Page 8 of 31

Posted: 29 Aug 2007, 14:09
by Bmwandreas
Nej han behöver inte mer effekt, tror han är nöjd:)

Posted: 29 Aug 2007, 14:11
by Johnny H
Man behöver alltid mer effekt. :twisted:

:)

Posted: 29 Aug 2007, 14:12
by Cruelty
grattis till fina siffror stefan!!! sa ju att det ligger ett litet monster under huven!!

Posted: 29 Aug 2007, 17:10
by Insanity
Så är man hemma efter en riktigt skoj dag hos PPF grabbarna....

Kom dit i morse, hängde upp bilen och det kopplades lite givare å dylikt till bänken.. Sen va dags att börja köra, ärtan mappade till bränslet lite som va på tok för snålt på sina ställen samt ändrade tändmappen endel sen va det dags att dra första riktiga pullet....

ÅÅÅ fyfan.. :lol: Den gav 712hk och 800nm på 1,3 bars laddtryck och lät fruktansvärt vass och hungrig..

Den ville ha mer ladd å varv sa den så det justerades lite.. :wink:
När allt såg bra ut så va det dags att börja ladda lite..

Körde igen, 1,7 bar det ylade/skrek underbart från motorn...
Tyvärr så bottnade turbon redan där å dalade sakta efter 6600rpm
Resultat: 760,8hk & 919,2nm.. Underbart.. :twisted: (stackars växellåda)

Är super nöjd och kunde inte önska mig mera av dagen.. :D


Image

Image

Image

Mvh Stefan

Posted: 29 Aug 2007, 17:52
by johankihl
Bmwandreas wrote:Skillnad på dynojet och dynapack också, men exakt hur mycket vet vi inte.Det skiljde 110 whp på Martinssons.

Och det enda som bromsade på denna motor var ju turbon..


Kan inte skillnaden delvis ha berott på att Martinssons maskin var på väg att rasa också? Den spottade ju ur sig motordelar kort efter bromsningen.

Tommys audi skiljde ju nästan ingenting. Den gav mer effekt hos VM med mer laddtryck än hos motornords dynapack, det verkar ju inte så konstigt :)

Posted: 29 Aug 2007, 18:06
by Bäckis
johankihl wrote:
Bmwandreas wrote:Skillnad på dynojet och dynapack också, men exakt hur mycket vet vi inte.Det skiljde 110 whp på Martinssons.

Och det enda som bromsade på denna motor var ju turbon..


Kan inte skillnaden delvis ha berott på att Martinssons maskin var på väg att rasa också? Den spottade ju ur sig motordelar kort efter bromsningen.

Tommys audi skiljde ju nästan ingenting. Den gav mer effekt hos VM med mer laddtryck än hos motornords dynapack, det verkar ju inte så konstigt :)


Den spottade motordelar pga att han körde som ett svin utan oljekylare mm. Inga som helst fel på den i bänken.

Enda bil vi kört i båda bänkarna är hans och då var det stor skillnad.

Posted: 29 Aug 2007, 18:45
by Aleex
Grattis till fina siffror!

Posted: 29 Aug 2007, 18:46
by Aleex
Bmwandreas wrote:650hk på hjulen.
Totalt vad turbon klarade, så det stämmer finemang med 63mm inlopp.


Ursäkta OT:et. Men om man får ut 760 med 63 i inlopp. Hur mkt kan man få ut med 68 i inlopp då?

Posted: 29 Aug 2007, 19:17
by Insanity
Tack tack..

Allt handlar ju inte om insugs sidan..
Lika viktigt att avgasen klarar av det oxå..

Men 68in borde klara en hel del, minst 100hk å lite till skulle jag tro...

Mvh Stefan

Posted: 29 Aug 2007, 19:29
by Nicke Blom
Grattis som fan=) :D

Posted: 29 Aug 2007, 20:24
by _Kalle_
Grattis! den effekten räcker ju till att börna på görla med, hihi ;)

Posted: 29 Aug 2007, 20:42
by HULTA
grattis till helt fina siffror

mvh

Posted: 30 Aug 2007, 18:01
by Insanity
Tackar..

Jo det räcker till att börna med men inte mycke mer..
Nädå jag skojar bara, va ute å provkörde igår kväll.. Va som en helt ny maskin, mycket rappare och gick så in i helvete..

Måste nog vrida ner effekten lite om jag ska åka å köpa glass nästa gång.. 8)

MVh Stefan

Posted: 02 Sep 2007, 11:31
by Insanity
Igår va man å körde edps i strängnäs..

Va hur kul som helst trots väldigt dåligt fäste.. Bästa 60fot 1.82 annars låg dom runt 1.9 vilket suger..
Går liksom inte att åka fort om man inte kommer iväg, dock hade alla samma problem och låg på lika (dåliga) tider..

Första reporna vart blandade 11:or dock med slutfarter över 220 vilket va kul redan där..
Så alla som pratat bakom ryggen och tvivlat på effekten borde va tysta nu.. :evil:

Efter ett tag vart man lite varm i kläderna å lärde sig spaka igen, då kom 10:orna på löpande band.. :lol:
Första:
60fot : 1.91
200-hastighet: 173,2 km/h
200-tid: 7.33
Hastighet: 224,44 km/h
Slut-tid: 10.94

Andra:
60fot : 1.89
200-hastighet: 169.8 km/h
200-tid: 7.37
Hastighet: 224,44 km/h
Slut-tid: 10.98

Tredje:
60fot : 1.82
200-hastighet: 170.8 km/h
200-tid: 7.30
Hastighet: 223,42 km/h
Slut-tid: 10.91

Fjärde:
60fot : 1.85
200-hastighet: 171,7 km/h
200-tid: 7.28
Hastighet: 223,05 km/h
Slut-tid: 10.91


Lånat lite bilder av Jill och P.hellberg

Image

Image

Posted: 02 Sep 2007, 13:36
by HULTA
grattis till fina tider med tanke på omständigheterna

kommer du över om 2 veckor?

mvh

Posted: 02 Sep 2007, 14:07
by shomakie
Var kul o se en ppf bil ute på malmby =) grattis till tiderna! grepper kunde varit bättre dock!

:D