Page 77 of 80
Re: M3 E30 Turbo on the road again!
Posted: 29 Jun 2011, 12:18
by erikjakan
Brostugan ikväll Jonas!
Re: M3 E30 Turbo on the road again!
Posted: 29 Jun 2011, 14:24
by M3JONAS
erikjakan wrote:Brostugan ikväll Jonas!
Jajjemen!
Re: M3 E30 Turbo on the road again!
Posted: 03 Jul 2011, 19:02
by Dinan2.5
M3JONAS wrote:vectramicke wrote:Bestämmer du dug för mer effekt å mer soppa har jag en weldon 2025a till salu
Hur långt räcker en sån?
Vilka bilar har 3,5 eller ev 3,8 bars soppatrycksregulator som passar mot originalrailen? Någon som vet? Är väl iofs standardmått tror jag.
Här säljer dom olika regulatorer som passar originalrailen:
http://www.lindseyracing.com/LR/Parts/944FUELREG.html
Re: M3 E30 Turbo on the road again!
Posted: 03 Jul 2011, 19:51
by Pimplaren
Re: M3 E30 Turbo on the road again!
Posted: 03 Jul 2011, 21:12
by M3JONAS
Tjusigt Turtle
Regulatorn är numera ombyggd med PPF´s ombyggnadskit.
Dessvärre sjunker nu soppatrycket när man laddar och varvar lite så jag misstänker att en soppapump inte är som den ska. hejja Walbro
Som tur är så köpte jag ett par nya Detschwerkspumpar i veckan och jag har fått tag på en till extratank så nu ska det byggas om soppasystem i veckan! Sen kan vi ladda på mera igen
Re: M3 E30 Turbo on the road again!
Posted: 03 Jul 2011, 21:20
by Pimplaren
Vilken tur! du kan ju inte gå ner på lowboost
Re: M3 E30 Turbo on the road again!
Posted: 03 Jul 2011, 21:32
by M3JONAS
Nope, laddar ju bara 1,35 nu på grundladd!
Re: M3 E30 Turbo on the road again!
Posted: 03 Jul 2011, 21:49
by Pimplaren
M3JONAS wrote:Nope, laddar ju bara 1,35 nu på grundladd!
Ja usch! på smallblock måste man ladda perverst
Re: M3 E30 Turbo on the road again!
Posted: 03 Jul 2011, 22:07
by M3JONAS
Pimplaren wrote:M3JONAS wrote:Nope, laddar ju bara 1,35 nu på grundladd!
Ja usch! på smallblock måste man ladda perverst
Hörrö grabben! Jag åker ju faktiskt 2,4 liter, det är stoor maskin juu
Re: M3 E30 Turbo on the road again!
Posted: 22 Jul 2011, 00:24
by M3JONAS
Nu är nya soppasystemet klart. Kapade av den extratanken som sitter bakom ryggstödet på M3:orna och delade upp den i 2 delar. I lilla delen som rymmer ca 8 liter soppa satte jag ner 2 Deutschwerkspumpar. Den tankdelen får nu funka som en catchtank som förses med soppa från stora tanken.
Dessvärre så funkade det piss vid första provkörningen. Soppatrycket sjönk på högre varv/ladd istället för att öka
Verkar som om soppafiltret är igensatt trots att det såg rent å fint ut. Provade utan filter och då gick det iaf bättre.
Mao så var det nog inte det minsta felet på mina Walbropumpar trots 4 års alkoholmissbruk
Re: M3 E30 Turbo on the road again!
Posted: 22 Jul 2011, 07:46
by Lukas.
M3JONAS wrote:Nu är nya soppasystemet klart. Kapade av den extratanken som sitter bakom ryggstödet på M3:orna och delade upp den i 2 delar. I lilla delen som rymmer ca 8 liter soppa satte jag ner 2 Deutschwerkspumpar. Den tankdelen får nu funka som en catchtank som förses med soppa från stora tanken.
Dessvärre så funkade det piss vid första provkörningen. Soppatrycket sjönk på högre varv/ladd istället för att öka
Verkar som om soppafiltret är igensatt trots att det såg rent å fint ut. Provade utan filter och då gick det iaf bättre.
Mao så var det nog inte det minsta felet på mina Walbropumpar trots 4 års alkoholmissbruk
Pumpar du soppa till "catchtanken" från stora tanken, eller hur funkar det? Kul idé med att använda extratanken!
Mvh
Re: M3 E30 Turbo on the road again!
Posted: 22 Jul 2011, 09:14
by M3JONAS
Lukas. wrote:M3JONAS wrote:Nu är nya soppasystemet klart. Kapade av den extratanken som sitter bakom ryggstödet på M3:orna och delade upp den i 2 delar. I lilla delen som rymmer ca 8 liter soppa satte jag ner 2 Deutschwerkspumpar. Den tankdelen får nu funka som en catchtank som förses med soppa från stora tanken.
Dessvärre så funkade det piss vid första provkörningen. Soppatrycket sjönk på högre varv/ladd istället för att öka
Verkar som om soppafiltret är igensatt trots att det såg rent å fint ut. Provade utan filter och då gick det iaf bättre.
Mao så var det nog inte det minsta felet på mina Walbropumpar trots 4 års alkoholmissbruk
Pumpar du soppa till "catchtanken" från stora tanken, eller hur funkar det? Kul idé med att använda extratanken!
Mvh
Japp i vanliga tanken sitter en walbro som pumpar upp soppan till catchtanken. Därifrån pumpas det sedan fram till railen via ett filter. Returen från railen går in i catchtanken och från catchtanken går det sen en grov retur tillbaks till vanliga tanken för att förhindra att det blir övertryck i catchtanken.
Re: M3 E30 Turbo on the road again!
Posted: 22 Jul 2011, 11:21
by Lukas.
Smutt, låter som att du bara behöver lägga lite härliga mil sommarn som är kvar nu! Eller planerar du fler uppgraderingar inom kort?
Re: M3 E30 Turbo on the road again!
Posted: 26 Jul 2011, 10:10
by M3JONAS
Nu är hela soppasystemet uppdaterat med nya pumpar, nytt y-kors, nytt filter mm. Dock så sjunker soppatrycket fortfarande på varv/ladd.
Konstaterar att soppatrycksregulatorn läcker på luftsidan vilketsjälvklart gör att trycket förvsinner och soppatrycket sjunker. Är nu på jakt efter en regulator som ger minst 3,8 bar och som passar i originalrailen? Någon som har tips?
Re: M3 E30 Turbo on the road again!
Posted: 26 Jul 2011, 12:32
by Bmw*Alex
m5 3.8 har den regulatorn 3.5 bar eller 3.8 bar ?
mvh
M3 E30 Turbo on the road again!
Posted: 04 Aug 2011, 07:29
by Magnaten
Höll det ihop i fjällbänken?
Re: M3 E30 Turbo on the road again!
Posted: 04 Aug 2011, 09:58
by M3JONAS
Magnaten wrote:Höll det ihop i fjällbänken?
Nope, turboras.