Page 80 of 192
Posted: 01 Jan 2009, 16:19
by Zwofurti
fan va najs!!=)
Posted: 01 Jan 2009, 16:27
by Nobbe
Har du fårr ner botnia-banan från taket än gosse?
Posted: 02 Jan 2009, 08:28
by robbz
Nobbe wrote:Har du fårr ner botnia-banan från taket än gosse?
hehe nej, linus kommer med lastaren nån dag, så ska vi ta ner rälsjävlarna från vinden.....
-i natt byggde jag klart tryckrören, och lite annat tjaffs vart påbörjat btw, har några bilder jag kan smacka upp under kvällen!
/mvh
Posted: 02 Jan 2009, 20:23
by robbz
här är några bilder på det lilla som har hänt....
-tryckrör och rör till luftfiltret är ihoptejpat, ska förmodligen svetsas ihop i helgen...
för övrigt är nu stolar och bälten fastmonterat!
ska kasta på en 45g böj på slutet så man får in luftfiltret helt under bilen
överblick
här är senaste projektet, kraftig modifiering av bakpartiet är på G
Posted: 02 Jan 2009, 21:04
by moonzhine
ser mkt bra ut!nu såg man att motorn är rejält bakåt flyttad..har du bara ställt dumpen löst vid innerskärmen eller är den monterad på tryckröret på bilden!
Posted: 02 Jan 2009, 21:05
by Resgard
Venturitunnell på gång?
Posted: 02 Jan 2009, 21:23
by Murén
kommer bli spännande att fylla olja
Posted: 02 Jan 2009, 21:42
by Nobbe
Vad har du fått för styling-idéer nu då?
Posted: 02 Jan 2009, 22:02
by robbz
tjena,
moonzhine: dumpen står löst, den ska på strax innan wiggin-klämman..
resgard: japp....
mure´n: blir inga problem, antingen en s-tratt eller en tratt med slangbit fixar biffen..
nobbe: du får se, stormen var över med finfina plåtbitar idag...
/mvh
Posted: 02 Jan 2009, 22:21
by Jimmy Larsson
Ser ju underbart ut som vanligt!
En tanke ifrån min sida bara, vore det inte jävligt snyggt om Wiggins klämman och Fuelrailen samt dumpen inte hade haft den "skrikiga" färgen (jämfört med resten av motorn). Då skulle liksom allt få i ljust, silver/vitt/grått...
Är väl kanske inget att göra åt att klämman är rosa och railen blå mm, vet inte hur det blir när man slipar ner när det är eloxerat..?
Posted: 02 Jan 2009, 23:38
by Grefven
dokumentera gärna venturin med bra bilder. ska bli intressant att se.
Posted: 03 Jan 2009, 01:53
by banzai
Wow, ditt motorum var ju bara för mycket.
Jag är kär
Posted: 03 Jan 2009, 08:48
by Andreas K
det var intressant, ska venturin fungera eller bara vara snygg? Blir hela bilen planbottnad i övrigt?
Posted: 03 Jan 2009, 11:53
by Persson-
Elajl wrote:Ser ju underbart ut som vanligt!
En tanke ifrån min sida bara, vore det inte jävligt snyggt om Wiggins klämman och Fuelrailen samt dumpen inte hade haft den "skrikiga" färgen (jämfört med resten av motorn). Då skulle liksom allt få i ljust, silver/vitt/grått...
Är väl kanske inget att göra åt att klämman är rosa och railen blå mm, vet inte hur det blir när man slipar ner när det är eloxerat..?
jag håller verkligen med.
hårig biljävel du har
avundas verkligen den!
Posted: 03 Jan 2009, 13:58
by Ripper
OOOHHHHHHHH biljävleeeeen är ju verkligen HELT SJUK!
Posted: 03 Jan 2009, 14:29
by daniel-635
Återigen snyggt jobbat, både fram å bak
Gott om plats för kylare och fläktar blir det ju också.
Kommer du att använda "original uttaget" på ventilkåpan för vevhus ventilationen ? eller har du fler större ?
Posted: 03 Jan 2009, 18:10
by robbz
tjena, och tack allihop!
Elajl: nja, visst hade det varit snyggt om allt hade gått i samma färg, men det är inget att tänka på nu tyvärr....
bullen: japp ska göra det, ska iväg och valsa den ikväll...
Andreas: nej bilen kommer inte bli planbottnad, detta är bara för att bilen skall se lite tuffare ut baktill, anledningen till denna byggnation är att bakspoilern hade ett igenlaggt hål där slutröret igentligen mynnar ut(eftersom jag har slutröret ut genom bakskärmen)
och det såg verkligen inte bra ut...den såg alldeles för "snäll" ut och det såg ut som det fattades något...
-och visst, kan man få en viss funktion med den är ju det bra med
daniel: jag har tänkt att köra med original vevhusröret, tror det räcker!
idag svetsade vi ihop tryckrören btw.......vart helt ok!