Page 71 of 195
Posted: 30 Jul 2010, 14:19
by Pimplaren
Fresh touring!
Posted: 30 Jul 2010, 14:58
by Snekast
stephanSX wrote:http://sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-snc4/hs179.snc4/38280_414994938670_612858670_4884995_7407618_n.jpg
VAFALLS!
Ser ut som otäcka skador?
Posted: 30 Jul 2010, 15:59
by Bmw*Alex
kosta ett "slitagekitt" till växellänkaget på bmw nu då ?
mvh
Posted: 30 Jul 2010, 19:18
by r.ivars
krävs inte så mycket kraft i sideld för att wishbonestaget ska gå av
Posted: 30 Jul 2010, 23:25
by r.ivars
MHansson wrote:400whp?
Känner alla vi här dig rätt så blir de minst 800-900whp till drag bilen du
hehe
det skenar iväg i huvet så många gånger, men jag ska verkligen försöka hålla mig på rimlig nivå den här gången, och då rimlig för brukis-släde.. Det som är trist är lite rost på dörrar och lucka och sånt, men det är nog dom grejerna som kommer få allt att hålla planerna
bmw*alex: ingen aning, handlar på faktura och har inte vanliga priser, men jag såg någon la upp något vettigt paket ifrån schmidemann? Kolla det för det var ngefär det jag köpte
Posted: 30 Jul 2010, 23:44
by AllarN
80-90km/h vibrationera brukar bero på att det saknas centreringsringar till fägarna.
Posted: 30 Jul 2010, 23:56
by r.ivars
AllarN wrote:80-90km/h vibrationera brukar bero på att det saknas centreringsringar till fägarna.
det konstiga är att jag aldrig har haft strul med racebilarna när det gäller avsaknad centreringsringar? Hade ju samma fälgar på e30ins jättespacers där vi gjort måtten på navstyrningen exakt som e34...
Men, ni börjar övertyga mig
ska testa med andra fälgar, polaren hämtade nyss en svinfin m5a med fälgar på som jag måste testa =)
fyfan, sitter med exel uppe och tycker att trimma bilar suger, ska man ha skiten att hålla någorlunda så kostar det pengar... TROTS att man inte ens öppnar spisen... FAIL.. LT31 transporter -1991 och POLO GTI -2001 kommer dyka upp på blocket så fort jag får tid
Posted: 31 Jul 2010, 17:50
by Muppetz
r.ivars wrote:AllarN wrote:80-90km/h vibrationera brukar bero på att det saknas centreringsringar till fägarna.
det konstiga är att jag aldrig har haft strul med racebilarna när det gäller avsaknad centreringsringar? Hade ju samma fälgar på e30ins jättespacers där vi gjort måtten på navstyrningen exakt som e34...
E34ans styrsnäcka är totalkass och glappar oftast upp, så även små vibrationer blir jobbigt som fan på en E34 när de glappar. Finns en liten justerskruv på ovansidan av styrsnäckan man kan leka lite med, men brukar inte hjälpa jättemycke.
Posted: 03 Aug 2010, 09:39
by E24
mattisE30tk wrote:Hoppas du är full och glad ändå
Haha! De kan jag bekräfta att han va ;D i lördags iaf!
/Farre
Posted: 03 Aug 2010, 13:01
by r.ivars
FAAAAIL
Hej!
Du har anmält dig till att vara med i 50.000-racet på Mantorp i helgen. En tävling som går ut på att se hur snabbt man kan köra med en bil för femtiotusen.
För dig som deltagare innebär det att om du är snabbast och vinner köper Bilsport bilen för 50.000:- direkt på plats. Du får alltså åka hem femtiotusen kronor rikare, men utan bil.
För att deltagandet i den tävlingen ska gälla MÅSTE NEDAN LÄNKAT AVTAL SKRIVAS PÅ och lämnas vid inregistreringen.
Länk till avtal:
http://bilsport.se/saljAvtal.pdfOm du anmält dig av misstag eller ångrat dig låter du enbart bli att lämna in avtalet. I stället kan du vara med och köra som vanligt.
Ingen som inte skrivit på avtalet kommer tvingas sälja sin bil för 50.000 sek (av de anmälda kan vi nämligen konstatera att där är en del bilar som är värda betydligt mer än femtiotusen).
Välkomna till Action meet!
http://www.bilsport.se/event/Fredrik Sjöqvist
bra deal
Posted: 03 Aug 2010, 15:20
by Hansa
Fan va roligt
, det lär ju komma endel "bonnbyggen" nu
Posted: 03 Aug 2010, 15:58
by xDanne
Haha goa grabbar
Tjejerna lär ju fått farlig stund ella huuu?
Posted: 03 Aug 2010, 23:00
by r.ivars
xDanne va? =)
dagens update såhär innan actionmeet!
fick lite uppsvarvade prylar ifrån emek idag
förflytare för handbromsen, om någon undrade varför jag inte manglade växellåda på rudskogen var det för att handbromsen satt ivägen + att länkaget hängde i en kattstrypare typ... NU JÄVLAR SKA DET ELDA I VÄXLINGARNA
väl när shortshifter och allt är monterat och funkar skiiiiiiiitbra! + bakvagnen ihop sånär på att fylla olja och räta till kränghämmare + hoppas allt fungerar... Så dyker paulo förbi med tigsvetsen en dag för tidig
FANTASTISKT FINT!!!!!!!!
Må provturen imorgon gå väl... fysatan vad det ska satsas sluthastighet på actionmeet då !
plan:
repa 1: ladda gruntryck = 717whp + slunga iväg på 1an.
repa 2: ladda 2bar = ca 900whp + slunga iväg på 1an.
repa 3: ladda 2bar och HOOOOOOOTA SKITEN SÅ LÅNGT DET BÄR =)
Ärtan tror jag skulle kunna ladda 2bar med lite flyt (kopplingsmässigt), så mycket pulver har jag aldrig kört på, vingen kanske gör att det inte går drifting imål som det brukar göra när jag kranar på effekten.
må min ZF leva ett gott liv och slutväxeln ha överlevt!! Isåfall kanske mitt gamla 9.18 personbästa ligger risigt till
Posted: 04 Aug 2010, 10:09
by m_ellisson
Mördar plan Ivars
Hoppas allt lirar som det ska & att du knäcker din tid!
Ska oxå köra så kanske ses..mvh
Posted: 04 Aug 2010, 10:14
by Grefven
xDanne wrote:
vad har bäckis gjort för att få det ärret på kinden? var det istappen som föll ner på honom i vintras?