Page 8 of 9

Re: Turbolarssa E30 Touring M50Turbo

Posted: 01 May 2014, 16:09
by emil8988
Kolla med Peansweden.se
turbolarssa wrote:Tips på bromsbelägg? Kör Brembo 4-kolv ifram med 312mm skiva och orginal 325 ibak med slitsade skivor.

Bromsvågen fungerar perfekt efter lite provkörning, inga problem att låsa upp hjulen. Förra året med originalcylinder va de nästa omöjligt även om man stod på pedalen.

Re: Turbolarssa E30 Touring M50Turbo

Posted: 02 May 2014, 10:23
by turbolarssa
emil8988 wrote:Kolla med Peansweden.se
Blir nog Carbotech från Pean när de är dax.. //Larsson

Re: Turbolarssa E30 Touring M50Turbo

Posted: 02 May 2014, 10:33
by turbolarssa
Lite nya däck har kommit på bilen, passade på att byta bromsvätskan i hela systemet till ATE super blue också:
Image

Tog en längre kvällstur, riktigt jävla rolig på småvägar:
Image

Lånade tjejens kamera å prova lite:
Image

Re: Turbolarssa E30 Touring M50Turbo

Posted: 02 May 2014, 13:14
by TreLingon
Fint !!

Re: Turbolarssa E30 Touring M50Turbo

Posted: 04 May 2014, 13:03
by Runeson
Fan va fet bil har läst egenom hela tråden och kan säga att man vart rätt sugen på en e30 touring! det får bli en sån när e28a kompressorn inte duger längre ;)

Re: Turbolarssa E30 Touring M50Turbo

Posted: 05 May 2014, 08:44
by Dasty
Hur upplever du greppet med nya däcken? Skulle vilja ha lite bättre fäste i min bil och har kollat lite på samma däck som du köpt.
Mvh
Danne

Re: Turbolarssa E30 Touring M50Turbo

Posted: 05 May 2014, 15:47
by STRANGLED
Är det federal rsr eller vad dom heter?

Re: Turbolarssa E30 Touring M50Turbo

Posted: 05 May 2014, 18:55
by turbolarssa
Är Federal 595rsr... Bara kört gata än så får se hur dom fungerar på bana. //Larsson

Re: Turbolarssa E30 Touring M50Turbo

Posted: 05 May 2014, 20:35
by Dasty
Då jag mest åker gata så är jag intresserad hur dom funkar där, upplevs det som stor skillnad i fäste om man jämför med vanliga däck?
Mvh
Danne

Turbolarssa E30 Touring M50Turbo

Posted: 06 May 2014, 05:06
by turbolarssa
Behöver nog upp i lite temp innan man märker nån större skillnad, svårt att ge nåt bra svar när ja bara kört på gatan faktiskt. Rakt fram är de nog ingen större skillnad. Priset är ju rätt iaf ;) //Larsson

Re: Turbolarssa E30 Touring M50Turbo

Posted: 06 May 2014, 07:41
by STRANGLED
Har hört lite blandat om dom däcken, spricker/separerar och har sig. En bekant krängde av sina federal från fälgen bland annat hehe :).
Du lär kolla till däcken då och då så att det inte är nått som är på g. Vore ju tråkigt att skrota en sån fin touring på grund av däcken!

Re: Turbolarssa E30 Touring M50Turbo

Posted: 06 May 2014, 15:25
by kaxxen
Ang däcken så håll koll på dom, som STRANGLED säger så vill dom gärna spricka!!
Här är en tråd där de pratas lite om dom, samt några bilder! http://www.mx5nutz.com/forum/index.php?showtopic=79006" onclick="window.open(this.href);return false;

Turbolarssa E30 Touring M50Turbo

Posted: 06 May 2014, 16:59
by turbolarssa
Jo vet om att endel haft sprickor, vet även några som inte haft problem alls, så får bli att prova helt enkelt. Är väl dax å byta om några veckor iaf ;) //Larsson

Re: Turbolarssa E30 Touring M50Turbo

Posted: 16 May 2014, 08:25
by turbolarssa
Image

Image

Re: Turbolarssa E30 Touring M50Turbo

Posted: 16 May 2014, 09:56
by larsson
tar du olja till turbo från oljefilter huset? tänk på att det är ofiltrerad olja du kör genom turbon då.. fick lära mig det av ärtan när vi var upp o bromsa polarens bimmer.


M V H larsson

Turbolarssa E30 Touring M50Turbo

Posted: 16 May 2014, 10:17
by turbolarssa
larsson wrote:tar du olja till turbo från oljefilter huset? tänk på att det är ofiltrerad olja du kör genom turbon då.. fick lära mig det av ärtan när vi var upp o bromsa polarens bimmer.


M V H larsson
Bra tips! faktiskt inte tänkt på då jag köpt den av PPF å bromsat där 3gånger nu..

Re: Turbolarssa E30 Touring M50Turbo

Posted: 16 May 2014, 22:35
by Bmwandreas
Är nog jag som missat att säga åt dig. Då får man ofiltrerad olja till turbon och det kan vara dåligt, flytta den till en adapter vid oljetryckskontakten istället.