Page 71 of 110
Posted: 17 Oct 2006, 22:28
by Bmwandreas
Limmet:
Det är ingen tävling om mest effekt, isåfall har jag valt för liten turbo:)
Jag tvivlar inte en sekund på att det är över 1000hk i din maskin, har aldrig gjort det heller.
Du kan få komma upp och köra den i vår dynapack om det nu blir en sån. Då har vi något att jämföra den med.
Mvh
Posted: 17 Oct 2006, 22:30
by peppe
Limmet wrote:Hehe, hadde redan räknat ut me röven att det skulle bli spekulation om min effekt, om den är verkligen stämmer ovs,,
Visst man kan aldrig vara 100% säker på att bänk/rullar visar rätt,, men det finns mycket goda referenser från rally/rallycross där dom först kört motorerna i löst i bänk och sedan i bil på dessa rullar och det diffat på ett par hk
Mätning är ju en mätning jag kan ju inta annat än att skriva resulatet som jag får från mätningen? eller?
Men Andreas är välkommen ner till gbg och köra sin bil i rullarna när som helst, så kan jag betala bromsningen för han
Mvh Limmet
Räknar man på det så stämmer det ju hyffsat med bänkningen som sugis i vevaxel bänken. Jag tror nog ni fått ut hyffsade värden från bromsningen helt klart.
Sedan så är det viktigt att inte gämföra olika bänkar heller, då dom aldrig lär visa samma. Så kan bara gratulera till ett bra drag, att bjuda ned Andreas.
Lycka till, grabbar.
Posted: 17 Oct 2006, 22:33
by FoX
Bmwandreas wrote:Limmet:
Det är ingen tävling om mest effekt, isåfall har jag valt för liten turbo:)
Jag tvivlar inte en sekund på att det är över 1000hk i din maskin, har aldrig gjort det heller.
Du kan få komma upp och köra den i vår dynapack om det nu blir en sån. Då har vi något att jämföra den med.
Mvh
vore roligare om limmet testa ppf:s dynapack,(om det nu blir någon sådan..) jag menar då har vi andra dödliga något att jämföra med också
Då sannorlikheten att fler forum medlemmar testar ppf dynapack
Posted: 17 Oct 2006, 22:48
by johankihl
Limmet wrote:Hehe, hadde redan räknat ut me röven att det skulle bli spekulation om min effekt, om den är verkligen stämmer ovs,,
Visst man kan aldrig vara 100% säker på att bänk/rullar visar rätt,, men det finns mycket goda referenser från rally/rallycross där dom först kört motorerna i löst i bänk och sedan i bil på dessa rullar och det diffat på ett par hk
Mätning är ju en mätning jag kan ju inta annat än att skriva resulatet som jag får från mätningen? eller?
Men Andreas är välkommen ner till gbg och köra sin bil i rullarna när som helst, så kan jag betala bromsningen för han
Mvh Limmet
Sådana spekulationer kommer alltid att finnas. Det diskuteras ju tom ang olika bromsbänkars (läs superflow klass) kalibrering så fort någon bromsat mycket effekt, och det är säkert befogat i många fall.
Vet du någon som bromsat mer effekt än du på rullen som du körde på? Då kan man kanske säga mer om tillförlitligheten... Svepen verkade ju bli väldigt korta.
Helt rätt att du lägger ut resultatet från bromsningen. Men åsikterna ang tillförlitlighet hos rullar gäller inte bara din bil, det gäller i allmänhet. Inget ont, du har sjukt med pulver och en maskin som verkar fungera vansinnigt bra, det bevisade du ju ganska bra på tullinge...
Posted: 18 Oct 2006, 17:26
by Bmwandreas
Större raceventiler är beställda.
Posted: 18 Oct 2006, 21:36
by Limmet
Bmwandreas wrote:Limmet:
Det är ingen tävling om mest effekt, isåfall har jag valt för liten turbo:)
Jag tvivlar inte en sekund på att det är över 1000hk i din maskin, har aldrig gjort det heller.
Du kan få komma upp och köra den i vår dynapack om det nu blir en sån. Då har vi något att jämföra den med.
Mvh
Hehe.. hadde varit tävling om effekt så hadde jag åxå kört 3.8 motor
Nee skämt åtsido,, visst skulle det vara kul å köra i era rullar så man kan jämföra,, det är ju alltid kul att ha nån att fightas med på strippen,, konkurans skapar ju utveckling
Posted: 18 Oct 2006, 21:40
by Bmwandreas
Jajemen så är det, men kör du seq låda kommer jag inte ha nån chans
Posted: 18 Oct 2006, 22:13
by Bmwandreas
Nu är adapterplattan klar också.
Tack för hjälpen Karate-Robban och Fredde
Posted: 19 Oct 2006, 16:36
by bmw_fredde
Bmwandreas wrote:Nu är adapterplattan klar också.
Tack för hjälpen Karate-Robban och Fredde
kul å kunna hjälpa till lite
Posted: 23 Oct 2006, 20:52
by Bmwandreas
Fjäderbenslagringen passade kanon, så vi har ett par kit till försäljning nästa vecka. Priset är inte riktigt bestämt men mellan 1500-2000kr.
Snart ska det bli ett ryck med att montera låda/motor...
Posted: 07 Nov 2006, 11:04
by Bmwandreas
Här är nya turbon:
Adapterplåt klar för Supra lådan:
Ihelgen tänkte jag bygga motorfästen om jag orkar.
Posted: 07 Nov 2006, 11:23
by Fido85
vad ska en sådan turbo orka pumpa då?
Posted: 07 Nov 2006, 12:22
by Bmwandreas
1200 Usa hästar, dvs 1050-1100hk.
Posted: 07 Nov 2006, 16:20
by TurboFall
Bmwandreas wrote:1200 Usa hästar, dvs 1050-1100hk.
ska du pressa ur den maxeffekt?
Posted: 07 Nov 2006, 16:28
by Bmwandreas
Ja det lär vi väl göra.
Posted: 07 Nov 2006, 19:04
by M3JONAS
Blev det några bilder på fjäderbensplattorna?