Page 80 of 195

Posted: 04 Sep 2010, 07:42
by Hilda
r.ivars wrote:http://www.youtube.com/watch?v=kr3TzKNnH2Q


Är det där som kallas för tunnelseende? :wink:
Kom och hämta dina dörrar innan grannbonden kör sönder dom med traktorn när det är dags att ploga bort snön inom kort :wink:

Mvh Hilda

Posted: 07 Sep 2010, 16:31
by r.ivars
jäklar vad impad jag är av e34 för tillfället.... mittre staget också bytt men den vibbar fortfarande som en gammal tvättmaskin under centrifugeringen.. dock mycke tightare eftersom det fanns ett glapp i DEN OCKSÅ...

skön kärra

Posted: 07 Sep 2010, 16:37
by Jag Heter Jimmy
r.ivars wrote:jäklar vad impad jag är av e34 för tillfället.... mittre staget också bytt men den vibbar fortfarande som en gammal tvättmaskin under centrifugeringen.. dock mycke tightare eftersom det fanns ett glapp i DEN OCKSÅ...

skön kärra


Jag använde lite av mina google skills å hitta denna tråd på första sidan http://www.autopower.se/forum/topic.asp?id=162816 :D Kanske är som för en kille där som fick lov att byta kardan :?:

Posted: 07 Sep 2010, 16:48
by r.ivars
Jag Heter Jimmy wrote:
r.ivars wrote:jäklar vad impad jag är av e34 för tillfället.... mittre staget också bytt men den vibbar fortfarande som en gammal tvättmaskin under centrifugeringen.. dock mycke tightare eftersom det fanns ett glapp i DEN OCKSÅ...

skön kärra


Jag använde lite av mina google skills å hitta denna tråd på första sidan http://www.autopower.se/forum/topic.asp?id=162816 :D Kanske är som för en kille där som fick lov att byta kardan :?:


de första jag gjorde var att köra skiten på lyften 1an2an3an4an5an

Posted: 08 Sep 2010, 19:22
by r.ivars
Koppling # 4 iår gick åt skogen i helgen, + låda #3.. Tji det vart ingen 8a iår.. Tur är väl det, vad skulle man annars göra nästa år? Sikta på 7or? Nej nej.

Tog bmw:n tillbaks till mina roots, gatracen i trakterna, där allt började.

Image

Likt min gamle evo jag körde 2007. så såg det mer ut som solorepor =) FYFAN VA SKITEN GICK HÅRT!!!! Slår vad om att det hade blivit nior alla race jag körde på gatan, förutom den då allt skrotade.

Nästa år ska jag försöka ha lite mer uppsättningar däck, för att delta mer ute på gatan, 9"are, 14"are, kommer dock fortsätta köra strippen med 10.5w för att köra ten n half.

även denna bild av mr-macke

Image

2st filmer (olika vinklar) från ett av gatracen, rykten säger dock att det sitter automat i kärran numera! :lol:

http://www.youtube.com/watch?v=NvkaZ7S0nOY

http://www.widespeed.com/?flv=film/vsc4cup10.flv

förövrigt har det varit en del fotosessions, dels till en populär tidning.

Image

dels ihop med lite andra västeråskändisar

Image

här ser man det som tyvärr dräper min säsong nu och jakten på 8an för iår.. En låda som 1an och 2ans gaffel pajjat på och märkväl att kopplingen gick åt skogen samtidigt, 765 plattan överlevde nästan 8 repor... Känns svinkul med att köpa en till 765a då är jag uppe i samma summa på 765or på sensommaren som att köpa en tilltänkt finkoppling.

Image

Får tacka för supporten racesäsongen 2010, det har varit skitkul med supporten igenom alla jävla haverier!

Jag har dock ett mål som inte så många andra delar på den här nivån, att kunna köra 8or och sladda på bana.. Känns endå på något vis som jag närmar mig, och har fler planer på utvecklingen inför 2011..

En sak som är säker, jag kommer aldrig köra annat än h-mönstrat, fyfan va kul jag tycker att det är att spaka skiten som en "riktig bil"!


