PPF E21 Drag 7.881@285km/h !!!!Såld!!!!
Moderators: purepfcom, Pimplaren, Storås, Bmwandreas, Nisse Järnet, pelko, Bäckis
- christoffer jansson
- Posts: 455
- Joined: 16 Jun 2007, 14:47
- Location: Torsåker
Jag tror att ska man ha detta att fungera så måste det till ett spjäll som styr förbi stora turbons kompressor förbi lilla turbon, så att när stora turbons övertryck överstiger lilla så tar man bort den lilla ur ekvationen.Marco Garver wrote:Jag har haft massa funderingar kring detta, skrota inte projektet helt, behöver justeras lite bara.Bäckis wrote:Wg:n som flödar till stora har inget med problemet att göra, stora turbon laddar allt vad den orkar.
Man lär helt enkelt ha en så pass stor "liten" turbo att man förlorar de fördelar som finns.
Synd att tiden är så knapp och Avesta en bit iväg annars skulle vi suttit ner & "brainstormat"
/M
M3:an 2008:
10.18@233.6
Touringen 2009:
10.73@217.5
M-tech 1 E30 2010:
11.56@199.12
E21 racebil 2011 "In the 7s"
7.88@285
Det kan man kalla trendbrott!
-------------------------------------------------------
070-7318090
10.18@233.6
Touringen 2009:
10.73@217.5
M-tech 1 E30 2010:
11.56@199.12
E21 racebil 2011 "In the 7s"
7.88@285
Det kan man kalla trendbrott!
-------------------------------------------------------
070-7318090
940hk på 2 bar, så ca 100-150hk mindre än den borde ge med bara stora turbon.christoffer jansson wrote:vad gav den för pulver som mest innan ni sura ur.
Kan sälja kittet komplett till den som vill hålla på
M3:an 2008:
10.18@233.6
Touringen 2009:
10.73@217.5
M-tech 1 E30 2010:
11.56@199.12
E21 racebil 2011 "In the 7s"
7.88@285
Det kan man kalla trendbrott!
-------------------------------------------------------
070-7318090
10.18@233.6
Touringen 2009:
10.73@217.5
M-tech 1 E30 2010:
11.56@199.12
E21 racebil 2011 "In the 7s"
7.88@285
Det kan man kalla trendbrott!
-------------------------------------------------------
070-7318090
Man kan se det så här: Vi har här en motor som ger runt 800Nm vid 3000rpm och 940hk med ett grymt register, men det duger inte med den toppeffekten i den här bilen.
M3:an 2008:
10.18@233.6
Touringen 2009:
10.73@217.5
M-tech 1 E30 2010:
11.56@199.12
E21 racebil 2011 "In the 7s"
7.88@285
Det kan man kalla trendbrott!
-------------------------------------------------------
070-7318090
10.18@233.6
Touringen 2009:
10.73@217.5
M-tech 1 E30 2010:
11.56@199.12
E21 racebil 2011 "In the 7s"
7.88@285
Det kan man kalla trendbrott!
-------------------------------------------------------
070-7318090
- christoffer jansson
- Posts: 455
- Joined: 16 Jun 2007, 14:47
- Location: Torsåker
Ja, man kan redan som det är nu justera ner trycket på den lilla till extremt lågt ladd. Det är alltså inte problemet.jorgen wrote:Går det inte att montera en till 66mm wg före lilla o dra den direkt till underkant flänsen på den stora eller är jag helt fel ute????
M3E30 - S50B30 PTE 7675 1055whp@330kPa
10.04 227km/h@1,1bar
10.04 227km/h@1,1bar
Är nyfiken på detta. Vad hindrar er ifrån att göra detta brukbart? är det inte värt tiden eller?Bäckis wrote: Jag tror att ska man ha detta att fungera så måste det till ett spjäll som styr förbi stora turbons kompressor förbi lilla turbon, så att när stora turbons övertryck överstiger lilla så tar man bort den lilla ur ekvationen.
Klart PPF teamet ska ha en komplex turboinstallation som alla förundras över
hittade en bild på ett jobbigt bygge:
E39 540i/6 S62b50
E39 523i Vinterpulka
E39 523i Vinterpulka
- Bmwandreas
- Moderator
- Posts: 10788
- Joined: 20 Nov 2005, 17:49
- Location: Avesta
Som den ritningen visar skulle det bli grymt, och då fungerar det garanterat.
