TIIMEYs 328 Touring E36 GUMMESON

Lägg upp info om ditt projekt.

Moderators: purepfcom, Pimplaren, Storås, Bmwandreas, Nisse Järnet, pelko, Bäckis

Sankan

Re: TIIMEYs 328 Touring E36 RAS!

Post by Sankan »

tiimey wrote:Tackar
Japp kommer kriga in i det sista ! :)
Fyfan du får komma förbi min bil och hälsa när du är nere i rudskogen :) så får man kika på din bil med :)

Gör du rätt i! Ja det ska jag göra, din bil är väl lite fräshare än min haha :)
BMW 525 Touring E34 | M50B28 vanos 1063whp 1300wnm
tiimey

Post by tiimey »

Sankan wrote:
tiimey wrote:Tackar
Japp kommer kriga in i det sista ! :)
Fyfan du får komma förbi min bil och hälsa när du är nere i rudskogen :) så får man kika på din bil med :)

Gör du rätt i! Ja det ska jag göra, din bil är väl lite fräshare än min haha :)

Hehe huvudsaken man kan ut och ösa på banan sen är det skitsamma hur det ser ut :)U
Sankan

Post by Sankan »

Sant, blir att gå igenom min kaross efter sommaren och fräscha till lite :) hur går det för dig nudå? Några framgångar?
tiimey

Post by tiimey »

Sankan wrote:Sant, blir att gå igenom min kaross efter sommaren och fräscha till lite :) hur går det för dig nudå? Några framgångar?

Väntar på kolv ringar, de är beställda och betalade, hoppas jag får de imorn eller torsdag.
Så ska motorfirman blir klar med topp och block, men som till nästa helg hoppas jag verkligen
Den är ihop, är fri körning sen 30de på en bana strax utanför Sala som jag skulle vilja köra och känna på bilen :)
Så det är mitt mål än så länge :)

Bara man får grejjerna är det inga problem att få ihop bilen :)
Sankan

Post by Sankan »

Fint! Då hinner du tills rudskogen ^^ kanske kommer till sala med min bil om det är fri körning, kan ju vara skoj :) Blev lite att fixa efter mappningen idag så jag kan ladda mer, så får fixa det och glida runt med 530 whp tills nästa mappning.
tiimey

Post by tiimey »

Sankan wrote:Fint! Då hinner du tills rudskogen ^^ kanske kommer till sala med min bil om det är fri körning, kan ju vara skoj :) Blev lite att fixa efter mappningen idag så jag kan ladda mer, så får fixa det och glida runt med 530 whp tills nästa mappning.

Klart du ska till Sala!

Fan va grymt mappa du igår? Fint med
Mos ! Fick du i vrid då?
Sankan

Post by Sankan »

Måste försöka hinna byta bussningar till rudskogen, så är den inte nerplockad då så kommer jag dit :) yes ärtan mappade bilen igår, riktigt nöjd blev jag 530 whp på 1.3 bar! Fast vi skulle ännu högre, måste ge pumparna mer ström och kopplingen strula ibland. Vi drog ett pull på 630 whp men då ville inte pumparna orka med riktigt för jag kopplat in lite fel haha :p nu blir det ut i garaget och riva ner lådan och fixa så kopplingen ska fungera rätt ^^
tiimey

Post by tiimey »

I väntan på ringar så monterade jag en ljuddämpare på bilen. Nu är han "säkert" lika tyst som en bruksbil :)

Image

Beställde ringar genom ross, lång väntan (J-vla ledigheter som midsommar och skit) hehe men fick det idag, satte mig i bilen direkt och åkte
till v-ås för att lämna över de till Engson. Så nu hoppas jag han har mycket tid över och tar tag i motorn så fort som möjligt.

Image

Så fort man fått tillbaka motorn så ligger jag i Garaget tills bilfan är ihop igen. =)
tiimey

Post by tiimey »

Sankan wrote:Måste försöka hinna byta bussningar till rudskogen, så är den inte nerplockad då så kommer jag dit :) yes ärtan mappade bilen igår, riktigt nöjd blev jag 530 whp på 1.3 bar! Fast vi skulle ännu högre, måste ge pumparna mer ström och kopplingen strula ibland. Vi drog ett pull på 630 whp men då ville inte pumparna orka med riktigt för jag kopplat in lite fel haha :p nu blir det ut i garaget och riva ner lådan och fixa så kopplingen ska fungera rätt ^^

Fan riktigt fina siffror ! Klart du kommer hinna byta bussningar, Rudeskogen är ett måste ! Bara bo i garaget några dagar nu så syns vi i Norge !:)
tiimey

Post by tiimey »

Nu börjar det ta sig, Engson har fått mycket gjort med mina grejjer.

