Grabbarna på vm uppskatta effekten till 920 i motornjimpa wrote:fan va fint grattis!!
vad tjuvar en sån drivlina ungefär??
mvh
Aleex Drag Evo
Moderators: purepfcom, Pimplaren, Storås, Bmwandreas, Nisse Järnet, pelko, Bäckis
micke999 wrote:riktigt brutal effekt.hur mycke laddas de?vad vart de för vrid?
2,7bar sen började det missa pga spolarna, dom har bytt spolar nu så ska väl säkert laddas på lite mer sen om jag känner Alex rätt
Fernis Productions
E34 525 turbo 2009
E21 M50 Turbo - 9,87 / 233 @ 402m 2011
E30 325im m20b25 turbo 2013
E36 compact glasfiber 4wd turbo 2014
E36 325 coupe Turbo 2018
Joakim Fernis
E34 525 turbo 2009
E21 M50 Turbo - 9,87 / 233 @ 402m 2011
E30 325im m20b25 turbo 2013
E36 compact glasfiber 4wd turbo 2014
E36 325 coupe Turbo 2018
Joakim Fernis
blir nog inget mer pulver i år för soppan tog slut också. men man vet aldrig med alex.Fernis1 wrote:micke999 wrote:riktigt brutal effekt.hur mycke laddas de?vad vart de för vrid?
2,7bar sen började det missa pga spolarna, dom har bytt spolar nu så ska väl säkert laddas på lite mer sen om jag känner Alex rätt
När en bil är så jävla slö att den får ha regplåtar är den helt ointressant!
Hittade en dålig film på när jag kör SO. Jag vinner ju repan med sjuter sönder 4:an växel så jag inte kan fortsätta mer. Kör mot en nova. Det är den första filmen.
YouTube - Stockholm open final 2010
YouTube - Stockholm open final 2010
Nu har man gjort lite saker i garaget. Har inte vart där på ett tag nu. Nu är maskinen ur riven och isärtagen för kontroll. Allt såg riktigt bra ut. Inför nästa såsong blir det montera ihop maskine med nya lager o packningar. Effekt är jag nöjd med, det är inte de som är problemet. Den stösta satsningen kommer bli på låda och drivlina.
Sen har jag inte bestämt mig angående låda. Blir automat eller en riktig drevsats. Men de mesta avgöe om jag hittar en sponsor till låda som kommer få avgöra kan man enkelt säga. Men nåsta såsong är det stora mål som gäller
Sen har jag inte bestämt mig angående låda. Blir automat eller en riktig drevsats. Men de mesta avgöe om jag hittar en sponsor till låda som kommer få avgöra kan man enkelt säga. Men nåsta såsong är det stora mål som gäller
Efter lite mer kontrolleringar i motor så har jag upptäkt att kolvbultarna börja att ge vika. Så nu har jag beställt de värsta kolvbultarna utav Ultra Motor. Det var väl tur att man rev motorn.
Sen var jag tillbaka till old school i går. Åkte lite bmw turbo igår =) Men grymt halt med 800 whp och 10 tums MT slicks. Men roligt var de. Men inte lika kul som evon min hehe.
Sen var jag tillbaka till old school i går. Åkte lite bmw turbo igår =) Men grymt halt med 800 whp och 10 tums MT slicks. Men roligt var de. Men inte lika kul som evon min hehe.
Har försökt ringa dig och smsat.
Så ring mig när du kan.
Så ring mig när du kan.
Volvo 242 -75 Rakställd BMW M50
Lite bilder på 242an
Projekt tråd!
Behöver du något blästrat? Skicka ett pm, litet som stort!
Mvh/ Fredrik
Lite bilder på 242an
Projekt tråd!
Behöver du något blästrat? Skicka ett pm, litet som stort!
Mvh/ Fredrik
Nu börjar man samla på sig lite nya delar. De kommer bli nya stakar och kolvar.Så motor blir lite pålitligare. Sen är de låda o drivlina de ska satsat pengar på. Det ska bromsas 4 siffrigt med förhoppningsvis =).
Får tacka No Fear Motorsport för dessa Manely I profil stakar.
Får tacka No Fear Motorsport för dessa Manely I profil stakar.
Nu måste jag skriva lite så man syns igen=)
Bottendelen är ihop plockad med HD kolvbultar och kralliga stakar iallafall. Toppen är planad och igenomgången. Behöver bara fixa nya ventilfjädrar o retainers så kan jag montera ihop hela motor med kamrem och allt. Då är den fit for fight.
När bilen är igång sen så ska de inte göras så mycket förutom att labba lite med kammar.Men det går ju att göra mycket med de.
Bilen kommer inte ut om det inte sitter en riktig låda på. Så hjälp mig att hitta nån som vill vara med på ett hörn och eventuellt sponsra lite på de.
Kommer allt att hålla så kommer det att gå riktig fort iallafall.
Lägger jag upp en bild på bilen när jag var på kjula förra året
Bottendelen är ihop plockad med HD kolvbultar och kralliga stakar iallafall. Toppen är planad och igenomgången. Behöver bara fixa nya ventilfjädrar o retainers så kan jag montera ihop hela motor med kamrem och allt. Då är den fit for fight.
När bilen är igång sen så ska de inte göras så mycket förutom att labba lite med kammar.Men det går ju att göra mycket med de.
Bilen kommer inte ut om det inte sitter en riktig låda på. Så hjälp mig att hitta nån som vill vara med på ett hörn och eventuellt sponsra lite på de.
Kommer allt att hålla så kommer det att gå riktig fort iallafall.
Lägger jag upp en bild på bilen när jag var på kjula förra året