Page 77 of 195

Posted: 24 Aug 2010, 09:36
by M3JONAS
Vad hade hänt när det läckte komp? Hittade du något redigt fel?

Posted: 24 Aug 2010, 18:15
by MHansson
Var där å kollade på ditt monster i år igen :D
Den är helt underbar att se live ;)

Är impad av all din skruvning :)

Posted: 24 Aug 2010, 20:48
by jimpa
r.ivars wrote:
Roobin wrote:grattis ivars, helvete vilken fighting spirit.. om man ändå kunde vara så där när man blir lika "gammal" som dig ;)


Nog fan fightas det men helgens tio poängare går fan till "mannen som växlar så att blixtarna står stilla" :lol:

Ålands jimpa som rockade järnet på andra sidan bilen precis från start till stopp!!

johankihl wrote:En sådan här lamell verkar ju vara the shit om man vill slira lite på kopplingen på strippen. Sintered Iron, eller BlackMagic som den kallas i Sverige av någon underlig anledning

http://www.summitracing.com/parts/RAM-1364/

Tror att 1,125" 10spline passar på BMW lådan också.


är pisssugen på att prova en sån, får bli till nästa år, måste låta den här versionen av min racebil gå vidare, jag tycker om den för mycket som den är nu + att jag måste börja spara upp min rasbuffert igen, den har fått smaka iår ;)


hahaha! det var en jävligt rolig helg fast det strula mycket och kul som fan att träffa lite folk :wink:


en sån lamell lär testas!!

mvh

Posted: 24 Aug 2010, 21:14
by r.ivars
kommer dock en ny (körd 3 mil) sinter 6a på posten imorn eller torsdag, + hjulbultar är påväg också..

Monterade en 65graders termostat idag som bäckis tyckte jag skulle prova :P dock var den fan så fin på tempen på racet, men antar att det alltid sticker nån gång om man börjar på 80-85 istället för 65-70..

+ monterat av gamla pinnbultarna så allt är redo för att smälla ihop, blir nog riva lådan på lyft på jobbet, känns bekvämare att stå under och skrota :)

Posted: 25 Aug 2010, 09:17
by Joachim
Gillar din bil och ditt tålamod hårt! :)

med tnke på vxl.låda, du har inte funderat på å forsöka en
Getrag s6s 560g då?
http://www.pure-pf.com/phpBB2/viewtopic.php?t=44488

mvh
Joachim

Posted: 25 Aug 2010, 13:02
by M3JONAS
M3JONAS wrote:Vad hade hänt när det läckte komp? Hittade du något redigt fel?


Citerar en jäkligt cool snubbe eftersom jag fortfarande är nyfiken på vad som hänt med topp/packning? ;)

Posted: 25 Aug 2010, 14:09
by Bäckis
Han hade ju kokat den som fan så ringarna kanske hade sjunkit in i toppen. Toppen var även lite skev, men med ny packning och planing så funkar den ju prima igen.

Posted: 25 Aug 2010, 21:40
by r.ivars
japp jag kokade apan ur den på rudskogen, brukade kyla när den närmade sig 120.. en gång peggade den 120 och fortsatte udner mitt kylvarv..

Men men, inga fel direkt funna, förutom att toppen var lite skev och kanske det hade dräpt förbi ringarna då?!

Nu är den iofs tät som aldrig förr, fyfan va fin hon är i temp, nästan så man skulle dra till rudskogen i september och se hur den håller sig i breisladden ;)

Ikväll var jag ute och åkte lite med nya hjulbultar, 255 r-däck.. och nu är den parkerad på jobbet för att byta kopplingslamell när jag går av skiftet imorn.. Nog för att det inte slirar när man åker gata, men rätt som det är står man med slicksen på igen?! :roll:

ganska trevligt att vara ute och nattsudda lite med 9 blankaren :) Image

Posted: 25 Aug 2010, 21:52
by johankihl
Testade du någon mer repa efter att den slirade? Vet att du pratade om att försöka slira lite i starten sista repan. Grejen är att sinter tappar greppet när det blir varmt och det kan räcka att bara låta lamellen svalna. Min koppling gjorde likadant när jag provade slirstart på tvåan på Kjula. Repan efter när jag startade på ettan gick allt som smort igen och greppade fint.

Kanske kan spara in några slantar :)

Posted: 25 Aug 2010, 21:55
by pelko
Stöört ballt stuk på sista bilden i gatmode :)

Posted: 25 Aug 2010, 21:55
by r.ivars
johankihl wrote:Testade du någon mer repa efter att den slirade? Vet att du pratade om att försöka slira lite i starten sista repan. Grejen är att sinter tappar greppet när det blir varmt och det kan räcka att bara låta lamellen svalna. Min koppling gjorde likadant när jag provade slirstart på tvåan på Kjula. Repan efter när jag startade på ettan gick allt som smort igen och greppade fint.

