Page 8 of 16

Posted: 10 Oct 2010, 20:46
by M-techer
T-röd? Eller det löser färg?

Annars går det väl med enormt starkt avfettningsmedel. hd grön kanske.

Posted: 10 Oct 2010, 20:48
by Pitbull
Thinner löser de..

Posted: 10 Oct 2010, 21:32
by Pilliam
Pitbull wrote:Thinner löser de..


Jo, men då ryker väl färgen också?

Posted: 10 Oct 2010, 21:58
by Micke
Pilliam wrote:
Vet någon om nåt bra medel för att få bort klistret? thinner hade väl varit bra, men färgen får gärna stanna kvar.


Biltemas label-off

Posted: 10 Oct 2010, 22:35
by Blomgren
Micke wrote:
Pilliam wrote:
Vet någon om nåt bra medel för att få bort klistret? thinner hade väl varit bra, men färgen får gärna stanna kvar.


Biltemas label-off
funkar! och den luktar gott också :D

Posted: 11 Oct 2010, 14:06
by Pilliam
Blomgren wrote:
Micke wrote:
Pilliam wrote:
Vet någon om nåt bra medel för att få bort klistret? thinner hade väl varit bra, men färgen får gärna stanna kvar.


Biltemas label-off
funkar! och den luktar gott också :D


Och citrondoft också! en sån får det bli

Posted: 26 Oct 2010, 16:59
by Pilliam
Vet någon var jag kan få tag på en sån här rackare?

Image

det är svetsmuttern jag behöver.

Posted: 26 Oct 2010, 17:00
by johankihl
Pilliam wrote:Vet någon var jag kan få tag på en sån här rackare?

Image

det är svetsmuttern jag behöver.


Hos PPF

Posted: 26 Oct 2010, 17:26
by Pilliam
johankihl wrote:
Hos PPF


skulle behöva åka och köpa den imorn i stockholmområdet, men finns det inte blir det ppf

Posted: 26 Oct 2010, 18:23
by Micke
Mekonomen har.

Posted: 26 Oct 2010, 22:38
by Pilliam
Micke wrote:Mekonomen har.


Tack!

Posted: 14 Nov 2010, 15:28
by Pilliam
Hallå,
Jag har varit och besiktigat bilen, men fick en 2a för att varvtalet var för högt. varvtalet steg mycket efter att jag tagit bort turbon, så de kunde inte göra avgasmätning

Varvtalet ökade ju varmare bilen blev, vilket jag tyckte var märkligt. Vid kallstart låg tomgångsvarvet på ca 1400rpm och efter ett par mil en bit över 2000rpm, kan något förklara det?

Testade lite olika saker med tändning/soppa men de blev inte bättre

Jag undrar alltså hur jag ska få ner varvtalet? har MS I.

Posted: 14 Nov 2010, 15:30
by Pimplaren
Pilliam wrote:Hallå,
Jag har varit och besiktigat bilen, men fick en 2a för att varvtalet var för högt. varvtalet steg mycket efter att jag tagit bort turbon, så de kunde inte göra avgasmätning

Varvtalet ökade ju varmare bilen blev, vilket jag tyckte var märkligt. Vid kallstart låg tomgångsvarvet på ca 1400rpm och efter ett par mil en bit över 2000rpm, kan något förklara det?

Testade lite olika saker med tändning/soppa men de blev inte bättre

Jag undrar alltså hur jag ska få ner varvtalet? har MS II.


Kollat så inte spjället står för mycket öppet?

Posted: 14 Nov 2010, 15:46
by Pilliam
Pimplaren wrote:
Pilliam wrote:Hallå,
Jag har varit och besiktigat bilen, men fick en 2a för att varvtalet var för högt. varvtalet steg mycket efter att jag tagit bort turbon, så de kunde inte göra avgasmätning

Varvtalet ökade ju varmare bilen blev, vilket jag tyckte var märkligt. Vid kallstart låg tomgångsvarvet på ca 1400rpm och efter ett par mil en bit över 2000rpm, kan något förklara det?

Testade lite olika saker med tändning/soppa men de blev inte bättre

Jag undrar alltså hur jag ska få ner varvtalet? har MS II.


Kollat så inte spjället står för mycket öppet?


Det är helt stängt, man hör ett tydligt metall mot metall-stängljud :)

Posted: 14 Nov 2010, 15:53
by BmWkrille
du har inte glömt att proppa nån vacuumslang eller nåt?

Posted: 14 Nov 2010, 16:39
by xelerator
om spjället är helt stängt, kör du med tomgångsmotor då eller?

Posted: 14 Nov 2010, 23:15
by Pilliam
xelerator wrote:om spjället är helt stängt, kör du med tomgångsmotor då eller?


Nää har inte tomgångsmotor, kändes ju dumt att spjället kunde vara helt stängt och bilen igång, men jag har aldrig hållt på med någon tomgångsmotor så vad vet jag..

Jag tror mig ha tätat alla vacuumslangar men jag får ta mig en titt igen.
Mycket möjligt att jag är klantig och blind.. borde ju vara tjuvluft på något vis hur som helst

tack!