Williams 318is turbo såld

Lägg upp info om ditt projekt.

Moderators: purepfcom, Pimplaren, Storås, Bmwandreas, Nisse Järnet, pelko, Bäckis

User avatar
M-techer
Posts: 1038
Joined: 05 Jan 2009, 22:42
Location: sölvesborg

Post by M-techer »

T-röd? Eller det löser färg?

Annars går det väl med enormt starkt avfettningsmedel. hd grön kanske.
Aaah det är rätt stökigt...

0709-854845.
User avatar
Pitbull
Posts: 3880
Joined: 06 Jun 2006, 06:10
Location: Kyrkhult

Post by Pitbull »

Thinner löser de..
Mattias Skoglund
Mob: 0763-493494

2009: 575whp samt 740wnm 1,4bar. M30B35
2010: 842whp samt 983wnm 1,8bar. M30B35
User avatar
Pilliam
Posts: 363
Joined: 21 Sep 2009, 16:55
Location: Jokkmokk

Post by Pilliam »

Pitbull wrote:Thinner löser de..


Jo, men då ryker väl färgen också?
318is -90 turbo
User avatar
Micke
Posts: 733
Joined: 20 Nov 2005, 17:55
Location: Jönköping

Post by Micke »

Pilliam wrote:
Vet någon om nåt bra medel för att få bort klistret? thinner hade väl varit bra, men färgen får gärna stanna kvar.


Biltemas label-off
/M|cke F@.gner
User avatar
Blomgren
Posts: 637
Joined: 28 May 2007, 18:10
Location: Karlstad

Post by Blomgren »

Micke wrote:
Pilliam wrote:
Vet någon om nåt bra medel för att få bort klistret? thinner hade väl varit bra, men färgen får gärna stanna kvar.


Biltemas label-off
funkar! och den luktar gott också :D
Sebastian Blomgren
User avatar
Pilliam
Posts: 363
Joined: 21 Sep 2009, 16:55
Location: Jokkmokk

Post by Pilliam »

Blomgren wrote:
Micke wrote:
Pilliam wrote:
Vet någon om nåt bra medel för att få bort klistret? thinner hade väl varit bra, men färgen får gärna stanna kvar.


Biltemas label-off
funkar! och den luktar gott också :D


Och citrondoft också! en sån får det bli
318is -90 turbo
User avatar
Pilliam
Posts: 363
Joined: 21 Sep 2009, 16:55
Location: Jokkmokk

Post by Pilliam »

Vet någon var jag kan få tag på en sån här rackare?

Image

det är svetsmuttern jag behöver.
318is -90 turbo
User avatar
johankihl
Admin
Posts: 3360
Joined: 20 Nov 2005, 12:36
Location: Stockholm Tel: +46709409095

Post by johankihl »

Pilliam wrote:Vet någon var jag kan få tag på en sån här rackare?

Image

det är svetsmuttern jag behöver.


Hos PPF
M3E30 - S50B30 PTE 7675 1055whp@330kPa

10.04 227km/h@1,1bar
User avatar
Pilliam
Posts: 363
Joined: 21 Sep 2009, 16:55
Location: Jokkmokk

Post by Pilliam »

johankihl wrote:
Hos PPF


skulle behöva åka och köpa den imorn i stockholmområdet, men finns det inte blir det ppf
318is -90 turbo
User avatar
Micke
Posts: 733
Joined: 20 Nov 2005, 17:55
Location: Jönköping

Post by Micke »

Mekonomen har.
/M|cke F@.gner
User avatar
Pilliam
Posts: 363
Joined: 21 Sep 2009, 16:55
Location: Jokkmokk

Post by Pilliam »

Micke wrote:Mekonomen har.


