M3 E30 Turbo on the road again!
Moderators: purepfcom, Pimplaren, Storås, Bmwandreas, Nisse Järnet, pelko, Bäckis
Blev lite grinig igår efter att ha bråkat med kopplingen och tog en runda och tuktade rätt rejält. Efter det så funkar kopplingen bättre. Lite gränsfall fortfarande och den kopplar väl inte ur helt 100 men det går att åka iaf.
Men nu har jag noterat nånting som jag haft på känn ett tag... Motorn trycker ur sig vatten Är väl bara att beställa ny packning och riva av toppen för att kolla vad som hänt. Eller finns det några mirakelmedel som kan hjälpa?
Ska även fixa en bättre variant på oljeuttaget till turbo och mätare. Var får man tag på adapter att sätta mellan oljefilterhuset och oljefiltret som kan passa?
Men nu har jag noterat nånting som jag haft på känn ett tag... Motorn trycker ur sig vatten Är väl bara att beställa ny packning och riva av toppen för att kolla vad som hänt. Eller finns det några mirakelmedel som kan hjälpa?
Ska även fixa en bättre variant på oljeuttaget till turbo och mätare. Var får man tag på adapter att sätta mellan oljefilterhuset och oljefiltret som kan passa?
jonas_edling@hotmail.com
0736-560290
0736-560290
jorgen wrote:jag köpte en på biltema. svarvade den så den tag lite mindre utrymme. sitter 4st 1/8 utgångar på den
Var det denna du menar? http://www.biltema.se/sv/Bil---MC/Bil-t ... ljegivare/
Hittade precis den på deras sida. En sån borde väl inte ens Biltema kunna misslyckas med kan man tycka!?
Inga bekymmer för dig med den Jörgen?
jonas_edling@hotmail.com
0736-560290
0736-560290
jorgen wrote:japp det är den. den funkar fint
Åfan, å värsta blingblåa! En sån måste man ju bara ha
jonas_edling@hotmail.com
0736-560290
0736-560290
STRANGLED wrote:Du kan prova bars leak, det har tätat dom mest fantastiska läckor för mig iaf, sätter inte igen vattenkanaler osv
Åfan, kan vara värt att testa. Har du någon koll på var man får tag på det?
jonas_edling@hotmail.com
0736-560290
0736-560290
M3JONAS wrote:STRANGLED wrote:Du kan prova bars leak, det har tätat dom mest fantastiska läckor för mig iaf, sätter inte igen vattenkanaler osv
Åfan, kan vara värt att testa. Har du någon koll på var man får tag på det?
ett tips är att ringa
Kontaktperson:
Gunnar Edwall
Postadress:
Dan Broströms väg 26
429 43 Särö
T: 031 - 68 10 78
F: 031 - 68 20 65
E: svehaco@telia.com
support your local Riga dirt-hogs MC
passat TDI 2008
Audi A6 2009
passat TDI 2008
Audi A6 2009
M3JONAS wrote:Blev lite grinig igår efter att ha bråkat med kopplingen och tog en runda och tuktade rätt rejält. Efter det så funkar kopplingen bättre. Lite gränsfall fortfarande och den kopplar väl inte ur helt 100 men det går att åka iaf.
vart hamnar oljan? rinner det längs blocket eller är den i oljan?
Grefven wrote:
vart hamnar oljan? rinner det längs blocket eller är den i oljan?
Hamnar ingenting i oljan såvitt jag kan se. Oljan ser iaf fin ut, ingen Baileys där inte
Märker att det fuktar lite ur evakueringskanalerna på avgassidan. Har även dessvärre tryck i expansionskärlet också verkar det som
jonas_edling@hotmail.com
0736-560290
0736-560290
-
Var på hotrodheaven igår och shoppade en adapter/sandwich till oljefiltret. Skruvade dit den idag och det funkar fint. Smidig å prisvärd pryl!
Har nu även testat att köra i bars leak för att se om man får vattnet att stanna i maskinen. Tror inte riktigt på mirakelmedel men de 150 kronorna som det kostade kan man chansa lite för...
Verkar iaf inte trycka ur sig vatten nu, har dock inte laddat på nånting utan bara kört några lugna mil.
Har nu även testat att köra i bars leak för att se om man får vattnet att stanna i maskinen. Tror inte riktigt på mirakelmedel men de 150 kronorna som det kostade kan man chansa lite för...
Verkar iaf inte trycka ur sig vatten nu, har dock inte laddat på nånting utan bara kört några lugna mil.
jonas_edling@hotmail.com
0736-560290
0736-560290
att folk får problem med pyramidringar kanske kan bero på att arbetet inte är riktigt hundra..? Dvs att någon ring är någon hundradels mm lägre/högre än en annan?
Det är det stora problemet för mig, vart jag skall lämna blocket för pyramidringning & eftersom att man bara har en chans så får det nog bli till ppf med tanke på att dom / dom som gör det åt dom bör kunna det vid detta laget.
Den där olje grendosan från biltema skall jag med ta & testa!
Sen får du återkomma med info om läckaget när du laddat lite, så får vi se om mirakelmedlet faktiskt kan vara något att ha?
mvh!
Det är det stora problemet för mig, vart jag skall lämna blocket för pyramidringning & eftersom att man bara har en chans så får det nog bli till ppf med tanke på att dom / dom som gör det åt dom bör kunna det vid detta laget.
Den där olje grendosan från biltema skall jag med ta & testa!
Sen får du återkomma med info om läckaget när du laddat lite, så får vi se om mirakelmedlet faktiskt kan vara något att ha?
mvh!
Last edited by Dawe_A on 31 Aug 2010, 07:18, edited 1 time in total.
People change, things go wrong, shit happens , life goes on!
E28 M535i -86 , svensksåld
E28 M535im -86 , svensksåld
E34 M5 3.8 -92 ,
E28 M535i -86 , svensksåld
E28 M535im -86 , svensksåld
E34 M5 3.8 -92 ,
Fan, det verkar som om Bars Leak funkar. Jag brukar vara väldigt anti till liknande mirakelprodukter men nu går det ju att åka med bilen igen...
Har varit ute å lagt ca 15 rätt tuffa mil ikväll inklusive lite varvstoppskörning på 6:an och vattnet verkar hålls sig i motorn nu Lite lite har den tryckt ur sig men det är marginellt. Med lite tur kanske man nu kan åka resten av säsongen och riva i vinter
Har varit ute å lagt ca 15 rätt tuffa mil ikväll inklusive lite varvstoppskörning på 6:an och vattnet verkar hålls sig i motorn nu Lite lite har den tryckt ur sig men det är marginellt. Med lite tur kanske man nu kan åka resten av säsongen och riva i vinter
jonas_edling@hotmail.com
0736-560290
0736-560290