Page 71 of 80
Posted: 30 May 2010, 20:19
by Robert 1
Nämen Jonas, grattis till 10:an!
Höll bilen också?
Robert
Posted: 30 May 2010, 20:24
by Grefven
grattis.
M3 Power!
Posted: 30 May 2010, 20:57
by M3JONAS
Thörn wrote:1,65 är ju grymt utan launch
grattis
Bästa 60 foten blev 1,59.
Tack!
Posted: 30 May 2010, 20:58
by M3JONAS
Robert 1 wrote:Nämen Jonas, grattis till 10:an!
Höll bilen också?
Robert
Ja självklart!
Ett litet bekymmer bara. Har fått ett avgasläckage nånstans i trakterna ut från turbon och mot grenröret men annars är det bara att åka vidare
Posted: 04 Jun 2010, 19:15
by M3JONAS
Fick bromspapperna idag.
Första kurvan är grundladd och den högre effekten är en snäll banmapp med 1,25 bars laddtryck:
och fullt ös vs grundladd:
Posted: 05 Jun 2010, 08:43
by Dinan2.5
Wow, det såg fint ut!! Vad kör du med för kammar nu, Jonas? Har du portad topp också?
Posted: 05 Jun 2010, 11:17
by M3JONAS
Toppen är standard förutom att det sitter ventilfjäderkit från PPF. Original ventiler sitter i och den enda "portningen som är gjord är den yttersta centimetern som matchats mot insuget.
Kammarna är 276 resp 272 graders med 11,3 resp 10,8mm i lyft har jag för mig.
Posted: 05 Jun 2010, 12:48
by Nisse Järnet
Härligt!
Hur ser bakvagnen ut?
Posted: 05 Jun 2010, 13:03
by M3JONAS
Bakvagnen är en underbar kompott
Består av bärarmar och yttre medbringare från Z3M, diffklump och vagga från M5 e34 med 3,91 utväxling. Vaggan är modifierad för att passa på e30:ins balk. Drivaxlarna är Dione sviktstålsaxlar. Bromsarna är Z3M/M3 e36.
Posted: 05 Jun 2010, 13:08
by Nisse Järnet
Aha, coolt! Då lär man våga kliva av rätt hårt mao
Posted: 05 Jun 2010, 13:58
by M3JONAS
Nisse Järnet wrote:Aha, coolt! Då lär man våga kliva av rätt hårt mao
Ja stabilare blir det nog inte om man inte går över till raggaraxel
Posted: 05 Jun 2010, 14:04
by m_ellisson
ofan grattis te effekten & 402m tiden
Posted: 13 Jun 2010, 17:11
by M3JONAS
Har småpillat lite med bilen och installerat oljetrycksmätare och lackat framljusen med toningsfärg. Blev riktigt bra så det är nog dags att man skaffar sig en uppsättning Hella Black
Skruvade även dit r-däckshjulen. Blir en viktbesparing på 2,7kg per framhjul och dryga kilot per bakhjul. Är ju oxå ett sätt att trimma på
Posted: 16 Jun 2010, 01:26
by M3JONAS
Har snickrat till ett nytt avgassystem bakom downpipen. Det gamla som var dubbelt 2,5 tum fick ge vika för ett enkelt 3,5 tumssystem.
Håller dock på att bli galen på v-bandsskarvarna. Tycker alltid det är lite småfluff i skarvarna och att det läcker lite. Någon som har något bra tips vad man ska göra? Funderar på om man ska svarva till en tunn packning i alu eller koppar kanske och lägga mellan flänsarna?
Sparade in 13kg genom detta bytet
Posted: 16 Jun 2010, 07:05
by Sandén
De slår sig så jävla lätt när man svetsar o då läcker de lite... Jag gjorde en fuling o drog på lite avgaspasta i mellan o drog åt då blev det tätt för mig iaf!
Posted: 16 Jun 2010, 09:29
by kristov
Skulle du vilja sälja gamla avgasen?
Posted: 16 Jun 2010, 10:00
by dre racing@
Jørg1e30 wrote:Grattis med bra effekt! Men ta det med ro på maks. Blokka tåler ikke all verden. Vidar Jødal med den blåe norske m3 turbon kjørte hull i blokka i helga. Med mindre effekt enn i din. På nybygd motor.
var det blokka som sprakk pga effekten?
for meg så så det ut som en råde hadde knekt (rådebank) og slått hull i blokka...
skulle ikke tro att blokka revne slik som det, heller at bare selve sylinder veggen hadde sprekt eller noe