Page 79 of 195
Posted: 30 Aug 2010, 21:16
by egnesund
mannen kanske dumma frågor men:
e34:an
inge orunda däck även om balansen är bra?
kolla casterstagsbussningarna?
och sist styrleder även mittre styrstaget?
de som brukar vara vanligast är ju en kombo av obalans/orunda däck (räcker oftast med väldigt lite) tillsammans med dåliga casterbussningar då kommer dom i självsvängning.
Posted: 30 Aug 2010, 22:31
by Bäckis
r.ivars wrote:Carlsson wrote:Du tänker väl köra på gatebil i september???
krockar med annat
Gatebil krockar med allt, speciellt det faktum att han förstör hela DRAGRACING bilen med skiten.
Posted: 30 Aug 2010, 23:26
by r.ivars
de är ju sådär
dragracegrabbarna undrar varför jag inte åker slirkoppling
ban och driftinggrabbarna undrar varför jag har 4-länk
effektgrabbarna undrar varför jag inte bänkat om vad motorn orkar
Mitt mål som lät som ett skämt från början är ju nästan taget?
(saxat ifrån min hemsida)
With 1015 bhp i had to choose a heavyweight drivetrain, nothing else would ever hold up.
My expectations with the car is to have a streetmachine who can burn rubber at tracks and lay 8 second runs at the quartermile. And hopefully be as indestructible as a racecar can be.
Jag tycker att jag kommit en bra bit påvägen och snart drar en ny garagesäsong igång för att fixa till och förfina det som redan är.. och sen fiska dom extra
hundradelarna.. Men framförallt försöka fiska lite i kombinationen koppling och låda..
Posted: 31 Aug 2010, 15:29
by JMK Racing
Bäckis wrote:r.ivars wrote:Carlsson wrote:Du tänker väl köra på gatebil i september???
krockar med annat
Bäckis:Gatebil krockar med allt, speciellt det faktum att han förstör hela DRAGRACING bilen med skiten.
Ja för DRAGRACING är ju en rätt så skonsam typ av motorsport
Ja tyckte allt att ivars o grabbarna hade det rätt så trevligt sist på Gatebil
hoppas du ändrar dej o svänger förbi Norge o Rudskogen..!
Posted: 31 Aug 2010, 15:56
by Bäckis
Visst kan man vara där och leka, men inte med en dragracingbil, då får man bygga ett vapen för ändamålet.
Posted: 31 Aug 2010, 21:45
by r.ivars
Bäckis wrote:Visst kan man vara där och leka, men inte med en dragracingbil, då får man bygga ett vapen för ändamålet.
ja, om man endå kunde ha 2 racebilar
Posted: 31 Aug 2010, 21:47
by Hansa
r.ivars wrote:Bäckis wrote:Visst kan man vara där och leka, men inte med en dragracingbil, då får man bygga ett vapen för ändamålet.
ja, om man endå kunde ha 2 racebilar
E34an?
Posted: 01 Sep 2010, 02:23
by Spiidfriik
Min 540 vibrerade så man tappade ratten men efter byte av "del 9" är den helt stabil. Mitt stag var iofs så glapp att man kände det när man slet lite i det...
BYT! =)
Posted: 01 Sep 2010, 13:06
by micke999
Bäckis wrote:Visst kan man vara där och leka, men inte med en dragracingbil, då får man bygga ett vapen för ändamålet.
nu är du lite bitter
monstret vill ju sladdas tiilochmed raktfram hehe
Posted: 02 Sep 2010, 22:37
by r.ivars
Posted: 02 Sep 2010, 22:47
by Fernis1
r.ivars wrote:http://www.youtube.com/watch?v=GwUQ_mw26p4
Sportigt
Posted: 02 Sep 2010, 22:49
by Dawe_A
r.ivars wrote:http://www.youtube.com/watch?v=GwUQ_mw26p4
genområ!
Posted: 02 Sep 2010, 23:41
by Mardo@estonia
Smokey
Using 1% of the powwa
Posted: 03 Sep 2010, 10:08
by Jag Heter Jimmy
var e bilderna då?
bror din är grym med kameran
Posted: 03 Sep 2010, 10:58
by r.ivars
Jag Heter Jimmy wrote:var e bilderna då?
bror din är grym med kameran
ev kommer de användas i ett tidningsreportage, så innan dess kommer de inte ut
men de vart coola!!
Posted: 04 Sep 2010, 03:17
by r.ivars
Posted: 04 Sep 2010, 06:44
by St3v3
Har du provat att palla upp femman bak och gasa med växel i så du vet att vibrationerna inte kommer från drivlinan?