Kost och träningstråden -motpol till bakfylletråden
Moderators: purepfcom, Pimplaren, Storås, Bmwandreas, Nisse Järnet, pelko, Bäckis
-
skiter nog i deffen jag.. ska bulka några år till istället
103,4 kg för tillfälllet
(lagom kramgo )
103,4 kg för tillfälllet
(lagom kramgo )
Last edited by Dawe_A on 03 Feb 2011, 21:51, edited 1 time in total.
People change, things go wrong, shit happens , life goes on!
E28 M535i -86 , svensksåld
E28 M535im -86 , svensksåld
E34 M5 3.8 -92 ,
E28 M535i -86 , svensksåld
E28 M535im -86 , svensksåld
E34 M5 3.8 -92 ,
Vad äter du?Wiic wrote:83,1kg här. Har gått upp 14kg på 6½ månad!
Önskar jag kunde gå upp så mycket också
- Min portfolio
http://kmdev.se" onclick="window.open(this.href);return false;
http://kmdev.se" onclick="window.open(this.href);return false;
-
Hejsan alla jag skulle behvöa lite hjälp me kosten.
Jag äter till frukost nu ägg två stycken
sen klockan 9 kan det blir två mackor.
Sen vid 11 blir det antingen ägg eller backon o potatis..
Sen efter det när klockan är 16 så blir det potatis o fläskkarre.
Sen på kvällen blir det ägg igen.
Skulle gärna vilja ha hjäp me detta då jag börjat träna thaiboxing o behvöer ha en kroppsom orkar me det samnt mina ibland långa arbets pass som kan bli 16-17 timmar.
Samnt få bort lite fett på magen.
Är 1,70 lång o väger 62 kilo
Jag äter till frukost nu ägg två stycken
sen klockan 9 kan det blir två mackor.
Sen vid 11 blir det antingen ägg eller backon o potatis..
Sen efter det när klockan är 16 så blir det potatis o fläskkarre.
Sen på kvällen blir det ägg igen.
Skulle gärna vilja ha hjäp me detta då jag börjat träna thaiboxing o behvöer ha en kroppsom orkar me det samnt mina ibland långa arbets pass som kan bli 16-17 timmar.
Samnt få bort lite fett på magen.
Är 1,70 lång o väger 62 kilo
...
svintoleffe:
du kan dra ner på ägg nivån, är inge vidare att köra massa ägg. pga kolesterolet. en bätte kost för dig skulle vara tex.
säg ett vardags schema som jag körde när jag var på tävlingsnivå i thaiboxning. (jobbar som snickare) jag har dock hög ämnesomsättning så kan i princip smälla i mig vad som helst. men du får laborera lite vad som funkar för din kropp, men misstänker att detta funkar för dig utifrån din vikt/längd.
låg då (1,5 år sen) på 73 kilo och 183 i längd o va stenhård.
tack vare den enorma konditions/förbrännings tränning som thaiboxning innebär så kan du stoppa i dig mycket mat så länge den är bra.
mitt schema (kör för övrigt samma nu när jag ändrat inriktining till gym fast mindre kolhydrater)
06.00 havregröt
09.00 lunch tex spagetti o köttfärsås.
11.00 protein drink/nån smörgås/bannan/mindre mål.
13.30 lunch.
Träning. cirka 2 timmar. beroende på vilka tider du tränar så äter du cirka 1,5 timme innan pass typ middag.
säg middag klockan 17.30
tränning 19.00
21.00 protein drink/återhämtning/mindre mål.
(mindre kolhydrater på träningsfria dagar)
som sagt du får laborera lite med din kropp och följa din egen vikt uppgång. då du vill va så lätt som möjligt för framtida matchning.
min kropp reagerade väldigt bra på detta plus mycket löpning.
angående magen så kommer den bli ett minneblott inom några månader
förutsatt att klubben kör liknande träning som övriga klubbar. annars kör mycket sittups själv hemma.
förövrigt grattis till en väl vald kampstil.
mvh kim
du kan dra ner på ägg nivån, är inge vidare att köra massa ägg. pga kolesterolet. en bätte kost för dig skulle vara tex.
säg ett vardags schema som jag körde när jag var på tävlingsnivå i thaiboxning. (jobbar som snickare) jag har dock hög ämnesomsättning så kan i princip smälla i mig vad som helst. men du får laborera lite vad som funkar för din kropp, men misstänker att detta funkar för dig utifrån din vikt/längd.
tack vare den enorma konditions/förbrännings tränning som thaiboxning innebär så kan du stoppa i dig mycket mat så länge den är bra.
mitt schema (kör för övrigt samma nu när jag ändrat inriktining till gym fast mindre kolhydrater)
06.00 havregröt
13.30 lunch.
Träning. cirka 2 timmar. beroende på vilka tider du tränar så äter du cirka 1,5 timme innan pass typ middag.
säg middag klockan 17.30
tränning 19.00
som sagt du får laborera lite med din kropp och följa din egen vikt uppgång. då du vill va så lätt som möjligt för framtida matchning.
förutsatt att klubben kör liknande träning som övriga klubbar. annars kör mycket sittups själv hemma.
mvh kim
"Ägg och kolesterol historiken grundade sig på 70 talet då man letade efter syndabock till de ökade hjärt/kärlsjukdomarna."
Citerar: " en studie utförd av Amercian Cancer Association som inkluderade 800.000 människor, detta test bevisade att de som helt avstod att konsumera ägg löpte en större risk att dö av hjärtattacker och stroke än de som åt ägg"
Alltså är snacket om att man får propp i pumpen av ägg rent skitsnack!
så bara fortsätt du med dina ägg
Citerar: " en studie utförd av Amercian Cancer Association som inkluderade 800.000 människor, detta test bevisade att de som helt avstod att konsumera ägg löpte en större risk att dö av hjärtattacker och stroke än de som åt ägg"
Alltså är snacket om att man får propp i pumpen av ägg rent skitsnack!
så bara fortsätt du med dina ägg
-
Re: ...
tackar ska försöka följa detta så mycket som möjligt
klipen wrote:svintoleffe:
06.00 havregröt
13.30 lunch.
säg middag klockan 17.30
tränning 19.00
mvh kim
...
Ludde_:
ojdå, där ser man, varje dag lär man sig nåt nytt.
ojdå, där ser man, varje dag lär man sig nåt nytt.
Jag tog 65kg en gång idag. Var ganska nöjdWiic wrote:Hemma efter ett helt sinnessjukt bröstpass nu!
Började med att värma två set på 60kg, ökade sen till 100kg, 130kg och avslutade bänkpressen med två set på 140kg. Först två reps för att känna på det o sist en 4a, sjukt nöjd!
Fick sedan bli 46kg i hantelpress. Kommer va helt död imon!
Mathias Pelkonen || pelko_90@hotmail.com