Oöppnad M54B30 = 500 whp

Här diskuterar vi motorer och kringutrustning.

Moderators: purepfcom, Storås, Bmwandreas, Nisse Järnet, pelko, Bäckis, Pimplaren

User avatar
Pitbull
Posts: 3880
Joined: 06 Jun 2006, 06:10
Location: Kyrkhult

Post by Pitbull »

Varför köper ingen alpinan?

Vi kan byta min motor mot din Alpina Ärtan. :wink:
Mattias Skoglund
Mob: 0763-493494

2009: 575whp samt 740wnm 1,4bar. M30B35
2010: 842whp samt 983wnm 1,8bar. M30B35
User avatar
Bmwandreas
Moderator
Posts: 10788
Joined: 20 Nov 2005, 17:49
Location: Avesta

Post by Bmwandreas »

Fattar inte. Tror folk är rädda för att den gått 20000 mil. Men den är sjukt fräsch och känns inte som den gått så långt. Ägd av en gubbe i södra Tyskland förut. Han har nog inte svinat:)
Grefven

Post by Grefven »

Milen är det enda en icke-bilkunnig kan gå på. Lägre mil är alltid bättre enligt svenssons. Så det blir många köpare som faller bort på okunskap. Du skulle backat den till 11000 innan du reggade in den så slipper man sånt strul.
User avatar
Jimmy
Posts: 294
Joined: 03 Feb 2006, 20:49
Location: Avesta

Post by Jimmy »

Jag är lite fotobög ibland, Så jag visa lite blandade bilder på vad som komma skall.

CNC frästa oljemunstycken (Orginal släpper tydligen i lödningen)

Image

Ventiler...

Image

S50 spjällhus med billet flänsar

Image

Image

Adapterplatta

Image

Image

Image

VAC Oljefilteradapter

Image

Image

Billet "trattfläns" till insuget

Image

Image
User avatar
johankihl
Admin
Posts: 3360
Joined: 20 Nov 2005, 12:36
Location: Stockholm Tel: +46709409095

Post by johankihl »

Damn, jobbar du med cnc?
M3E30 - S50B30 PTE 7675 1055whp@330kPa

10.04 227km/h@1,1bar
User avatar
Jimmy
Posts: 294
Joined: 03 Feb 2006, 20:49
Location: Avesta

Post by Jimmy »

Nej men jag dricker starköl med en som gör. Så det blir bra pris. ;)
User avatar
Jimmy
Posts: 294
Joined: 03 Feb 2006, 20:49
Location: Avesta

Post by Jimmy »

Planen för vintern är smidd botten, Erland Cox portad topp med oversize ventiler, S50 Spjällhus, Stummad Vanos och M50 turbokammar...

Och större spridare och en till pump såklart.
User avatar
moonzhine
Posts: 2447
Joined: 09 Aug 2007, 20:50
Location: Bollnäs

Post by moonzhine »

har du kört med dessa grejer nu när du bromsa?s50 spjäll alltså..
en adapterplatta kan ja vara intresserad av för den lär väl passa m50 toppen oxå? :)
Bmw M3 E46 817whp 927wnm 1.9bar
Bmw M3 E46 Bruksbil
Bmw E36 M50 2.8 turbo 610whp-705nm@1.8bar (såld)


Sponsorer:
Cp-service
PS-tuning

Den som alltid går i andras fotspår kommer aldrig komma fram först!!




Mvh:Peter
0730468169
User avatar
Jimmy
Posts: 294
Joined: 03 Feb 2006, 20:49
Location: Avesta

Post by Jimmy »

moonzhine wrote:har du kört med dessa grejer nu när du bromsa?s50 spjäll alltså..
en adapterplatta kan ja vara intresserad av för den lär väl passa m50 toppen oxå? :)
Nej, Allt orginal.

Adapterplattan passar inte.
Oscarr
Posts: 343
Joined: 25 Apr 2009, 15:19
Location: Borlänge

Post by Oscarr »

Fasen så fränt!
User avatar
M3JONAS
Posts: 2783
Joined: 21 Nov 2005, 08:25
Location: Ekerö/Stockholm

Post by M3JONAS »

Jimmy wrote:Nej men jag dricker starköl med en som gör. Så det blir bra pris. ;)
Haha, tror jag sett den där oljespidaren förut?! Ska du ner till människobyn och dricka öl i helgen?
User avatar
Magnaten
Posts: 1985
Joined: 03 Dec 2005, 22:13

Post by Magnaten »

Jimmy wrote:Nej men jag dricker starköl med en som gör. Så det blir bra pris. ;)

HaHaHa
support your local Riga dirt-hogs MC
passat TDI 2008
Audi A6 2009
fulingbusen
Posts: 1085
Joined: 20 Nov 2005, 20:56
Location: Karlstad
Contact:

Post by fulingbusen »

Jimmy wrote:Jag är lite fotobög ibland, Så jag visa lite blandade bilder på vad som komma skall.

CNC frästa oljemunstycken (Orginal släpper tydligen i lödningen)

Image
Snygga, hur är oljekanalen borrad? Är de delade?
User avatar
Magnaten
Posts: 1985
Joined: 03 Dec 2005, 22:13

Post by Magnaten »

fulingbusen wrote:
Jimmy wrote:Jag är lite fotobög ibland, Så jag visa lite blandade bilder på vad som komma skall.

CNC frästa oljemunstycken (Orginal släpper tydligen i lödningen)

Image
Snygga, hur är oljekanalen borrad? Är de delade?
kan säga så mkt som att dom inte är delade, det andvändes en 90graders borr...



...skämt åsido, det är borrat rakt igenon från den rundade sidan,sen skruvas en limmad stoppskruv i så det inte sprutar olja i alla ändar :D


har jag hört
support your local Riga dirt-hogs MC
passat TDI 2008
Audi A6 2009
fulingbusen
Posts: 1085
Joined: 20 Nov 2005, 20:56
Location: Karlstad
Contact:

Post by fulingbusen »

90-graders borren alltså... Hade du även haft de slitsade hålen gångade för maximal justeringsmån så hade jag vart ännu mer impad.

riktigt fina var de iaf, och resten med för den delen.
User avatar
Magnaten
Posts: 1985
Joined: 03 Dec 2005, 22:13

Post by Magnaten »

fulingbusen wrote:90-graders borren alltså... Hade du även haft de slitsade hålen gångade för maximal justeringsmån så hade jag vart ännu mer impad.

riktigt fina var de iaf, och resten med för den delen.
det andvändes självklart en oval borr förr att göra justeringshålen så snabbt som möjligt
support your local Riga dirt-hogs MC
passat TDI 2008
Audi A6 2009
User avatar
johankihl
Admin
Posts: 3360
Joined: 20 Nov 2005, 12:36
Location: Stockholm Tel: +46709409095

Post by johankihl »

Magnaten wrote:
fulingbusen wrote:90-graders borren alltså... Hade du även haft de slitsade hålen gångade för maximal justeringsmån så hade jag vart ännu mer impad.

riktigt fina var de iaf, och resten med för den delen.
det andvändes självklart en oval borr förr att göra justeringshålen så snabbt som möjligt
Hahaha!

Den där killen med fräsen verkar vara en riktig klippa, han skulle man komma i kontakt med :)
M3E30 - S50B30 PTE 7675 1055whp@330kPa

10.04 227km/h@1,1bar
Post Reply