Page 71 of 202

Posted: 22 Jan 2009, 20:32
by tobben86
köpte du stålomspunnet på swedol? va heter den slangen samt vad kostade den?

Posted: 22 Jan 2009, 22:30
by r.ivars
buse: mapsensor och insugstemp..

tobben: nej, de hjälpte mig bara att pressa om en stålomspunnen.. tyvärr har dom bara gummi med stål i...

Posted: 23 Jan 2009, 16:37
by tobben86
r.ivars wrote:buse: mapsensor och insugstemp..

tobben: nej, de hjälpte mig bara att pressa om en stålomspunnen.. tyvärr har dom bara gummi med stål i...


okey, du vet inget ställe som har vettiga priser på stålomspunnet?

Posted: 23 Jan 2009, 17:25
by FoX
tobben86 wrote:
r.ivars wrote:buse: mapsensor och insugstemp..

tobben: nej, de hjälpte mig bara att pressa om en stålomspunnen.. tyvärr har dom bara gummi med stål i...


okey, du vet inget ställe som har vettiga priser på stålomspunnet?


Vettiga priser på stålomsbundet, det finns inte.. existerar inte.

Posted: 23 Jan 2009, 18:55
by maccan
Alltid lika kul att kolla tråden, bra med bilder, feta bilar och fint jobb hela tiden! Sjukt fet din bil var på norrsyd ivars, och ska bli kul att se ännu fetare i år :)

mvh M.

Posted: 23 Jan 2009, 19:18
by Karel021
dagens update.

Kom lite paket idag.

Msd tändkablar.. nu är de bara spolarna kvar då.


(Ärtan !! dessa passar utmärkt.. långa o fina) :)
Image

Även en griffin hitta hem idag.. passa som handen i handsken :)
Image

bra mycket kralligare än den gamla
Image

nytt ex kärl fick komma hem oxå.
Image

Toppen på plats. och vipporna ställda o klara. (engson räddade dagen, en ventil har gått ner sig lite så vi fick sänka ventil sätet 2 tiondelar till) "nödlösning"
Image

lite polish på de här så jäklar
Image

ny olje pump har inhandlats oxå.. blir en diesel pump.. (diesel drev till vänster och original till höger)
Image

Posted: 23 Jan 2009, 21:02
by BusE
[quote="r.ivars"]buse: mapsensor och insugstemp..quote]

ok...nu är jag väldigt dålig på sprut, ska det inte en mappsensor ha en vakumslang? det är väll den lilla givaren på bilden som är mappsensorn?

mvh.

Posted: 23 Jan 2009, 21:23
by RoDe
byt tändkablarna. kopparkärna i dom där.

sålde själv iväg mina förra säsongen o köpte på mig msd streetfire kablarna istället.

liten länk:
http://www.pure-pf.com/phpBB2/viewtopic ... na&start=0

Posted: 23 Jan 2009, 22:51
by r.ivars
mcn wrote:Alltid lika kul att kolla tråden, bra med bilder, feta bilar och fint jobb hela tiden! Sjukt fet din bil var på norrsyd ivars, och ska bli kul att se ännu fetare i år :)

mvh M.


tack tack =) jo, men lådstrulet gjorde att den inte presterade så värst.. kul att hälsa på er därborta i fancypants'stan 8)

Posted: 23 Jan 2009, 22:55
by r.ivars
BusE wrote:
r.ivars wrote:buse: mapsensor och insugstemp..quote]

ok...nu är jag väldigt dålig på sprut, ska det inte en mappsensor ha en vakumslang? det är väll den lilla givaren på bilden som är mappsensorn?

mvh.



det är den stora med kontakt som är mapsensor..

finns interna mapsensorer, sitter direktmonterad i typ insuget.

sen har du externa, och dom kan sitta vart fan man vill :) och då måste du ha en vacumslang till den, annars kan den ju inte mäta trycket :)

Posted: 24 Jan 2009, 00:43
by Karel021
RoDe wrote:byt tändkablarna. kopparkärna i dom där.

sålde själv iväg mina förra säsongen o köpte på mig msd streetfire kablarna istället.

liten länk:
http://www.pure-pf.com/phpBB2/viewtopic ... na&start=0



vadårå?

polaren köra sånna kablar och dom funkar kalas bra..