Tack!
318is -90 turbo
User avatar
Pilliam
Posts: 363
Joined: 21 Sep 2009, 16:55
Location: Jokkmokk

Post by Pilliam »

Hallå,
Jag har varit och besiktigat bilen, men fick en 2a för att varvtalet var för högt. varvtalet steg mycket efter att jag tagit bort turbon, så de kunde inte göra avgasmätning

Varvtalet ökade ju varmare bilen blev, vilket jag tyckte var märkligt. Vid kallstart låg tomgångsvarvet på ca 1400rpm och efter ett par mil en bit över 2000rpm, kan något förklara det?

Testade lite olika saker med tändning/soppa men de blev inte bättre

Jag undrar alltså hur jag ska få ner varvtalet? har MS I.
Last edited by Pilliam on 14 Nov 2010, 15:46, edited 1 time in total.
318is -90 turbo
User avatar
Pimplaren
Posts: 4456
Joined: 20 Nov 2005, 14:59
Location: Stockholm

Post by Pimplaren »

Pilliam wrote:Hallå,
Jag har varit och besiktigat bilen, men fick en 2a för att varvtalet var för högt. varvtalet steg mycket efter att jag tagit bort turbon, så de kunde inte göra avgasmätning

Varvtalet ökade ju varmare bilen blev, vilket jag tyckte var märkligt. Vid kallstart låg tomgångsvarvet på ca 1400rpm och efter ett par mil en bit över 2000rpm, kan något förklara det?

Testade lite olika saker med tändning/soppa men de blev inte bättre

Jag undrar alltså hur jag ska få ner varvtalet? har MS II.


Kollat så inte spjället står för mycket öppet?
MVH Oliver Turbo Turtle

Gott mos eller hur var det
BMW m5 f10
https://www.garaget.org/?car=425750" onclick="window.open(this.href);return false;
User avatar
Pilliam
Posts: 363
Joined: 21 Sep 2009, 16:55
Location: Jokkmokk

Post by Pilliam »

Pimplaren wrote:
Pilliam wrote:Hallå,
Jag har varit och besiktigat bilen, men fick en 2a för att varvtalet var för högt. varvtalet steg mycket efter att jag tagit bort turbon, så de kunde inte göra avgasmätning

Varvtalet ökade ju varmare bilen blev, vilket jag tyckte var märkligt. Vid kallstart låg tomgångsvarvet på ca 1400rpm och efter ett par mil en bit över 2000rpm, kan något förklara det?

Testade lite olika saker med tändning/soppa men de blev inte bättre

Jag undrar alltså hur jag ska få ner varvtalet? har MS II.


Kollat så inte spjället står för mycket öppet?


Det är helt stängt, man hör ett tydligt metall mot metall-stängljud :)
318is -90 turbo
User avatar
BmWkrille
Posts: 973
Joined: 17 Aug 2006, 16:54
Location: Visby, Gotland

Post by BmWkrille »

du har inte glömt att proppa nån vacuumslang eller nåt?
E30 chevy 383 dragster
E30 325im -87
E30 318 touring alpina replica -91

Christer Cederqvist
tel:0704-534155
Bmwkrille@icloud.com
User avatar
xelerator
Posts: 2604
Joined: 20 Nov 2005, 15:36
Location: sthlm

Post by xelerator »

om spjället är helt stängt, kör du med tomgångsmotor då eller?
Skärmvalsning....
Utrustning uthyres / valsning utföres.
User avatar
Pilliam
Posts: 363
Joined: 21 Sep 2009, 16:55
Location: Jokkmokk

Post by Pilliam »

xelerator wrote:om spjället är helt stängt, kör du med tomgångsmotor då eller?


Nää har inte tomgångsmotor, kändes ju dumt att spjället kunde vara helt stängt och bilen igång, men jag har aldrig hållt på med någon tomgångsmotor så vad vet jag..

Jag tror mig ha tätat alla vacuumslangar men jag får ta mig en titt igen.
Mycket möjligt att jag är klantig och blind.. borde ju vara tjuvluft på något vis hur som helst

tack!
318is -90 turbo
Post Reply