Bara ett ventilsäte som ska fin slipas kvar.

Blocket fick ny sorts "Färg" får gå i den kulören resten av säsongen :)
Image
Nytt ventil säte blir smutt och isvettsat i toppen där den tagit lite material me sig :)
Image

Blocket är ihop skruvat och klart, kommer toppen tillbaka imron så är det bara skruva ihop motorn. Kommer bli grymt.

Lite provkörning i helgen inför gatebil sen bara ut och ösa i norska skogen.

Bilarna runt Sala området är även dekalade inför Gatebil ! Så kom förbi ARG gänget och snacka skit i norge !
Image
Bolero

Post by Bolero »

tiimey wrote:I väntan på ringar så monterade jag en ljuddämpare på bilen. Nu är han "säkert" lika tyst som en bruksbil :)

[img]http://img43.imageshack.us/img43/989/img0824p.jpg[/img

Beställde ringar genom ross, lång väntan (J-vla ledigheter som midsommar och skit) hehe men fick det idag, satte mig i bilen direkt och åkte
till v-ås för att lämna över de till Engson. Så nu hoppas jag han har mycket tid över och tar tag i motorn så fort som möjligt.

[img]http://img232.imageshack.us/img232/8632/img0834gx.jpg[/img

Så fort man fått tillbaka motorn så ligger jag i Garaget tills bilfan är ihop igen. =)

Kan säga att med den skitdämparen så förstärks ljudet mer än att det dämpas. Har en likadan själv.. =)
Fartverket.se Sveriges snabbaste myndighet. In och regga dig idag!
Performance Center Syd
RPMotor
tiimey

Post by tiimey »

Bolero wrote:
tiimey wrote:I väntan på ringar så monterade jag en ljuddämpare på bilen. Nu är han "säkert" lika tyst som en bruksbil :)

[img]http://img43.imageshack.us/img43/989/img0824p.jpg[/img

[img]http://img232.imageshack.us/img232/8632/img0834gx.jpg[/img

Kan säga att med den skitdämparen så förstärks ljudet mer än att det dämpas. Har en likadan själv.. =)

Haha jävla oflyt men får vell trösta mig med att den blänker iaf då:)
Sankan

Post by Sankan »

Fint att det börjar hända saker :) Kan inte komma förbi sala den 30onde för jag jobbar då, sen blir bilen hemma från rudskogen också :/ har inte fått mina bussningar än så blir svårt att hinna samt måste sätta i andra stolar, tänker satsa till andra körningen i september istället så jag känner mig nöjd med bilen :P men kommmer till rudskogen i vilket fall som åskådare!
tiimey

Post by tiimey »

Sankan wrote:Fint att det börjar hända saker :) Kan inte komma förbi sala den 30onde för jag jobbar då, sen blir bilen hemma från rudskogen också :/ har inte fått mina bussningar än så blir svårt att hinna samt måste sätta i andra stolar, tänker satsa till andra körningen i september istället så jag känner mig nöjd med bilen :P men kommmer till rudskogen i vilket fall som åskådare!

Okej, Sala körningen var i Lördags :), han inte dit jag heller.
Trist att det inte blir rudskogen, men det kommer ju senare i höst som sagt :)

Själv så har jag plockat i hop toppen idag så den är klar för att monteras, så senare i veckan blir det provstart.

Rudskogen har jag satt som ett mål i år så ska bara dit ! =)
Sankan

Post by Sankan »

Blev lite fel haha... Hade jobbat i 1 vecka och hade ingen vidare koll på vad det var för datum :p My bad. Låter grymt att du räknar med uppstart i slutet på veckan :) klart du hinner till rudskogen, kommer förbi i depån sen och kollar in bilen! Var och mappa om min bil idag(igår). Blev lite mer effekt nu :)
tiimey

Post by tiimey »

Sankan awesome bara komma förbi :) va vart de för effekt nu då? :)

Skruvat så mycket jag hunnit efter jobbet hela vecka så
328an är Ihopsatt nu, ska bara fylla på vatten och olja imorn så är det provstart =P
Sankan

Post by Sankan »

Japp! 706whp och 911nm vid 2,0 bar blev det :) Då har du legat på bra med skruvandet, ska hålla tummarna så allt går bra nu!
Post Reply