Page 78 of 195
Posted: 26 Aug 2010, 20:56
by r.ivars
nah, den var apdyr
Posted: 26 Aug 2010, 21:03
by pizza
SMSa art.nr imorrn så kollar jag mitt pris på den määääään.
Pizza
Posted: 26 Aug 2010, 22:08
by FoX
r.ivars wrote:- varningslampa oljetryck (rätt jävla temporär dock)
- suttit fläktarna på knapp med relä så de slipper stå på hela tiden
Går det inte att styra dom med sprutet? Eller har jag missat något?
Posted: 27 Aug 2010, 10:39
by r.ivars
FoX wrote:r.ivars wrote:- varningslampa oljetryck (rätt jävla temporär dock)
- suttit fläktarna på knapp med relä så de slipper stå på hela tiden
Går det inte att styra dom med sprutet? Eller har jag missat något?
går absolut! jag gör dock inte det.. likaså att jag även kör launchcontrol på knapp vid sidan av när jag åker med det..
vore ju kul för loggens skull med oljetryck dock, vi får se när allt börjar fungera någorlunda stabilt så man har fler kvällar till att pyssla med mysmeck
Posted: 27 Aug 2010, 12:32
by markus
Jag bytte staget Nr 9 på bilden. Vart som en ny bil !
Posted: 27 Aug 2010, 15:37
by korre
Staget bäckis menar är ett mittre styrstag och vi tar 707:- inkl moms för de nytt på AD-Center. Jag bytte även mitt och de vart klar skillnad!
Posted: 27 Aug 2010, 16:28
by r.ivars
altså, det skakar så dörrarna hoppar av mellan 80 och 90.. Kanske ska prova med även det också
Posted: 28 Aug 2010, 10:32
by r.ivars
svårt att beskriva hur viktig avslutning jag har på året med bilen nu..
omöjligt skönt att ha bilen man slitit djävulen med ungefär hur jävla för länge som helst stå på jobbet en fredag och bara vänta på att bli tuktad.
På med jeans och keps, hoppa in i tungviktarn och skrämma svenssons när man kör om på häng med eld sprutande ur sidepipen..
Fyfan!!!
sen drog vi med ett rejält lass bilar i karavan till grannstaden eskilstuna för att köra lite nattrace...
inga direkt bilder där för det hann bli så mörkt innan det blev racestart, lite stökigt med så mycket spacers att meka, men man var ju inte själv så det gick jävligt fint
Bilen gick överdrivet jävla hårt i stegen (på grundladd givetvis, inte så jag tror att jag behöver prestanda mer än 9.16 och 240km/h på gatan).. Altså den boggar exakt som på orsa i starterna... Den är helt vansinnig på att hålla i bakvagnen med rätt lufttryck och en stadig värmare... Blev ruggigt impad själv över greppet som faktiskt finns i kärran... Jag kommer behöva launch även på gata inför nästa år och då kommer min turbo jävligt snabbt, körde ju 1.33 utan launch på acitionmeet med 29"are visserligen...
Tyvärr vart det bara 2 race sen vann jag utan minsta tendens till att ha kunnat förlora oavsett växelmiss, tappat ena bakhjulet eller vad som helst
hemresa, finns nog ett par spår efter ureldningar mellan västerås och eskilstuna
Vill knappt köra bilen mer iår, för jag är så otroligt jävla nöjd med precis allt, jag gillar tillochmed den uppspöade skärmen efter däcktappningen..
Så igentligen borde jag låta den stå i garaget som nån jävla pokal, och bara veta att den står där och fungerar helt jävla perfekt.
Polaren provkörde tillochmed bilen igår, inget strul i starten, växlar helt som vanligt kuggar ner till 3an eldar ur den till varvspärr.. Han får ju självklart adrenalin som en grek, det är ju 700 på hjulen som river 4800rpm till 8000 varvspärr 3ans växel på nån tiondel med 255 toyo 888 r-däck.. Men garvar över hur omärkvärdig den endå var att köra...
augusti / september skiftet och äntligen nöjd, precis så här är den perfekta e30 turbon för mig och efter vad jag har sorterat ut sen 2007..
Vad fan ska man göra i vinter förutom att montera en blackmagic lamell så jag kan åka 8or hela dagarna nästa år........ haha
Posted: 28 Aug 2010, 13:30
by Bäckström
Härligt å höra att du äntligen fått till allt att funka som du vill, du har ju minst sagt haft de lite tungt imellanåt men ändå tar du de med en klackspark å skrattar lite åt allt som hänt =)
Nu är du allt värd å få ha en hel bil ståendes under vintern som du kan starta upp å torr varva med haha..
Sen har du ju 525 skåpet att pillra med oxå =)
/Erik
Posted: 28 Aug 2010, 20:41
by Danne J
Hur gick det med Jericon?
Danne Skellefteå
Posted: 29 Aug 2010, 01:43
by r.ivars
Danne J wrote:Hur gick det med Jericon?
Danne Skellefteå
den sprängdes i rond 1 på klistrat, antar att den inte gillade kombinationen 3.73 i bakvagnen och stum tilton
Posted: 29 Aug 2010, 07:38
by Danne J
Ska den ner i bilen till nästa år? om man ska vara lite efterklok(vilket man iofs inte ska vara) skulle du ha bromsat med den stumma tilton kopplingen och använt kolfiber på strippen då kanske det gått vägen. Jaja du gör det bra som aldrig ger upp, kämpa på.
Mvh Danne
Posted: 29 Aug 2010, 20:10
by ///Markus
kommer vita faran över till åland nästa helg då?
Posted: 29 Aug 2010, 23:07
by r.ivars
Danne J wrote:Ska den ner i bilen till nästa år? om man ska vara lite efterklok(vilket man iofs inte ska vara) skulle du ha bromsat med den stumma tilton kopplingen och använt kolfiber på strippen då kanske det gått vägen. Jaja du gör det bra som aldrig ger upp, kämpa på.
Mvh Danne
fyfan va jag önskar att det var så det hade gjorts, hade varit det bästa!!
///Markus wrote:kommer vita faran över till åland nästa helg då?
Ser tight ut, krockar med annat
Posted: 30 Aug 2010, 00:03
by Carlsson
Du tänker väl köra på gatebil i september???
Posted: 30 Aug 2010, 15:07
by r.ivars
Carlsson wrote:Du tänker väl köra på gatebil i september???
krockar med annat
Posted: 30 Aug 2010, 15:57
by HULTA
enda felet med din jerico var kopplingen du använde!!!!!!!!