Posted: 02 Apr 2007, 17:21
Jag har faktist också svårt att se vad de ska vara för vinning med M5 bakvagn.
Bäckis wrote:Jag har faktist också svårt att se vad de ska vara för vinning med M5 bakvagn.
erikkihl wrote:Bäckis wrote:Jag har faktist också svårt att se vad de ska vara för vinning med M5 bakvagn.
Inte jag heller då det var mer jobb än väntat Men nu så sitter den där i alla fall.... Var väl bara tvungen att pröva då den ändå låg här hemma...
Bäckis wrote:erikkihl wrote:Bäckis wrote:Jag har faktist också svårt att se vad de ska vara för vinning med M5 bakvagn.
Inte jag heller då det var mer jobb än väntat Men nu så sitter den där i alla fall.... Var väl bara tvungen att pröva då den ändå låg här hemma...
He he, du gillar ju att jobba så....
robert wrote:varför köra e34 m5 bakvagn? varför inte bara byta axlar på den bakvagnen du har där är medbringare, knutar, diff samma innehåll juh
Bäckis wrote:Jag har faktist också svårt att se vad de ska vara för vinning med M5 bakvagn.
erikkihl wrote:Bäckis wrote:erikkihl wrote:Bäckis wrote:Jag har faktist också svårt att se vad de ska vara för vinning med M5 bakvagn.
Inte jag heller då det var mer jobb än väntat Men nu så sitter den där i alla fall.... Var väl bara tvungen att pröva då den ändå låg här hemma...
He he, du gillar ju att jobba så....
Ja det är väl bättre att ligga i garaget än att va hemma å höra gnället......
Bäckis wrote:Nej, M5 har en mkt tunn topp och löst kamhus.
,robbz wrote:Bäckis wrote:Nej, M5 har en mkt tunn topp och löst kamhus.
aha, e de en m5 motor? kollade inte specen, såg bara att det var lika block som m30:in min
/mvh
robert wrote:Flinty wrote:robert wrote:varför köra e34 m5 bakvagn? varför inte bara byta axlar på den bakvagnen du har där är medbringare, knutar, diff samma innehåll juhBäckis wrote:Jag har faktist också svårt att se vad de ska vara för vinning med M5 bakvagn.
Då blir jag nyfiken på varför man inte ska använda M5 bakvagn? Det skiljer väl ca 10 år i teknik iaf. Allt sitter ju monterat på M5 bakvagn, det är kraftigare, justering finns, större bromsar etc.
Känns som det är lika mycket jobb att bygga om den befintliga bakvagnen.
Nu blir hela "bryggan" stumt monterad i bilen men diffklumpen sitter gummiupphängd, torde minska vägljud och även minska vibrationer som får fästpunkter att spricka.
Det är mina teorier, jag har aldrig byggt om en bakvagn,,,
mjadu alltså m5 e34 bakvagnen är juh eg dumt gjord bara en vidare förstärk 5 serie. Vad skulle vara kralligare på den, balken möjligtvis Diffen har samma innehåll dvs 9" håller för sten, yttre medbringare svårt att se att de skulle skilja i hållbarhet, bägge 108mm knutar ... de ända man eg skulle behöva förbättra på orginal är bakkåpan till diffen och dess infästning... större bromsar... ja visst men kompenseras de fram oxo då de nu är större bak än fram?
nåja hur som var bara att de känndes som onödigt med jobb för "lite".. men när de väl är gjort så varför inte
Synthetic wrote:hur mycket fick du göra för att få dit e34 bakvagnen?
johankihl wrote:erikkihl wrote:Bäckis wrote:erikkihl wrote:Bäckis wrote:Jag har faktist också svårt att se vad de ska vara för vinning med M5 bakvagn.
Inte jag heller då det var mer jobb än väntat Men nu så sitter den där i alla fall.... Var väl bara tvungen att pröva då den ändå låg här hemma...
He he, du gillar ju att jobba så....
Ja det är väl bättre att ligga i garaget än att va hemma å höra gnället......
Hahaha, dagens kommentar är fälld.
Tack för den, skall brukas för egen vinning i fortsättningen
robert wrote:
mjadu alltså m5 e34 bakvagnen är juh eg dumt gjord bara en vidare förstärk 5 serie. Vad skulle vara kralligare på den, balken möjligtvis Diffen har samma innehåll dvs 9" håller för sten, yttre medbringare svårt att se att de skulle skilja i hållbarhet, bägge 108mm knutar ... de ända man eg skulle behöva förbättra på orginal är bakkåpan till diffen och dess infästning... större bromsar... ja visst men kompenseras de fram oxo då de nu är större bak än fram?
nåja hur som var bara att de känndes som onödigt med jobb för "lite".. men när de väl är gjort så varför inte
erikkihl wrote:johankihl wrote:erikkihl wrote:Bäckis wrote:erikkihl wrote:Bäckis wrote:Jag har faktist också svårt att se vad de ska vara för vinning med M5 bakvagn.
Inte jag heller då det var mer jobb än väntat Men nu så sitter den där i alla fall.... Var väl bara tvungen att pröva då den ändå låg här hemma...
He he, du gillar ju att jobba så....
Ja det är väl bättre att ligga i garaget än att va hemma å höra gnället......
Hahaha, dagens kommentar är fälld.
Tack för den, skall brukas för egen vinning i fortsättningen
Man tackar
Ja ni kan väl behöva ha någon undanflykt hos er, då det verkar va mest aktivitet runt LG's kaffe bord fö er