Page 8 of 20

Posted: 10 Jul 2006, 21:55
by worre
Pitbull wrote:Har du ngn bild på de filterhuset?
Har hört att man inte kan köra med M30B35 huset för
trycket blir sämre.

Mvh Mattias
har ag ingen aning om kör u med det från 745an med färdigt utag för oletrycket till turbon och har absolut inget problem med oljetrycket enligt mätaren men har inte provat med m30 filterhuset har ingen aning om det är någon skillnad

Posted: 10 Jul 2006, 22:32
by Pitbull
Jo, jag kommer att köra med M30 huset, men då måste man göra
en adapterplatt mellan block och huset.

Mvh Mattias

Posted: 10 Jul 2006, 22:44
by worre
det är helt identiskt förutom att det är ett utag till turbon från den. får se när man ska besiktiga då åker m30 olefilterhuset på då lär man ju se om man tappar olje trycket. men tycker det låter lite kostigt

Posted: 11 Jul 2006, 09:53
by Pitbull
worre wrote:det är helt identiskt förutom att det är ett utag till turbon från den. får se när man ska besiktiga då åker m30 olefilterhuset på då lär man ju se om man tappar olje trycket. men tycker det låter lite kostigt

Ska se om jag hittar bilden. Det är ett runt hål
på M30 och ett ovalt hål till M106.
Det ska tydligen sippra igenom där för
det är till trycket.
Återkommer med en bild,om jag hittar den. =)
Du skulle inte kunna ta en bild på ditt M106 hus?


Mvh Mattias

Posted: 11 Jul 2006, 11:44
by worre
tror jag har ska kolla annars kan jjag se om jag kommer ner för att ta kort :wink:

Posted: 11 Jul 2006, 18:34
by worre
snart ger jag upp... nu är jag diff lös också...

Posted: 11 Jul 2006, 22:48
by peppe
DU är inte ensam, vi kanske kan grupp sälja? Båda är ju oranga. Big block och smallblock. Två bilar som bara rapplar, bonusen är att båda har vems ;)

Posted: 11 Jul 2006, 22:49
by Strandholm
Tar man båda kanske man kan få ihop till en komplett bil ;)

Posted: 11 Jul 2006, 22:56
by worre
Amplify wrote:Tar man båda kanske man kan få ihop till en komplett bil ;)
haha är du säker på det :wink:

Posted: 12 Jul 2006, 01:02
by flp
worre wrote:
Amplify wrote:Tar man båda kanske man kan få ihop till en komplett bil ;)
haha är du säker på det :wink:
ditt as går ju å peppe har en diff me reservdrivaxlar. ni får ha apelsinen varannan vecka eller nå :) delad vårdnad typ

MVH Micke

Posted: 12 Jul 2006, 10:13
by worre
är bara jobbigt med distans förhållanden :roll:

Posted: 12 Jul 2006, 17:20
by DeA
Ser ni pratar om oljefilter adapter m30 och m102... har en bild på det..

Image

Posted: 12 Jul 2006, 18:41
by worre
DeA wrote:Ser ni pratar om oljefilter adapter m30 och m102... har en bild på det..

Image
den från min m535a ser inte ut sådär den ser lika dan ut som den på m106an

Posted: 12 Jul 2006, 20:47
by Pitbull
worre wrote:
DeA wrote:Ser ni pratar om oljefilter adapter m30 och m102... har en bild på det..

Image
den från min m535a ser inte ut sådär den ser lika dan ut som den på m106an

Precis denna jag pratade om. =)
Tack för bilden.
Ja, där ser du vad jag menar.
Man ska tydligen göra ngn platta där.

Ngn annan som vet kanske?

Posted: 30 Jul 2006, 23:40
by worre
otroligt men sant har kört sen i onsdags och den är hel (nästan) än

Posted: 01 Aug 2006, 22:09
by worre
idag har man då fixat kylar problemet. och finat till lite med div skrot.
sen hinner jag bara till macken innan jag åker på en kabelbrand.. :cry:
men men får skylla mig själv hade inte någon nog stor säkring till elfläkten så jag körde den bara via ett relä... och när det blev dö pall på den så blev kablarna lite varma och det rök som fan! :evil:
men men den går igen.. bara de att jag fått ett triggerfel på nacken i stället...
BÖRN BÖRN :twisted:

Posted: 05 Aug 2006, 16:59
by worre
jaja då var det färdigt för iår..... plockar ut min def m106.. kanske kastar i m30 bara för att värma lite däck.... :?