bmw_fredde e36 m3 3,2 turbo
Moderators: purepfcom, Pimplaren, Storås, Bmwandreas, Nisse Järnet, pelko, Bäckis
- bmw_fredde
pelko wrote:How går det?
Mvh Mathias
hmm har typ inte gjort nånting sista veckorna har vart mycke annat å göra..
men blir ett ryck så fort jag får hem tigsvetsen jag köpt av vision79
Fredrik Edholm 0736181290
FredrikEdholm@hotmail.com
- bmw_fredde
Fido85 wrote:blir SKITSNYGGT fredde! fortsätt med lika nogrannhet...grymt sa grisen
Tackar
Fan vad ballt det blir Jag måste komma förbi någon dag och dregla lite
Hur gick det med snikbygget på brukisen då ?
Markus Jonsson
burken_jonsson@hotmail.com
Motorsport för alla. http://www.5100.se" onclick="window.open(this.href);return false;
Motorsport för alla. http://www.5100.se" onclick="window.open(this.href);return false;
- bmw_fredde
markus wrote:Fan vad ballt det blir Jag måste komma förbi någon dag och dregla lite
Tack ja kom förbi å dregla du
hmm jag tror det har spårat ur letar efter en hx40 till den nu
bmw_fredde wrote:markus wrote:Fan vad ballt det blir Jag måste komma förbi någon dag och dregla lite
Tack ja kom förbi å dregla du
hmm jag tror det har spårat ur letar efter en hx40 till den nu
NÄR ska du bli nöjd fredde? *skratt* du vill väl ha en bil som funkar också
Mvh Christoffer
Tel:+358504210611
- bmw_fredde
HAHA precis som vanligt alltså
Markus Jonsson
- bmw_fredde
Fido85 wrote:finns ju cykeln om nån kolv far cykla skulle du väl gilla nu på vintern
Hehe motorn till den blir inte klar på ett tag så originalet håller så cyckeln får stå...
markus wrote:HAHA precis som vanligt alltså
Hehe ja det blir ju lätt så
bmw_fredde wrote:Fido85 wrote:finns ju cykeln om nån kolv far cykla skulle du väl gilla nu på vintern
Hehe motorn till den blir inte klar på ett tag så originalet håller så cyckeln får stå...markus wrote:HAHA precis som vanligt alltså
Hehe ja det blir ju lätt så
ahaa..du har en löst på sidan om! du kunde låna dina guldbyxor åt mig för jag skulle behöva dom! ut i garaget och meka och fota mera på e36:an så och om det är möjligt så kan du fixa en bild då den är nersläppt i röven så får man se hur däcken ser ut på bilen framifrån och bakifrån
Edit: tänkte och bygga plenum i kolfiber om aluminium spricker många gånger för det har ju en sådan tendens...är ju 3st tappar inne i plenumet som förstärkning men kolfiber är grymt snyggare och hållbarare men aning dyrt att fixa plenumet men blir billigare om marcus på suntechmotorsport lämnar med formen för plenumet så andra kan beställa så blir det billigare för mig istället för att jag skulle ta formen så ingen annan får likadant plenum...ser ju ingen nytta i det precis men finns typer som gör så
Mvh Christoffer
_Kalle_ wrote:Fido: Freddes insug är byggt i aluminium och efter det kolfiberdraperat (eller vad det heter? ). Tror inte att ett rent kolfiberinsug skulle klara övertryck? Inte säker på min sak där men någon mer kunnig kan säkert bekräfta/motsäga ?
Grymt projekt f.ö. Fredde
joo jag kollade att det är så jodå plenum i kolfiber tål överladdning kan jag lova...han på http://www.suntechmotorsport.com så körde med det då han tävlade och laddade väl närmare 2,8 bar utan problem så andningshjälp klarar det nog en bild på det...endast i kolfiber byggt!
tagen från hans hemsida...har sj kollat på plenumet dom hade...
engine:
Volvo B230
Venolia pistons
SPM rods
Moroso vacuum and drysump pumps
38mm inlet 34mm outlet valves
Cylinderhead welded and
ported by Suntech Motorsport
flows 360cfm at 28" H2O
Intake manifold in Carbon fibre
Four 1600cc/m injectors
Autronic fuel,ignition and datalogger
Garrett hybridturbo good for 1200hp
Home made exhausmanifold
Wastegates from Knuts Racing
Water to Air intercooler
Mvh Christoffer
...
porr lär ju vara ganska tjocka väggar i det där plenumet
Kör:
Bmw e36 2.8l turbo
Saab 9-5 aero
volvo 244
Bmw e36 2.8l turbo
Saab 9-5 aero
volvo 244
Re: ...
grenade wrote:porr lär ju vara ganska tjocka väggar i det där plenumet
Tjockt tror jag inte att det nödvändigtvis är, kolfiber är ju oerhört starkt. Förmodligen hade Freddes plenum hållit om han bara hade fått ur aluminium skrotet ur det
Re: ...
grenade wrote:porr lär ju vara ganska tjocka väggar i det där plenumet
har testat att bryta av en bit kolfiber och lagret var inte tjockt men nej fan hur jag än svor och gjorde så gick det inte att få sönder...pratar om nån mm tjockt...så jäkla starkt material men ganska dyrt
Mvh Christoffer