Page 75 of 80
Posted: 30 Aug 2010, 23:14
by M3JONAS
Pilliam wrote:Ja igår hörde jag att det går att åka med den igen. lät piggt vid jungfrusund!
Jaså du, var du och smög i buskarna när jag hade missat färjan?
Posted: 30 Aug 2010, 23:16
by M3JONAS
martin n wrote:tycker det är dåligt med bilder i din tråd jonas...
//Martin
Ska försöka råda bot på det, ska försöka ge oss ut å filma å fota nån dag nu medans bilen är hel
Posted: 31 Aug 2010, 19:04
by Dinan2.5
Vilken Bars Leak använder du Jonas? Dom har ju en hel radda produkter.
Posted: 31 Aug 2010, 19:52
by M3JONAS
Posted: 31 Aug 2010, 21:05
by Pilliam
M3JONAS wrote:Pilliam wrote:Ja igår hörde jag att det går att åka med den igen. lät piggt vid jungfrusund!
Jaså du, var du och smög i buskarna när jag hade missat färjan?
Jag va i en källare i industriområdet, men du hördes bra ändå. misstänkte att det hade med färjan att göra
Posted: 01 Sep 2010, 00:49
by Dinan2.5
Tackar!
Posted: 01 Sep 2010, 00:56
by Hansa
M3JONAS wrote:http://www.bars.se/default.asp?id=96;0
Denna dära!
Hur funkar det där? bara tippa ner i kylaren/expansionskärlet och hoppas på det bästa? =)
Posted: 29 Sep 2010, 07:55
by Dinan2.5
Hej Jonas,
Jag höll på att läsa om tändspolarna du kör nu. Vad krävs för att kapa längden utan att förstöra dom (som på bilden):
Går dom fortfarande bra för dej?
mvh
Anders
Posted: 29 Sep 2010, 09:25
by M3JONAS
Dinan2.5 wrote:Hej Jonas,
Jag höll på att läsa om tändspolarna du kör nu. Vad krävs för att kapa längden utan att förstöra dom (som på bilden):
Går dom fortfarande bra för dej?
mvh
Anders
Hallå Anders.
Nja, båda ja och nej. De har funkat hela sommaren men nu i fredags natt när jag var ute och åkte så fick jag överlsag i en spole. Hade spruckit i den övre delen. Vet inte om det kan ha varit så att jag våldat med dem...
Det är lite pillande å knåpande för att kapa dem. Får öppna stålhöljet nertill och sedan får man dra isär och kapa/skära av innerpinnen resp ytterhöljet i gummit.
Posted: 29 Sep 2010, 09:32
by Dinan2.5
Ok, tack för det. Har du nån bild på när det var isärdraget?
Posted: 05 Oct 2010, 14:22
by M3JONAS
Nu har jag beslutsångest för vad jag ska göra med bilen.
Det enda direkta jag måste göra är att fixa problemet med att maskinen trycker ur sig vatten. Blir då till att byta topp pga att den nuvarande är planad såpass mycket.
Frågan är då om man ska ta toppen från sugmotorn man har stående där det sitter stooora ventiler i och och maxportat eller om man helt enkelt ska stoppa dit en "ny" originaltopp.
Portad topp är ju alltid trevligt men frågan är vad man ska ha bilen och effekten till? Räknar med att man kanske kan få 30-50hk mer med portad topp och samma laddtryck som i nuläget och med nuvarande turbo, eller så skaffar man en SC62:a och laddar lite mer så kan man nog få ut 100hk till.
Men då kommer man till problemet att spridarna redan nu gick på 92% dutycycle. Mao större spridare eller högre soppatryck. Å ska soppatrycket höjas bör man nog satsa på bättre flöde i soppasystemet, mao värre pumpar.
Hjääälp, vad ska jag göra?
Posted: 05 Oct 2010, 14:23
by M3JONAS
Det som iaf ska göras med bilen är att jag ska montera i en båge eller bur i vinter. Känns som om det är hög tid för det nu...
Posted: 05 Oct 2010, 15:11
by Pimplaren
Bygg m50 =P
Posted: 05 Oct 2010, 19:31
by M3JONAS
Näääää, varför byta ner sig till en sån dussinmotor?
Posted: 05 Oct 2010, 19:39
by Ronnie AVR
M3JONAS wrote:Näääää, varför byta ner sig till en sån dussinmotor?
Helt på din sida Jonas. Varför gå i medvind när det finns motvind
Posted: 05 Oct 2010, 20:00
by M3JONAS
Ronnie AVR wrote:M3JONAS wrote:Näääää, varför byta ner sig till en sån dussinmotor?
Helt på din sida Jonas. Varför gå i medvind när det finns motvind
Haha, ööööhhhh ska man säga tack eller ska man ge dig fingret nu?
Får väl iaf försvara mig med att det mig veterligen inte åkt lika fort med m50 som det gjorts med s14...
Posted: 05 Oct 2010, 20:04
by erikjakan
Båge är ju prio ett!
Åker du såpass mkt på fulleffektsläget att du vill ha mer mos? Om inte, byt till en lite vassare topp bara!
MVH Erik