E30 328iM Turbo - 503whp, 670wnm @ 1,5bar
Moderators: purepfcom, Pimplaren, Storås, Bmwandreas, Nisse Järnet, pelko, Bäckis
Måste det vara just den modellen? Annars har vi H2M i stan, lättare att gå dit och handla isåfall.. http://www.h2mracing.se/webbutik/produc ... ts_id=4319
Bilar: BMW M3 E46 -02, 2002Tii -75, 1600-2 -68 och VW Buss -74
For iväg en sväng till garaget. Har inte skruvat på 3 veckor nu... abstinensen börjar komma! Fick hem lite nya delar idag. STRI X-line oljetemp och oljetryck. Oljekylare låg oxå i paketet tillsammans med 2st ½"NPT/AN8-nipplar. Hardyskivan och hjullager hade jag sedan tidigare.
Har gjort en deal med bonden jag hyr kallgaraget av. Jag ska hjälpa han städa ur verkstaden efter nyår, då skulle jag få ha min bil ståendes där i någon månad. Lite skönare att skruva i ett varmt garage med betonggolv istället för kallgarage med grusgolv som jag håller till i för tillfället
På "to do"-listan innan säsongen börjar har jag:
*installera oljetemp, oljetryck, oljekylare
*byta styrleder och bussningar i framvagn
*på med M3-styrväxeln med E36-styrstag
*rostlaga golvet på förarsidan... bläää
Sen ska det luftas bromsar, sänka ratten nån cm, köpa nytt batteri och slutligen göra en 4-hjulsinställning. blir gryymt
Har gjort en deal med bonden jag hyr kallgaraget av. Jag ska hjälpa han städa ur verkstaden efter nyår, då skulle jag få ha min bil ståendes där i någon månad. Lite skönare att skruva i ett varmt garage med betonggolv istället för kallgarage med grusgolv som jag håller till i för tillfället
På "to do"-listan innan säsongen börjar har jag:
*installera oljetemp, oljetryck, oljekylare
*byta styrleder och bussningar i framvagn
*på med M3-styrväxeln med E36-styrstag
*rostlaga golvet på förarsidan... bläää
Sen ska det luftas bromsar, sänka ratten nån cm, köpa nytt batteri och slutligen göra en 4-hjulsinställning. blir gryymt
Städat garage hela dagen. Här inne finns golvvärme och allt man kan tänkas behöva Men det är inte klart än.. måste städa mer och sedan ska stereon kopplas in. Så i slutet av januari kan jag börja skruva E30 igen. Rostlaga golvet och montera mätare är nog prio 1. Lackar eventuellt om motorutrymmet också, är så jäkla less på färgskillnaden
Jafan, riktigt bra ställe att meka på. Tror det är 70-75kvm så det räcker gott och väl åt 2 bilar.
Men nu står det still med E30n, har inte gjort ett jota på flera veckor. Har förvisso städat ur garaget, men samtidigt är jag mitt uppe i en flytt. Men i slutet av januari/början februari drar det igång igen! Är riktigt meksugen nu
Men nu står det still med E30n, har inte gjort ett jota på flera veckor. Har förvisso städat ur garaget, men samtidigt är jag mitt uppe i en flytt. Men i slutet av januari/början februari drar det igång igen! Är riktigt meksugen nu
Fortfarande ingen stor update, bara lite bilder. Nästa helg åker bilen in i varmgaraget iaf. Byta styrväxel, hjullager, hardy, snik-lacka motorutrymmet, på med lite färg på diff och axlar, montera oljetemp och oljetryck. Lite små-fix bara!
Ska ju dit med oljetemp och oljetryck.. kommer bli trångt. Är det ett måste att ha kvar original oljetrycksgivare???
Gott om plats för större servo. Detta är ju bara 19cm i diameter
Äckliga styrväxeln, hatar att det är olja överallt!
Snuten utanför pizzerian.. trodde det var mig dom skulle haffa pga min körstil, haha
Polarns blivande E30, ska bli med M50B25 nu i februari nån gång
Ska ju dit med oljetemp och oljetryck.. kommer bli trångt. Är det ett måste att ha kvar original oljetrycksgivare???
Gott om plats för större servo. Detta är ju bara 19cm i diameter
Äckliga styrväxeln, hatar att det är olja överallt!
Snuten utanför pizzerian.. trodde det var mig dom skulle haffa pga min körstil, haha
Polarns blivande E30, ska bli med M50B25 nu i februari nån gång