Här har jag knåpat ihop en liten "säsongen 2010 bild" med företagen som alla hjälpte mig att närma mig målen!

http://www.ivarsproduction.se/IVARS2010WP.jpg

Garagesäsongen är nu official!!! Utvecklingen är det enda som är konstant ;)

Posted: 08 Sep 2010, 22:22
by Fredriksson84
trisst med lådan å kopplingen där men det är bara kämpa till nästa säsong nu då!
Såg ut som det var lite nära att det vart en smäll där i en av reporna du körde.. bilen som var påväg ut ifrån vänster, tur det gick bra :D
väntar spänt på film ifrån säsongen :D

Posted: 08 Sep 2010, 23:54
by pelko
Man blir så glad av att läsa här :)

Posted: 09 Sep 2010, 00:14
by Nisse Järnet
Brunt i brallan när väktarbilen kom in rätt snabbt från sidan @ 1:37 :shock: Fett kul att se iaf :D

Hur mycket varvar du i år?

Posted: 14 Sep 2010, 09:10
by aelget
händer det inget här eller? ;P

Posted: 14 Sep 2010, 11:13
by Niklas Sandström
Tyvärr verkar skiftgaffeln till 1/2 vara lite klen när man börjar växla snabbt.

Monterade in en ZF låda i en rallycross Opel häruppe och tjejen som kör den har brytit av 2-3 gafflar iår.

Borde kanske ta fram en i stål istället.

Posted: 14 Sep 2010, 16:21
by r.ivars
Nisse Järnet wrote:Brunt i brallan när väktarbilen kom in rätt snabbt från sidan @ 1:37 :shock: Fett kul att se iaf :D

Hur mycket varvar du i år?


haha, ingen aning fan, varvräknaren jag satte på panelen jag tänkte glo på fungerar ju inte :( och den som sitter där mätarhuset sitter orginal ser jag inte, ratten är precis ivägen för det intressanta...

Varvspärren sitter på 7800 iallafall.. Jag kör hardcore ! :)

aelget wrote:händer det inget här eller? ;P


:) vita faran står och ser ball ut i garaget bara..

Jag har skrotat som en hur jävla svettig svensson som helst..

Visserligen fixat med 525an, transportbilen, mitsubishi 12timmarsbilen, lägenheten..

+ samlat lite prylar för att sätta 525an på en 400ing..

Annars är det raceigaste jag gjort inför nästa år att bolla lite låd och kopplingsplaner med ärtan, han verkar faktiskt köpa att jag (hur knäppt det än kan verka) är hur nöjd som helst precis så här som det är nu... + - några tiondelar på strippen..

Så eftersom jag sagt varje år: Kommer inte bli några större förändringar.. SÅ säger jag precis vad fan som helst kan hända.. För då kanske det inte blir något speciellt som min tanke är ;)

Niklas Sandström wrote:Tyvärr verkar skiftgaffeln till 1/2 vara lite klen när man börjar växla snabbt.

Monterade in en ZF låda i en rallycross Opel häruppe och tjejen som kör den har brytit av 2-3 gafflar iår.

Borde kanske ta fram en i stål istället.


Hehe jag har sett folk växla sönder dom mest konstiga grejerna utan att ens vara i närheten av att fälla i växlar så man blir impad..

Nu vet jag inte direkt vad som händer i rallykross, sticker gaffeln när man kuggar ner inför nån kurva?
Jag är iallafall rätt säker på att jag klantade till det när min gaffel gick åt skogen iallafall.. :roll:

Posted: 14 Sep 2010, 20:10
by Karel021
Yooo..


Jag har kommit på vad vi ska göra med dina gamla zf lådor


http://www.youtube.com/watch?v=F52MgQs89cY

:D

Posted: 14 Sep 2010, 21:12
by Dawe_A
Karel021 wrote:Yooo..


Jag har kommit på vad vi ska göra med dina gamla zf lådor


http://www.youtube.com/watch?v=F52MgQs89cY

:D



Hahahah...... :lol:

Posted: 14 Sep 2010, 22:01
by r.ivars
Karel021 wrote:Yooo..


Jag har kommit på vad vi ska göra med dina gamla zf lådor


http://www.youtube.com/watch?v=F52MgQs89cY

:D


haha jag gillart!! :)

Posted: 15 Sep 2010, 00:37
by Pitbull
Styrstaget du söker till din 525 finns på skruvat.se.
Det som går från vän till hög sida. Kostar 864kr.

Posted: 21 Sep 2010, 22:12
by Mardo@estonia
I think you had some problems with your oil pump shaft.
Can this be the way out? :)

http://store.vacmotorsports.com/vac---m ... p1041.aspx

Posted: 23 Sep 2010, 17:53
by r.ivars
HAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAATAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAR EEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEE34!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

GAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAH!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Image

Image

Image

Image