Page 73 of 195

Posted: 06 Aug 2010, 16:25
by Wiic
Sinnessjuk maskin!!! =D

Posted: 06 Aug 2010, 17:31
by larsson
ivars skriver:

har lite incar fotage från idag på 9.10 man kan inte se chassireaktionerna på 3an 4an och 5ans iläggningar iallafall när man kollar i gluggen i kameran :P

blir att hålla fullt i växlingarna efter några repor ut imorn om skiten håller ihop.. :)

haha ja, satan vad det går att med den gamla natzi zf:en och en gammal uppspöad sinter 4a :)

har inte värmt däcken än, mest rivit bort grus... vågar man lägga en kebabrökare imorn?! den som kommer hit får se :)

Posted: 06 Aug 2010, 18:10
by robbz
Grattis till en grymt bra tid ditt as!!!!!!!
/MVH

Posted: 06 Aug 2010, 21:06
by ZAK
Grattis!

Hade velat sätta min GoPro HD på din kärra en 402m repa =]

Posted: 07 Aug 2010, 12:00
by larsson
60fot 1.33s, 201m 5.89s 192km, 402m 9.16s 239kmh..

PÅ GRUNDTRYCK... HAHHAHAHAHAHA 1.4 bar

Posted: 07 Aug 2010, 12:07
by Pimplaren
larsson wrote:60fot 1.33s, 201m 5.89s 192km, 402m 9.16s 239kmh..

PÅ GRUNDTRYCK... HAHHAHAHAHAHA 1.4 bar


Haha galet! :) kul att 765an orkar hålla vridet ;)

Blir det full effekt snart då??

Posted: 07 Aug 2010, 12:19
by Marco Garver
Nu har ju jag inte föjt denna tråden till 100% men stämmer det att jänke lådan inte sitter på plats utan ZF samt 765 platta + sinter? :shock:

Lycka till!

Mvh Marco

Posted: 07 Aug 2010, 13:29
by Nicke Blom
Marco Garver wrote:Nu har ju jag inte föjt denna tråden till 100% men stämmer det att jänke lådan inte sitter på plats utan ZF samt 765 platta + sinter? :shock:

Lycka till!

Mvh Marco


japp zf från diesel

Posted: 07 Aug 2010, 15:41
by micke999
larsson wrote:60fot 1.33s, 201m 5.89s 192km, 402m 9.16s 239kmh..

PÅ GRUNDTRYCK... HAHHAHAHAHAHA 1.4 bar


:shock:

Posted: 07 Aug 2010, 15:49
by Jørg1e30
ccccccccccccccccccccccccccccpeeeeeeeeeeeeeeeeeee!!

Posted: 07 Aug 2010, 22:01
by r.ivars
9.10 första dagen vart bästa tiden, inte direkt något höjdarrepa, men hyfsat rak och fin, med tanke på att jag kranade på lite ladd.

9.16 dag 2 med grundtryck = 717 whp var en riktig toppenrepa, då kunde man sitta och "vänta ut växlarna" istället för att ha fullständig breställscirkus i hytten..

sista repan kranade jag på 2 bar och djävulen i helvete, maskinen är helt out of control för ett såhär pass lätt i baken chassie.. den bara fräser dödar och drygar sig, hur coolt som helst på 1an och 2an men sen blir det mer drifting än dragrace... I den repan sprutade det vatten på 4an så då släppte jag av.. med hastigheten på 176 istället för 196 vid 201 visar att jag redan släppt av då :) men endå 10.2 på den repan.. helt cp..

nu återstår och felsöka varför den lilla skatten har drygat sig med att trycka ur sig lite hela året och framförallt på sista repan då sprutade det typ ut?!

Kanske en liten spricka i topp eller block..

Katastrofalt läge... Vill inte stå emot ppf träffen men samtidigt är nästan året slut för att redan nu göra en totalrivning?!

Posted: 07 Aug 2010, 22:29
by Per Eriksson
Bar's leak eller motsvarande undermedel?

Posted: 07 Aug 2010, 23:17
by pizza
Per Eriksson wrote:Bar's leak eller motsvarande undermedel?


Säljer de själv på jobbet å funkar så SJUKT bra, MEN, jag skulle aldrig hälla det i en 1000hks maskin, är nått fel där ska man laga, inte täta, men de e ju bara va jag tycker å tänker, funkar ju iof om man ändå ska riva puffra efter racet.

Pizza

Posted: 07 Aug 2010, 23:58
by m_ellisson
Hoppas du hittar/löser problemet Ivars..
Var trevligt att träffas & att se bilen in actionl!
Fick ner 60 foten till 1,5s iaf tack för tipsen :)

Posted: 08 Aug 2010, 00:06
by r.ivars
m_ellisson wrote:Hoppas du hittar/löser problemet Ivars..
Var trevligt att träffas & att se bilen in actionl!
Fick ner 60 foten till 1,5s iaf tack för tipsen :)


fint som fan! 1.5 är riktigt fint!