Kanske kan spara in några slantar :)


slirade 1an 2an 3an till varvstopp under ca 2.5 sekund, så den borde väl nästan vara stekt?

känns visserligen tokskön att streetåka med gathjulen, dock vet man inte hur skiten beter sig med slicks :)

Posted: 25 Aug 2010, 23:05
by M3JONAS
^fan, ja du kan man förstå att toppen å packningen fått en hel del stryk!

Hur mycket försänkt är din tryckplatta i svänghjulet nu när du åker 765:a med sinterlamell?

Posted: 25 Aug 2010, 23:12
by johankihl
r.ivars wrote:
johankihl wrote:Testade du någon mer repa efter att den slirade? Vet att du pratade om att försöka slira lite i starten sista repan. Grejen är att sinter tappar greppet när det blir varmt och det kan räcka att bara låta lamellen svalna. Min koppling gjorde likadant när jag provade slirstart på tvåan på Kjula. Repan efter när jag startade på ettan gick allt som smort igen och greppade fint.

Kanske kan spara in några slantar :)


slirade 1an 2an 3an till varvstopp under ca 2.5 sekund, så den borde väl nästan vara stekt?

känns visserligen tokskön att streetåka med gathjulen, dock vet man inte hur skiten beter sig med slicks :)


Jag gjorde precis samma sak med min. Tokslirade på både 2:an och 3:an och släppte av på fyran. Fungerar helt perfekt fortfarande. Om du vill spara på skruvasuget till Kjula så lägger du lamellen i bagaget och hoppas på det bästa. Annars blir det snabb-mek på plats!

Posted: 26 Aug 2010, 05:32
by r.ivars
johankihl wrote:
r.ivars wrote:
johankihl wrote:Testade du någon mer repa efter att den slirade? Vet att du pratade om att försöka slira lite i starten sista repan. Grejen är att sinter tappar greppet när det blir varmt och det kan räcka att bara låta lamellen svalna. Min koppling gjorde likadant när jag provade slirstart på tvåan på Kjula. Repan efter när jag startade på ettan gick allt som smort igen och greppade fint.

Kanske kan spara in några slantar :)


slirade 1an 2an 3an till varvstopp under ca 2.5 sekund, så den borde väl nästan vara stekt?

känns visserligen tokskön att streetåka med gathjulen, dock vet man inte hur skiten beter sig med slicks :)


Jag gjorde precis samma sak med min. Tokslirade på både 2:an och 3:an och släppte av på fyran. Fungerar helt perfekt fortfarande. Om du vill spara på skruvasuget till Kjula så lägger du lamellen i bagaget och hoppas på det bästa. Annars blir det snabb-mek på plats!


plan!

Posted: 26 Aug 2010, 20:38
by r.ivars
bytt styrleder på 525an, vart det bättre med supervibbarna ? NEJ..... balanserade om däcken, skillnad? Nej....... Vad är det med mig och otur med just e34... m5an jag hade sist bara jävlades den också... snart ger jag upp och turbar skiten ur en e30 istället... dom vill ju bara ha...

Image

bytt termostat och hjulbultar tidigare i veckan... den vart riktigt skön på lugna 65-70 grader :)

Image

bra pris för bultar.....

Image

yes, streetwheels is on

Image

ah!!!

Image

Image

körde och hälsade på karel sen drog jag till jobbet med bilen, så trevligt att kvällscruisa lite med race-kälken!!

Image

skitig som djävulen.. eftermiddagstur på g...

Image

Image

Image

Image

drog förbi bilprovningen bla :) 1080 raceready :) dock med ett antal kilo fälgar och spacers haha...

Image

tillbaks på jobbet för att än en gång blir apkär i 4-länk... FYFAN VA FINA GREJER DET ÄR!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Image

fick efterjustera skiten lite grann, både toe fram och bak knappt märkbart dock.. + camber fram, ändrade ju på en höft när gatfälgarna skulle på...

sen en checklista jag länge velat pricka i med lite bra att göra grejer som aldrig blir av när man måste byta låda / koppling / topplock / name it

- varningslampa oljetryck (rätt jävla temporär dock)
- suttit fläktarna på knapp med relä så de slipper stå på hela tiden
- tvättat skiten
- efterdragit chassiebultar
- fäst om batterikablar mm mm, bara smått underhåll som annars aldrig blivit av..

äntligen lite mysmeck istället för raketracing på pallbockarna... och fan va vit skiten vart! Blir nog ett par mil i helgen ;) haha

Posted: 26 Aug 2010, 20:41
by Grefven
e34 kan va lite dum med vibbar i framvagnen. styrväxeln kan vara en bov. det är tråkigt.

Posted: 26 Aug 2010, 20:47
by Bäckis
Har du bytt del 9:

http://realoem.com/bmw/showparts.do?mod ... g=32&fg=25

Den glömmer många och den orsakar brutala vibrationer när den är slut i kulbultarna.