Hansa wrote:Haha! Om det är såhär nu undra då hur det ska bli när jag bromsar om den!:D ska be ärtan lägga sig på lägsta möjliga effekt!
Nä men lämna bilen där och dra därifrån så blir man lugnare
Fullt mos ska du ha.
Jo jag har ju inte så långt hem! Får se hur det ser ut med mappningstider, är det glest så får man väll lämna bilen där och hoppas på att det finns nån lucka nån dag! känns som att man borde kunna klämma ut lite mer effekt nu med nyturbon 80 mm in med 81/91 turbin, fast jag är nervös över kolvbultarna! dom är väll speccade till 150hk/cyl fast med lite marginal som Bäckis sa! Så jag vetefan om jag vågar mosa på mer än vad det är nu!
Lincoln Continental -68
949whp M30 - SÅLD
073-828 0005
Tror nästan att man får kika förbi dEj så det händer nåt i garaget. :d Men tur är att snart start dags.
Haha förfan hansa, du är ju lika sjuk som jag, brukar också drömma om bromsningar och sånt :d, typ skulle rejsa mot en volvo men jag bara spann bort all och laddstyrning krånglade mm hahaha.
Gustafsson wrote:Tror nästan att man får kika förbi dEj så det händer nåt i garaget. :d Men tur är att snart start dags.
Haha förfan hansa, du är ju lika sjuk som jag, brukar också drömma om bromsningar och sånt :d, typ skulle rejsa mot en volvo men jag bara spann bort all och laddstyrning krånglade mm hahaha.
HAHA, frågan är ju vad som är värst, att du förlora mot en Volvo eller drömmarna! Ja fan ibland har man dålig karaktär! man skäms nästan!
Lincoln Continental -68
949whp M30 - SÅLD
073-828 0005
TPS, Lufttemp, elvattenpumpen färdigkopplat, det som är kvar nu är att skruva fast mätarhållaren och hitta en bra jordplint till tex mätarna, elvattenpumpen,, Sen måste jag väll koppla in laddlampan till generatorn också, men har glömt bort hur, är det bara koppla den till en lampa? för att "lura" den?
fylla olja, vatten
Sen har jag för mig att jag läst att man ska jorda MSD spolarna på ett speciellt ställe också för att dom kan pajja annars?, hur va det nu, i motorutrymmet eller inte? Är det något mer jag bör undvika att jorda på samma ställe? eller kvittar det?
Sen har jag hittat på en till kabel i motorutrymmet som jag inte har en aning om vad det är, men den är svart så jag ANTAR att det är en jordkabel, men vad den jordar vet jag inte, för jag har inte följt vart den gick, va slut på batterier i LED-lampan så va lite klent med lyse där under insuget!
Hoppas på uppstart imorgon om polaren inte ändrat sig.
Lincoln Continental -68
949whp M30 - SÅLD
073-828 0005
TPS, Lufttemp, elvattenpumpen färdigkopplat, det som är kvar nu är att skruva fast mätarhållaren och hitta en bra jordplint till tex mätarna, elvattenpumpen,, Sen måste jag väll koppla in laddlampan till generatorn också, men har glömt bort hur, är det bara koppla den till en lampa? för att "lura" den?
fylla olja, vatten
Sen har jag för mig att jag läst att man ska jorda MSD spolarna på ett speciellt ställe också för att dom kan pajja annars?, hur va det nu, i motorutrymmet eller inte? Är det något mer jag bör undvika att jorda på samma ställe? eller kvittar det?
Sen har jag hittat på en till kabel i motorutrymmet som jag inte har en aning om vad det är, men den är svart så jag ANTAR att det är en jordkabel, men vad den jordar vet jag inte, för jag har inte följt vart den gick, va slut på batterier i LED-lampan så va lite klent med lyse där under insuget!
Hoppas på uppstart imorgon om polaren inte ändrat sig.
Fint så mitt hot om att komma förbi funkade ändå ,,lycka till med uppstarten.Hoppas det går felfritt
Ang den lösa kabel,kanske det är bäst att kolla upp så det inte blir nåt vajsing ?
Hur va det med generatorn nu, om man skulle "lura" den att ladda som vanligt eftersom den inte är kopplad till mätarhuset! dra +12 till en lampa och koppla på från generatorn? Så när man vrider på tändningen så lyser lampan, sen när man startar så jordar generatorn så slocknar lampan?
Lincoln Continental -68
949whp M30 - SÅLD
073-828 0005
Hur va det med generatorn nu, om man skulle "lura" den att ladda som vanligt eftersom den inte är kopplad till mätarhuset! dra +12 till en lampa och koppla på från generatorn? Så när man vrider på tändningen så lyser lampan, sen när man startar så jordar generatorn så slocknar lampan?
Precis
Vill åka fort.
Sponsorer sökes
TRÄNING ÄR FÖR TALANGLÖSA
har en AEM mätare, i den medföljande instruktionsboken står det följande
RÖD : +12v (såklart) Black : Jord (såklart) White : Analog Output (Connects to any auxiliary unit that accepts a 0-5 volt input) Blue(optional) : Connects to a RS-232 com port for hyper-terminal data logging.
Egentligen är det bara en färg jag är fundersam över och det är den Vita kabeln som ska till 0-5 volt inputen! http://www.mrm-racing.se/bag/Sm4Secu.pdf , om man tar en kik där så kan jag bara se en kabel som jag hittar 5volt på, och det är RD/WH (Den har jag ju kopplat till TPSen! är det meningen att jag ska skarva ihop mig på den eller?
Och vart ska jag koppla in den blåa kabeln? om man kollar på schemat som jag länkade här ovanför alltså!?
Lincoln Continental -68
949whp M30 - SÅLD
073-828 0005
Imorgon har jag styrt upp lite hjälp i garaget! så vi ska göra ett försök att starta snytet!
Men jag har på känn att det kommer gå käpprent åt helvete, kommer bränna Autronicet eller msd boxen eller nått, Så känner ni att det luktar modelltåg i hela Dalarna imorgon ja då vet ni att det är Hansa som har vart i farten!
Får väll bli ett Vipec eller nått 2013 isf!
Lincoln Continental -68
949whp M30 - SÅLD
073-828 0005