Tror inte det finns någon som har en sådan här installation som fungerar bättre om jag ska vara ärlig, men vad hjälper det.....
Hade motorn producerat mkt effekt även efter 72000 där den peakaar så hade man kunnat köra såhär, men då effekten dalar och det skulle funka skit med den här turbinen så är det bara att lägga ner tror jag.
Om någon har några väl genomtänkta förslag till en lösning så är det välkommet, men det ska fram nu annars bygger vi om till singel och bromsar om.
Tror inte det finns någon som har en sådan här installation som fungerar bättre om jag ska vara ärlig, men vad hjälper det.....
Hade motorn producerat mkt effekt även efter 72000 där den peakaar så hade man kunnat köra såhär, men då effekten dalar och det skulle funka skit med den här turbinen så är det bara att lägga ner tror jag.
Om någon har några väl genomtänkta förslag till en lösning så är det välkommet, men det ska fram nu annars bygger vi om till singel och bromsar om.
M3:an 2008:
10.18@233.6
Touringen 2009:
10.73@217.5
M-tech 1 E30 2010:
11.56@199.12
E21 racebil 2011 "In the 7s"
7.88@285
Det kan man kalla trendbrott!
-------------------------------------------------------
070-7318090
10.18@233.6
Touringen 2009:
10.73@217.5
M-tech 1 E30 2010:
11.56@199.12
E21 racebil 2011 "In the 7s"
7.88@285
Det kan man kalla trendbrott!
-------------------------------------------------------
070-7318090
skulle vara roligt å se bromspapper i vilket fall även om ni blev missnöjda
mvh
mvh
323i -85 sedan
0761485272
liind90@hotmail.com
http://www.sundsvallsgatbilar.se/forum/ ... mode=login" onclick="window.open(this.href);return false;
0761485272
liind90@hotmail.com
http://www.sundsvallsgatbilar.se/forum/ ... mode=login" onclick="window.open(this.href);return false;
Oavsett om det nu skulle vara ett väl igenomtänkt förslag så kommer det ju inte att bevisas om det förslaget fungerar förens den väl sitter i bromsbänken igen. Frågan är om du/ni orkar med att chansa en gång till.
Isf så skulle alternativet vara ett ombyggt system som enkelt går att modifiera till ett singelsystem med enkla medel. Då finns det alternativet att köra singel nära till hands om det åter igen skulle strula.
Isf så skulle alternativet vara ett ombyggt system som enkelt går att modifiera till ett singelsystem med enkla medel. Då finns det alternativet att köra singel nära till hands om det åter igen skulle strula.
Alex: Har bara i sifferform, ingen graf. Det är massor av vrid och relativt mkt effekt men inget vi har någon nytta av.
Tobbe: Om du kliar dig hårt i huvet och har en plan så är jag öppen för förslag ännu. Att göra ett snabbt kit för att kunna köra på bara stora är minsta bekymret, men utan en bra plan på hur det ska funka med compound så är det inte värt besväret.
Stor snurra och gas funkar ju rakt av för motorn i sig är ju go.
Tobbe: Om du kliar dig hårt i huvet och har en plan så är jag öppen för förslag ännu. Att göra ett snabbt kit för att kunna köra på bara stora är minsta bekymret, men utan en bra plan på hur det ska funka med compound så är det inte värt besväret.
Stor snurra och gas funkar ju rakt av för motorn i sig är ju go.
M3:an 2008:
10.18@233.6
Touringen 2009:
10.73@217.5
M-tech 1 E30 2010:
11.56@199.12
E21 racebil 2011 "In the 7s"
7.88@285
Det kan man kalla trendbrott!
-------------------------------------------------------
070-7318090
10.18@233.6
Touringen 2009:
10.73@217.5
M-tech 1 E30 2010:
11.56@199.12
E21 racebil 2011 "In the 7s"
7.88@285
Det kan man kalla trendbrott!
-------------------------------------------------------
070-7318090
Bäckis Ärtan jag har en ide ringer imorgon
Hörs
Hörs
http://www.agsinorrkoping.se" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.facebook.com/pages/AGs-i-Nor ... 0531972387" onclick="window.open(this.href);return false;
M5 Turbo 1099.3 whp
Audi RS2 936 whp
http://www.facebook.com/pages/AGs-i-Nor ... 0531972387" onclick="window.open(this.href);return false;
M5 Turbo 1099.3 whp
Audi RS2 936 whp