Konnys Bmw E30 M50 turbo. FILM s.11. 750hk på 98oktan! såld

Lägg upp info om ditt projekt.

Moderators: purepfcom, Pimplaren, Storås, Bmwandreas, Nisse Järnet, pelko, Bäckis

User avatar
Konny
Posts: 1047
Joined: 12 Jun 2006, 19:26
Location: Finland, åland

Post by Konny »

peppe wrote:Gavlarna var ju inte direkt heller "flödes preppade" är nog en kombination av det hela.

Är det smala celler på 9000 paketen, alltså små?


jo dom är nog ganska löjligt klena :? men den va lagom till de jag skulle ha den till när jag köpte den :D men de va då de..
#KI Verkstad#
*970hk/1030nm M5 turbo bus bil. såld.. http://www.garaget.org/?car=102185
*750hk E30 Ålands starkaste 2007-08. Såld.. http://www.garaget.org/?car=25851
*650hk Mitsubishi Evo 4 http://www.garaget.org/?car=187583
User avatar
Konny
Posts: 1047
Joined: 12 Jun 2006, 19:26
Location: Finland, åland

Post by Konny »

så här såg kurvan ut, med 1,5 i ladd :D


Image
#KI Verkstad#
*970hk/1030nm M5 turbo bus bil. såld.. http://www.garaget.org/?car=102185
*750hk E30 Ålands starkaste 2007-08. Såld.. http://www.garaget.org/?car=25851
*650hk Mitsubishi Evo 4 http://www.garaget.org/?car=187583
User avatar
Krillian
Posts: 2262
Joined: 20 Nov 2005, 15:25
Location: Eslöv

Post by Krillian »

jag kan inte så mkt om "kurver" å liknande men jag tycker denna ser verkligen Jämn å fin ut :shock:

grattis till en fin effekt ! :wink:
User avatar
Chrille
Posts: 2222
Joined: 20 Nov 2005, 18:32
Location: Jönköping
Contact:

Post by Chrille »

416hk ?

eller


750hk???


Vilken skall man gå på då?

iofs låter ju 416hk mer troligt vid 1,5... dock ändå lite lite...
Chrille Gustavson
MSN/E-mail: deejaywasp@hotmail.com

M5 S62 IMOLA II
User avatar
johankihl
Admin
Posts: 3360
Joined: 20 Nov 2005, 12:36
Location: Stockholm Tel: +46709409095

Post by johankihl »

Krillian wrote:jag kan inte så mkt om "kurver" å liknande men jag tycker denna ser verkligen Jämn å fin ut :shock:

grattis till en fin effekt ! :wink:


Om du tycker att 350hk ökning mellan 5000rpm och 6250rpm är en jämn och fin kurva så bör du nog fundera om :)
User avatar
Konny
Posts: 1047
Joined: 12 Jun 2006, 19:26
Location: Finland, åland

Post by Konny »

Chrille wrote:416hk ?

eller


750hk???


Vilken skall man gå på då?

iofs låter ju 416hk mer troligt vid 1,5... dock ändå lite lite...


750hk vid 1,5 är det :) vet i tusan vad de andra är.. :roll:
#KI Verkstad#
*970hk/1030nm M5 turbo bus bil. såld.. http://www.garaget.org/?car=102185
*750hk E30 Ålands starkaste 2007-08. Såld.. http://www.garaget.org/?car=25851
*650hk Mitsubishi Evo 4 http://www.garaget.org/?car=187583
User avatar
Krillian
Posts: 2262
Joined: 20 Nov 2005, 15:25
Location: Eslöv

Post by Krillian »

johankihl wrote:
Krillian wrote:jag kan inte så mkt om "kurver" å liknande men jag tycker denna ser verkligen Jämn å fin ut :shock:

grattis till en fin effekt ! :wink:


Om du tycker att 350hk ökning mellan 5000rpm och 6250rpm är en jämn och fin kurva så bör du nog fundera om :)


haha oj.. såg inte det började vid 5000 varv,

då ändrar jag mig.. konny du får trimma den mer så det "blir" samma effekt fast 2000v längre ner i registret :roll: :oops: :lol:
User avatar
Bäckis
Admin
Posts: 6534
Joined: 20 Nov 2005, 14:38
Location: Avesta
Contact:

Post by Bäckis »

Konnys GT45 Kina edition var ett av de sämre aggregat vi kört i bänken, men det ger ju bra med pulver på topp och göra att han slipper mkt vrid :)
User avatar
Konny
Posts: 1047
Joined: 12 Jun 2006, 19:26
Location: Finland, åland

Post by Konny »

hehe, jo de ska nog varvas ganska mycket innan de händer något med gt 45an! men sen när de kommer igång så går den fin, suckar inte i växlingarna ändå.. :D drar lös på 4an vid 150 upp till 200 på gaspådrag :lol: ser när laddtrycksnålen närmar sig 1,5 och sen slirar de hej vilt i alla de farter man vågar :twisted: :D
#KI Verkstad#
*970hk/1030nm M5 turbo bus bil. såld.. http://www.garaget.org/?car=102185
*750hk E30 Ålands starkaste 2007-08. Såld.. http://www.garaget.org/?car=25851
*650hk Mitsubishi Evo 4 http://www.garaget.org/?car=187583
User avatar
HULTA
Posts: 1387
Joined: 20 Nov 2005, 16:34

