Page 8 of 12

Posted: 29 Aug 2007, 20:08
by wuffee
Men herre min gud vilka porriga fälgar.. :shock:

Sådana vill jag också ha ;)..

Mvh
UFfe

Bmw 325m-tech2 whanabee m3(s50b30,turbo)bilder 29 augusti

Posted: 29 Aug 2007, 20:08
by PaparaZZi
faaan dubbel skit..

Posted: 29 Aug 2007, 20:09
by PaparaZZi
tacktack wuffe!
joo faaan BBS är så jävla grymma har polerat upp kanten till bling bling och målat bultarna guld gummit kommer vilken dag som helst det blev YOKOHAMA s306 215/40 R17 framme och bak tog jag biligaste jag hittade och det blev FALKEN FK-452 245/35 R17!

Posted: 29 Aug 2007, 20:15
by _Kalle_
kommer bli riktigt grym!
typ drömprojekt... :)

Posted: 29 Aug 2007, 20:17
by PaparaZZi
_Kalle_ wrote:kommer bli riktigt grym!
typ drömprojekt... :)


tacktack
och jag hoppas bara man får ihop pengar så man får färdig den någon gång typ 10år till kanske :lol: :lol:

Posted: 29 Aug 2007, 20:20
by BRUZZE
fan va fett allt blir!

Posted: 29 Aug 2007, 20:56
by ^Tonix^
nog har det hänt en del sedan vi var dit med Lindberg..
Häftigt bygge! :shock:

Posted: 29 Aug 2007, 21:51
by Zwofurti
kommer bli grymt! snyggt grenrör

Posted: 30 Aug 2007, 02:06
by Fido85
måste säga att det ser fittit bra ut :)

Posted: 30 Aug 2007, 16:26
by PaparaZZi
tack tack alla låter bra att ni gillar det!
jag skulle behöva få tag i en kompressor också så man får turbo och kompressor man har ju typ planerat det 1 år nu så jag tror det blir att skaffa sig en är det någon som har bra humm vilket märke man skall satsa på den ska helst vara, ((NY) pris klass spelar inte så stor roll vill ha en bra en.) :lol: mvh

Posted: 01 Sep 2007, 00:50
by ronnifer
jag skulle behöva få tag i en kompressor också så man får turbo och kompressor man har ju typ planerat det 1 år nu :lol:

du e aldrig nöjd... när blir det en jet motor :roll:

Posted: 01 Sep 2007, 02:01
by COTN
En Eaton M62 kompressor kanske är något dom går väll att få rätt så billigt. Kanske runt 5-6000. Jag tror att dom ger runt 0,8bar så det är väll ett bra startladdtryck kanske? Hur ska du styra kompressor och turbo? blir det med frikoppling av kompressorn när turbon laddar eller ska du ladda med båda?

Posted: 01 Sep 2007, 07:31
by wuffee
laddar inte kompressorn så mycket hjulen säger åt den att göra? eller menar du att den bottnar vid 0.8 bar? låter lite tycker jag..

Mvh
Ufe

Posted: 01 Sep 2007, 09:07
by PaparaZZi
COTN wrote:En Eaton M62 kompressor kanske är något dom går väll att få rätt så billigt. Kanske runt 5-6000. Jag tror att dom ger runt 0,8bar så det är väll ett bra startladdtryck kanske? Hur ska du styra kompressor och turbo? blir det med frikoppling av kompressorn när turbon laddar eller ska du ladda med båda?


frikoppling har jag speculerat i kommpresorn är tänkt den ska dra från
0-4000 varv så kommer turbon igång vid 3500-7500 varv och det är tänkt jag ska ladda 1bar med kompresorn och så mycket det bara går med turbon.

Posted: 02 Sep 2007, 15:24
by Strandholm
rätta mig om jag har fel, men brukar man inte låta kompressorn ladda på även fast man gått över till turbotryck? Dvs bara ha en ventil/klaff vid insuget dom öppnar/stänger beroende på varvtal?

Posted: 02 Sep 2007, 17:03
by PaparaZZi
Amplify wrote:rätta mig om jag har fel, men brukar man inte låta kompressorn ladda på även fast man gått över till turbotryck? Dvs bara ha en ventil/klaff vid insuget dom öppnar/stänger beroende på varvtal?


jag vet facktis inte har inte studerat så mycket kompressor enu så man får sätta sig ner nu och börja läsa manualen.hehe

om någon har ett bra svar så är det välkomet..mvh

Posted: 17 Nov 2007, 09:52
by PaparaZZi
okej lyfter lite här då.
har flyttat motorn 20cm bakåt nu håller på att svetsa ihop det. och en eaton m112 kompressor är köpt så den borde landa snart.
turbon blir en PT88 ganska säkert blir den bäställd nästa vecka!
här är lite bilder på svetsandet.

Image
haha en bild av lill tjejen för 2veckor sedan före kapningen började.

Image
Image
Image
Image
Image

lite dålig kvalite men när det är färdigt ska jag ta kort med den lite bättre kameran.mvh :lol: