Page 8 of 22
Posted: 07 Jul 2007, 12:20
by Konny
peppe wrote:Gavlarna var ju inte direkt heller "flödes preppade" är nog en kombination av det hela.
Är det smala celler på 9000 paketen, alltså små?
jo dom är nog ganska löjligt klena
men den va lagom till de jag skulle ha den till när jag köpte den
men de va då de..
Posted: 14 Jul 2007, 15:12
by Konny
så här såg kurvan ut, med 1,5 i ladd
Posted: 14 Jul 2007, 18:21
by Krillian
jag kan inte så mkt om "kurver" å liknande men jag tycker denna ser verkligen Jämn å fin ut
grattis till en fin effekt !
Posted: 14 Jul 2007, 18:43
by Chrille
416hk ?
eller
750hk???
Vilken skall man gå på då?
iofs låter ju 416hk mer troligt vid 1,5... dock ändå lite lite...
Posted: 14 Jul 2007, 18:55
by johankihl
Krillian wrote:jag kan inte så mkt om "kurver" å liknande men jag tycker denna ser verkligen Jämn å fin ut
grattis till en fin effekt !
Om du tycker att 350hk ökning mellan 5000rpm och 6250rpm är en jämn och fin kurva så bör du nog fundera om
Posted: 14 Jul 2007, 19:32
by Konny
Chrille wrote:416hk ?
eller
750hk???
Vilken skall man gå på då?
iofs låter ju 416hk mer troligt vid 1,5... dock ändå lite lite...
750hk vid 1,5 är det
vet i tusan vad de andra är..
Posted: 14 Jul 2007, 20:01
by Krillian
johankihl wrote:Krillian wrote:jag kan inte så mkt om "kurver" å liknande men jag tycker denna ser verkligen Jämn å fin ut
grattis till en fin effekt !
Om du tycker att 350hk ökning mellan 5000rpm och 6250rpm är en jämn och fin kurva så bör du nog fundera om
haha oj.. såg inte det började vid 5000 varv,
då ändrar jag mig.. konny du får trimma den mer så det "blir" samma effekt fast 2000v längre ner i registret
Posted: 14 Jul 2007, 20:48
by Bäckis
Konnys GT45 Kina edition var ett av de sämre aggregat vi kört i bänken, men det ger ju bra med pulver på topp och göra att han slipper mkt vrid
Posted: 16 Jul 2007, 07:17
by Konny
hehe, jo de ska nog varvas ganska mycket innan de händer något med gt 45an! men sen när de kommer igång så går den fin, suckar inte i växlingarna ändå..
drar lös på 4an vid 150 upp till 200 på gaspådrag
ser när laddtrycksnålen närmar sig 1,5 och sen slirar de hej vilt i alla de farter man vågar
Posted: 16 Jul 2007, 07:59
by HULTA
Konny wrote:hehe, jo de ska nog varvas ganska mycket innan de händer något med gt 45an! men sen när de kommer igång så går den fin, suckar inte i växlingarna ändå..
drar lös på 4an vid 150 upp till 200 på gaspådrag
ser när laddtrycksnålen närmar sig 1,5 och sen slirar de hej vilt i alla de farter man vågar
de e kul o slira
Posted: 16 Jul 2007, 09:50
by Chrille
Men hur i hela friden kan det bli 750hk på bara 1,5 bar? Helt insane
Vet du vad du hade vi 1.2-1,3 bar? (där vi normalt funtade männsikor laddar)
Edit: Kom du på att du kör med 328 vev... Kan det vara en stor bidragande faktor kanske?
Posted: 16 Jul 2007, 09:59
by Bmwandreas
Kammar gör typ 200hk.
Posted: 16 Jul 2007, 10:20
by Konny
Chrille wrote:Men hur i hela friden kan det bli 750hk på bara 1,5 bar? Helt insane
Vet du vad du hade vi 1.2-1,3 bar? (där vi normalt funtade männsikor laddar)
Edit: Kom du på att du kör med 328 vev... Kan det vara en stor bidragande faktor kanske?
hade tydligen missat att skriva att jag har 2,8vev, men de är står nu
de blir ju lite mera effekt med 2,8 vev förstås men de är nog kammarna som gör de mesta! och stor turbo.. var 615hk med 1,1 i ladd vid 7000v före vi bytte laddluftkylare
Posted: 16 Jul 2007, 10:42
by Chrille
Kan tänka mig kammarna gör en del ja.
De såg rätt elaka ut
Hur mycket tjänar man på att byta till avgaskamm på insugssidan vid låt säga 1,2 bar? (eller är det tvärtom man gör)
Posted: 16 Jul 2007, 10:57
by Konny
Chrille wrote:Kan tänka mig kammarna gör en del ja.
De såg rätt elaka ut
Hur mycket tjänar man på att byta till avgaskamm på insugssidan vid låt säga 1,2 bar? (eller är det tvärtom man gör)
dubbla insugskammar är de man kan köra
jag körde med de förut före jag köpte turbo kammarna. men märkte inte någon större skillnad mot org.
men de ska väl göra lite iaf. kanske 50hk?! svårt att säga förstås!
Posted: 17 Jul 2007, 20:55
by Konny
här kommer en film som vi pula ihop med mobilen.. ppf killarnas förtjänst att de går åt däck (för bra mappning)
http://www.youtube.com/watch?v=whaoxYJu-hM
Posted: 17 Jul 2007, 21:03
by shomakie
satan i gatan va långa svarta streck
låter mys!!!!