RickardP wrote:En fråga, hur grova måste förstärkningsstavarna vara?
Har alu-pinne liggandes som är 8mm diam. och 1mm gods..
det kommer funka prima för dej
kan bli jobbig att svetsa fast bara om du har groft matrial i det andra
funkar att borra hål igenom plenum och köra bultar igenom med mutter på baksidan om det skulle va så
det är bara för att hålla ihop väggarna så dom inte ska flexa ut och in
funkar att borra hål igenom plenum och köra bultar igenom med mutter på baksidan om det skulle va så
Absolut ej att rekomendera dock, blir ett helvete att få tätt om man ska ladda lite.
8mm lät fö ganska tilltaget, pinnarna ska ju helst vara av så litet mått som möjligt för att störa luften i plenumet så lite som möjligt, dock lär man ju givetvis ha pinnar som är avsedda för det tänkta laddet så de inte smäller av.
Absolut ej att rekomendera dock, blir ett helvete att få tätt om man ska ladda lite.
av.
ja mena ju självklart inte att man ska ha bultar
jag menade att det funkar ju på samma sätt
om nån undrar
Andy_b wrote:
av.
ja mena ju självklart inte att man ska ha bultar
jag menade att det funkar ju på samma sätt
om nån undrar
Haha, hur ska du ha det?
Först tipsar du om din bult och mutter teori och sen menar du självklart inte att man ska köra med bultar?
jag skrev att det funkar med bultar rakt igenom OM DET SKULLE VA SÅ
menade alldrig att det var en bra lösning utan menade att det funkar på samma sätt och ville bara klargöra det med inlägget här över så ingen skulle tro att man skulle göra så
och jag skulle inte göra så om jag byggde ett insug
jag hade svetsat i 5-6mm rundstavar
eller så bygger man så man slipper stavar
Andy_b wrote:jag skrev att det funkar med bultar rakt igenom OM DET SKULLE VA SÅ
menade alldrig att det var en bra lösning utan menade att det funkar på samma sätt och ville bara klargöra det med inlägget här över så ingen skulle tro att man skulle göra så
och jag skulle inte göra så om jag byggde ett insug
jag hade svetsat i 5-6mm rundstavar
eller så bygger man så man slipper stavar
Inte för att vara en surkuk men spåra inte ur den här tråden. Upp med mer fina insug/plenum.
Har förövrigt svetsat i förstärkningsstavar i mitt plenum idag. Blev 8mm med 1mm gods. var lite bökigt då dom smälter som smör, men jag fick ihop det rätt skapligt ändå! Hoppas det håller ihop också
Bilder kommer snart när jag har polerat upp det lite..