(han bromsa 160hp per cylinder på en 1.8L)

så rent teoretiskt så borde ja kunna bromsa 960hp och fortfarnade få de att funka bra.. då vi kommer o köra samma setup på tändning,sprut,kablar



så här säger msd "The super conductor is actually the higher quality, street fire is MSDs budget friendlier products"

Posted: 24 Jan 2009, 01:31
by bmw_fredde
Karel021 wrote:
RoDe wrote:byt tändkablarna. kopparkärna i dom där.

sålde själv iväg mina förra säsongen o köpte på mig msd streetfire kablarna istället.

liten länk:
http://www.pure-pf.com/phpBB2/viewtopic ... na&start=0



vadårå?

polaren köra sånna kablar och dom funkar kalas bra..

(han bromsa 160hp per cylinder på en 1.8L)

så rent teoretiskt så borde ja kunna bromsa 960hp och fortfarnade få de att funka bra.. då vi kommer o köra samma setup på tändning,sprut,kablar



så här säger msd "The super conductor is actually the higher quality, street fire is MSDs budget friendlier products"



Jag körde med sånna förut dom funka perfekt!

Posted: 24 Jan 2009, 12:14
by Karel021
bmw_fredde wrote:
Karel021 wrote:
RoDe wrote:byt tändkablarna. kopparkärna i dom där.

sålde själv iväg mina förra säsongen o köpte på mig msd streetfire kablarna istället.

liten länk:
http://www.pure-pf.com/phpBB2/viewtopic ... na&start=0



vadårå?

polaren köra sånna kablar och dom funkar kalas bra..

(han bromsa 160hp per cylinder på en 1.8L)

så rent teoretiskt så borde ja kunna bromsa 960hp och fortfarnade få de att funka bra.. då vi kommer o köra samma setup på tändning,sprut,kablar



så här säger msd "The super conductor is actually the higher quality, street fire is MSDs budget friendlier products"



Jag körde med sånna förut dom funka perfekt!


klockrent.

kan inte tänka mig annat..

Posted: 25 Jan 2009, 13:00
by r.ivars
25års festen slog hårt.. Var snäppet för kul för att leva dagen efter... :) Tack all som var med, jävla toppenkväll!

Men nu är det dags för en garagerepa, mina kära vänner gav mig ett tilton urtrampningslager i present. Generösa gamla rävar :D Så jag måste ju se hur fan det ska sitta, och ärtan ska hjälpa mig mäta in kopplingen... Jag har inte riktigt förstått än hur fan man gör.. Tur att det finns proffs i stan nu :)

För att bruka alla andra fina presenter så tar jag på mig turtles artiklarna, går till garaget med pipan, och passar på att gjuta av herrn i brallorna när morronfräset slår till.

Posted: 25 Jan 2009, 15:14
by Bäckis
Karel021 wrote:
RoDe wrote:byt tändkablarna. kopparkärna i dom där.

sålde själv iväg mina förra säsongen o köpte på mig msd streetfire kablarna istället.

liten länk:
http://www.pure-pf.com/phpBB2/viewtopic ... na&start=0



vadårå?

polaren köra sånna kablar och dom funkar kalas bra..

(han bromsa 160hp per cylinder på en 1.8L)

så rent teoretiskt så borde ja kunna bromsa 960hp och fortfarnade få de att funka bra.. då vi kommer o köra samma setup på tändning,sprut,kablar



så här säger msd "The super conductor is actually the higher quality, street fire is MSDs budget friendlier products"



Kopparkärna alstrar väldiga magnetfält och kan ge allvarliga problem, men med din tur så fungerar det säkert.

Posted: 25 Jan 2009, 15:45
by Karel021
Bäckis wrote:
Karel021 wrote:
RoDe wrote:byt tändkablarna. kopparkärna i dom där.

sålde själv iväg mina förra säsongen o köpte på mig msd streetfire kablarna istället.

liten länk:
http://www.pure-pf.com/phpBB2/viewtopic ... na&start=0



vadårå?

polaren köra sånna kablar och dom funkar kalas bra..

(han bromsa 160hp per cylinder på en 1.8L)

så rent teoretiskt så borde ja kunna bromsa 960hp och fortfarnade få de att funka bra.. då vi kommer o köra samma setup på tändning,sprut,kablar



så här säger msd "The super conductor is actually the higher quality, street fire is MSDs budget friendlier products"



Kopparkärna alstrar väldiga magnetfält och kan ge allvarliga problem, men med din tur så fungerar det säkert.


hehe ah de gör väl de..


får prova helt enkelt.. är ju fler som åkt med dessa kablar.. och polaren med nissan åker ju oxå sånna. ivars ska väl oxå göra de..

Posted: 25 Jan 2009, 15:51
by r.ivars
Karel021 wrote:
hehe ah de gör väl de..


får prova helt enkelt.. är ju fler som åkt med dessa kablar.. och polaren med nissan åker ju oxå sånna. ivars ska väl oxå göra de..



noep, jag kör coil on plug ;)