Här diskuterar vi motorer och kringutrustning.
Moderators: purepfcom , Storås , Bmwandreas , Nisse Järnet , pelko , Bäckis , Pimplaren
Pitbull
Posts: 3880 Joined: 06 Jun 2006, 06:10
Location: Kyrkhult
Post
by Pitbull » 13 Oct 2010, 20:39
Varför köper ingen alpinan?
Vi kan byta min motor mot din Alpina Ärtan.
Mattias Skoglund
Mob: 0763-493494
2009: 575whp samt 740wnm 1,4bar. M30B35
2010: 842whp samt 983wnm 1,8bar. M30B35
Bmwandreas
Moderator
Posts: 10788 Joined: 20 Nov 2005, 17:49
Location: Avesta
Post
by Bmwandreas » 13 Oct 2010, 20:42
Fattar inte. Tror folk är rädda för att den gått 20000 mil. Men den är sjukt fräsch och känns inte som den gått så långt. Ägd av en gubbe i södra Tyskland förut. Han har nog inte svinat:)
Grefven
Post
by Grefven » 13 Oct 2010, 20:47
Milen är det enda en icke-bilkunnig kan gå på. Lägre mil är alltid bättre enligt svenssons. Så det blir många köpare som faller bort på okunskap. Du skulle backat den till 11000 innan du reggade in den så slipper man sånt strul.
Jimmy
Posts: 294 Joined: 03 Feb 2006, 20:49
Location: Avesta
Post
by Jimmy » 13 Oct 2010, 20:48
johankihl
Admin
Posts: 3360 Joined: 20 Nov 2005, 12:36
Location: Stockholm Tel: +46709409095
Post
by johankihl » 13 Oct 2010, 20:57
Damn, jobbar du med cnc?
M3E30 - S50B30 PTE 7675 1055whp@330kPa
10.04 227km/h@1,1bar
Jimmy
Posts: 294 Joined: 03 Feb 2006, 20:49
Location: Avesta
Post
by Jimmy » 13 Oct 2010, 20:59
Nej men jag dricker starköl med en som gör. Så det blir bra pris.
Jimmy
Posts: 294 Joined: 03 Feb 2006, 20:49
Location: Avesta
Post
by Jimmy » 13 Oct 2010, 21:04
Planen för vintern är smidd botten, Erland Cox portad topp med oversize ventiler, S50 Spjällhus, Stummad Vanos och M50 turbokammar...
Och större spridare och en till pump såklart.
moonzhine
Posts: 2447 Joined: 09 Aug 2007, 20:50
Location: Bollnäs
Post
by moonzhine » 13 Oct 2010, 21:13
har du kört med dessa grejer nu när du bromsa?s50 spjäll alltså..
en adapterplatta kan ja vara intresserad av för den lär väl passa m50 toppen oxå?
Bmw M3 E46 817whp 927wnm 1.9bar
Bmw M3 E46 Bruksbil
Bmw E36 M50 2.8 turbo 610whp-705nm@1.8bar (såld)
Sponsorer:
Cp-service
PS-tuning
Den som alltid går i andras fotspår kommer aldrig komma fram först!!
Mvh:Peter
0730468169
Jimmy
Posts: 294 Joined: 03 Feb 2006, 20:49
Location: Avesta
Post
by Jimmy » 13 Oct 2010, 21:19
moonzhine wrote: har du kört med dessa grejer nu när du bromsa?s50 spjäll alltså..
en adapterplatta kan ja vara intresserad av för den lär väl passa m50 toppen oxå?
Nej, Allt orginal.
Adapterplattan passar inte.
Oscarr
Posts: 343 Joined: 25 Apr 2009, 15:19
Location: Borlänge
Post
by Oscarr » 13 Oct 2010, 21:55
Fasen så fränt!
M3JONAS
Posts: 2783 Joined: 21 Nov 2005, 08:25
Location: Ekerö/Stockholm
Post
by M3JONAS » 13 Oct 2010, 22:33
Jimmy wrote: Nej men jag dricker starköl med en som gör. Så det blir bra pris.
Haha, tror jag sett den där oljespidaren förut?! Ska du ner till människobyn och dricka öl i helgen?
Magnaten
Posts: 1985 Joined: 03 Dec 2005, 22:13
Post
by Magnaten » 13 Oct 2010, 22:50
Jimmy wrote: Nej men jag dricker starköl med en som gör. Så det blir bra pris.
HaHaHa
support your local Riga dirt-hogs MC
passat TDI 2008
Audi A6 2009
fulingbusen
Posts: 1085 Joined: 20 Nov 2005, 20:56
Location: Karlstad
Contact:
Post
by fulingbusen » 14 Oct 2010, 07:13
Jimmy wrote: Jag är lite fotobög ibland, Så jag visa lite blandade bilder på vad som komma skall.
CNC frästa oljemunstycken (Orginal släpper tydligen i lödningen)
Snygga, hur är oljekanalen borrad? Är de delade?
Magnaten
Posts: 1985 Joined: 03 Dec 2005, 22:13
Post
by Magnaten » 14 Oct 2010, 07:41
fulingbusen wrote: Jimmy wrote: Jag är lite fotobög ibland, Så jag visa lite blandade bilder på vad som komma skall.
CNC frästa oljemunstycken (Orginal släpper tydligen i lödningen)
Snygga, hur är oljekanalen borrad? Är de delade?
kan säga så mkt som att dom inte är delade, det andvändes en 90graders borr...
...skämt åsido, det är borrat rakt igenon från den rundade sidan,sen skruvas en limmad stoppskruv i så det inte sprutar olja i alla ändar
har jag hört
support your local Riga dirt-hogs MC
passat TDI 2008
Audi A6 2009
fulingbusen
Posts: 1085 Joined: 20 Nov 2005, 20:56
Location: Karlstad
Contact:
Post
by fulingbusen » 14 Oct 2010, 09:07
90-graders borren alltså... Hade du även haft de slitsade hålen gångade för maximal justeringsmån så hade jag vart ännu mer impad.
riktigt fina var de iaf, och resten med för den delen.
Magnaten
Posts: 1985 Joined: 03 Dec 2005, 22:13
Post
by Magnaten » 14 Oct 2010, 09:31
fulingbusen wrote: 90-graders borren alltså... Hade du även haft de slitsade hålen gångade för maximal justeringsmån så hade jag vart ännu mer impad.
riktigt fina var de iaf, och resten med för den delen.
det andvändes självklart en oval borr förr att göra justeringshålen så snabbt som möjligt
support your local Riga dirt-hogs MC
passat TDI 2008
Audi A6 2009
johankihl
Admin
Posts: 3360 Joined: 20 Nov 2005, 12:36
Location: Stockholm Tel: +46709409095
Post
by johankihl » 14 Oct 2010, 09:54
Magnaten wrote: fulingbusen wrote: 90-graders borren alltså... Hade du även haft de slitsade hålen gångade för maximal justeringsmån så hade jag vart ännu mer impad.
riktigt fina var de iaf, och resten med för den delen.
det andvändes självklart en oval borr förr att göra justeringshålen så snabbt som möjligt
Hahaha!
Den där killen med fräsen verkar vara en riktig klippa, han skulle man komma i kontakt med
M3E30 - S50B30 PTE 7675 1055whp@330kPa
10.04 227km/h@1,1bar