Post by HULTA »

Konny wrote:hehe, jo de ska nog varvas ganska mycket innan de händer något med gt 45an! men sen när de kommer igång så går den fin, suckar inte i växlingarna ändå.. :D drar lös på 4an vid 150 upp till 200 på gaspådrag :lol: ser när laddtrycksnålen närmar sig 1,5 och sen slirar de hej vilt i alla de farter man vågar :twisted: :D


de e kul o slira :D
Team Boost Performance

+358405680216
User avatar
Chrille
Posts: 2222
Joined: 20 Nov 2005, 18:32
Location: Jönköping
Contact:

Post by Chrille »

Men hur i hela friden kan det bli 750hk på bara 1,5 bar? Helt insane :P
Vet du vad du hade vi 1.2-1,3 bar? (där vi normalt funtade männsikor laddar) 8)

Edit: Kom du på att du kör med 328 vev... Kan det vara en stor bidragande faktor kanske?
Chrille Gustavson
MSN/E-mail: deejaywasp@hotmail.com

M5 S62 IMOLA II
User avatar
Bmwandreas
Moderator
Posts: 10788
Joined: 20 Nov 2005, 17:49
Location: Avesta

Post by Bmwandreas »

Kammar gör typ 200hk.
User avatar
Konny
Posts: 1047
Joined: 12 Jun 2006, 19:26
Location: Finland, åland

Post by Konny »

Chrille wrote:Men hur i hela friden kan det bli 750hk på bara 1,5 bar? Helt insane :P
Vet du vad du hade vi 1.2-1,3 bar? (där vi normalt funtade männsikor laddar) 8)

Edit: Kom du på att du kör med 328 vev... Kan det vara en stor bidragande faktor kanske?



hade tydligen missat att skriva att jag har 2,8vev, men de är står nu :D de blir ju lite mera effekt med 2,8 vev förstås men de är nog kammarna som gör de mesta! och stor turbo.. var 615hk med 1,1 i ladd vid 7000v före vi bytte laddluftkylare
#KI Verkstad#
*970hk/1030nm M5 turbo bus bil. såld.. http://www.garaget.org/?car=102185
*750hk E30 Ålands starkaste 2007-08. Såld.. http://www.garaget.org/?car=25851
*650hk Mitsubishi Evo 4 http://www.garaget.org/?car=187583
User avatar
Chrille
Posts: 2222
Joined: 20 Nov 2005, 18:32
Location: Jönköping
Contact:

Post by Chrille »

Kan tänka mig kammarna gör en del ja.
De såg rätt elaka ut :)

Hur mycket tjänar man på att byta till avgaskamm på insugssidan vid låt säga 1,2 bar? (eller är det tvärtom man gör)
Chrille Gustavson
MSN/E-mail: deejaywasp@hotmail.com

M5 S62 IMOLA II
User avatar
Konny
Posts: 1047
Joined: 12 Jun 2006, 19:26
Location: Finland, åland

Post by Konny »

Chrille wrote:Kan tänka mig kammarna gör en del ja.
De såg rätt elaka ut :)

Hur mycket tjänar man på att byta till avgaskamm på insugssidan vid låt säga 1,2 bar? (eller är det tvärtom man gör)


dubbla insugskammar är de man kan köra :D jag körde med de förut före jag köpte turbo kammarna. men märkte inte någon större skillnad mot org. :? men de ska väl göra lite iaf. kanske 50hk?! svårt att säga förstås!
#KI Verkstad#
*970hk/1030nm M5 turbo bus bil. såld.. http://www.garaget.org/?car=102185
*750hk E30 Ålands starkaste 2007-08. Såld.. http://www.garaget.org/?car=25851
*650hk Mitsubishi Evo 4 http://www.garaget.org/?car=187583
User avatar
Konny
Posts: 1047
Joined: 12 Jun 2006, 19:26
Location: Finland, åland

Post by Konny »

här kommer en film som vi pula ihop med mobilen.. ppf killarnas förtjänst att de går åt däck (för bra mappning) :lol:

http://www.youtube.com/watch?v=whaoxYJu-hM
#KI Verkstad#
*970hk/1030nm M5 turbo bus bil. såld.. http://www.garaget.org/?car=102185
*750hk E30 Ålands starkaste 2007-08. Såld.. http://www.garaget.org/?car=25851
*650hk Mitsubishi Evo 4 http://www.garaget.org/?car=187583
User avatar
shomakie
Posts: 914
Joined: 23 May 2007, 05:37
Location: Västerås

Post by shomakie »

satan i gatan va långa svarta streck :shock: låter mys!!!!
Lost but NOT forgotten!!

Bmw 325 Turbo 1988
365whp 500wnm @ 1.55bar..

Volvo S40 2.0T -00 MTE @ 300Hp
Post Reply