Posted: 08 Aug 2010, 09:45
by ZAK
Finns ju chans kvar i Emmaboda med 4-5 september så än är säsongen inte slut =]

Posted: 08 Aug 2010, 22:37
by r.ivars
lastningsdag....... wunderbahr...

Image

på lunchen fick jag tag på lite prylar av världens längsta västeråsare...

spridare till dragbilen

Image

oljepump till racebilen

Image

mekade ihop botten delen och väntade på att oljepumpen skulle svetsas

Image

montera koppling osv

Image

Image

ihopmonterad och varmkörd, provrepa får bli på strippen.. dags att packa och hämta trailer mm mm..

Image

avfärd

Image

Image

Image

Image

Image

karel körde brett halva vägen för att sen fega ur och lasta om

Image

erfaret ekipage, vevaxellägesgivaren från rudskogen = spöad, frollad, eldad och begravd.

Image

en bild som symboiserar en liten incident ifrån rudskogen, det vart ett litet missöde med en avbruten mikrofån och supramannen ifrån sala kom med mitt vevaxelverktyg för att ta hand om problemet lite, lyckligtvis var alla vuxna och tog inte till verktygen :)

Image

Image

gatans king i västerås, mr grön bubbla, med sin smartaste look..

Image

raceready med aluvingen som vart för klen..

Image

gick 10.0 iförsta repan, bilen smygkröp på ettan för att den inte kopplade ur ordentligt, med en mega sync på 2an som gjorde att jag fick ta omtag, jag som berättat att en ZF aldrig säger nej men felar man med kopplingen är iallafall 2an känslig, likt högfärdiga damer.. 3an 4an 5an bara visslade i sen :)

min kumpan körde 10.8 eller liknande, sen bröt han grundladdspakten och mosade på 2bar... och körde 9.87.. jävla idiot, kranade på 2bar jag också..

körde 9.10 på häng över mål.. med endast 245 knutar över mål :( åkte 260 förra året...

nåväl, nu pausar vi in morgondagen innan lådorna sprängs..

Image

humor

Image

lagomt nöjd tog jag en egen idolbild

Image

smygreklam för tidernas sprut!!

Image

nya rekordet för manuell bmw växellåda.. körde tillochmed en gammal 525låda med närmare 30 000 mil i bagaget.. bmw zf rules!

Image

kvällshumor

Image

Image

Image

karels njurar

Image

Image

Dagen efter åkte jag på fullt i vänsterlinen i första, men fick släppa av, den var helt jävla tyken bilen..

Repan efter i högerlinen(som var bättre) råkade jag köra på grundladd lite ofrivilligt (glömde flippa på switchen efter värmaren)

Men det vart braksuccé, 9.16 och mitt livs behagligaste repa sen jag körde 10.18 med kombin 2008, totallugn och nästan lite mysig att köra, funderade nästan på att ringa och beställa pizza framåt växel 5 när jag seglade mot mål..

60fot 1.33s, 201m 5.89s 192km, 402m 9.16s 239kmh
http://www.youtube.com/watch?v=Br3sQCFo9WE

sen tyckte jag det var dags för 8a.. vart avinkade efter värmaren för det droppade vatten... lineade up igen och värmde på, nej droppar fortfarande, men karel pratade med det mycket vänliga crewet och vi fick köra...

2bar,

starten går av på 1an och bilen känns helt jävla CP! smetar i 2an och av någon konstig anledning så släpper jag och kliver på igen?! Trodde nog inte att 2an gick i.. Pajsar i 3an och då börjar det rita hejdlöst, brassar i 4an och det går ut på kebabkast så jag släpper av och noterar kylarvatten på vindrutan.. = fail.... (har tryckt vatten hela säsongen men inte så mycket).

Tack till ett toppenevent, satan vad bra det var! Superhärligt crew och fantastiskt trevligt folk, + relativt bra väder.. trots att lördagens race vari konstant duggregn..

För att åka en schysst åtta krävs mer effekt, och för schysst effekt krävs bättre däck (mina nya 31"are som spöade jericon tex).. Men då lär ZF.en inte orka av plattan längre.. Så det blir nog inte så mycket bättre än såhär iår, får se om jag tar mig i kragen och river av toppen och felsöker varför den trycker ur sig vatten...

Nåväl, vem fan behöver 8or när det är så jävla kul att åka 9or, eller vad säger mina 9 sekundersvänner där ute? =)