:ans tråg. Vad jag har hört så ska det passa rakt ner i E30. Nu har du redan rett ut det men har ett par liggandes om det är av intresse.
Posted: 03 Feb 2006, 21:08
by robbz
yes, nu kan man sy i sömnen.....
åfan, ja de hade ju varit smidigare me ett e34 tråg, men får se hur det här funkar, annars hör jag av mig....
/mvh
Posted: 03 Feb 2006, 23:15
by Nobbe
Mannen...Du har mitt fulla förtroende till att svetsa Alu åt mig! Om de där e ditt andra svetsjobb i alu i livet så fyyyy fan! Impad så de räcker å blir över!!! Lätt lärd e bara förnamnet! Om du ända va lika sugen på att lära dig på Cad/cam och CNC kurserna i plugget å sket i att kopiera av andra (mig).
Men ja räknar me att en hel del special jobb kommer landa i våran verkstad snart! Vet flera som mer än gärna ställer upp å tillverkar dela till dig! Men som sag de kostar ju en sväng i beemern sen för den operatören som hjälpt dig

Posted: 03 Feb 2006, 23:52
by robbz
jo vafan man hade ju annat å göra i plugget än att studera cad, som att glo på brudar tex.......
klart kollegerna dina ska ha en åktur, å de e ju bara en hög gubbar me jänke-skit i skallen, så dom ska få sig sitt livs drift-tur!!
/mvh
Posted: 04 Feb 2006, 12:57
by Henka.
Ser jävligt fint ut! Man blir ju nog sugen på att skaffa sig en TIG nu. Vad är det för modell du använder?
Posted: 04 Feb 2006, 23:59
by robbz
precis, tyvärr är det inte min egen, tror de e en gammal hederlig kemppi, lite osäker...
/mvh
Posted: 05 Feb 2006, 14:13
by Jimmy
En fråga bara.. Får du plats med termostathuset med sådär pass korta runners? Tror jag har tight som fan med mkt längre runners..
Posted: 05 Feb 2006, 17:50
by robbz
nope, grejen är så här, jag byggde plenumet när jag hade i tankarna att ha motorn stå i 90 graders lutning, så platsen för att ha långa runners sket sig, med tanke på original bromsservo m.m, men sen la jag motorn ner istället.
men termostathuset får jag som sagt att modifiera, kapar och gör en snäv vinkel på inre röret ..
/mvh
Posted: 24 Feb 2006, 17:49
by erikkihl
robbs: va kör du med för tillsats material när du svetsade tråget, rent Alu eller AlMg?
Posted: 09 Mar 2006, 18:18
by peppe
robbz hur går det med din svullna E30 ?
Vill se lite bilder nu
