Page 8 of 57
Posted: 11 Jan 2011, 21:54
by maattias
Fernis1 wrote:För er som inte förstod så menade han BAJS
haha, började undra också.. Tänkte vadå volvo? har han nån volvo kardan som har varit nån volvo logga på eller??
Nämen blir riktit fiint detta!
blir intressant att se resultatet!
MVH. Mattias
Posted: 12 Jan 2011, 11:54
by erikjakan
Hehe bajs var ett passande uttryck :p. Jag fick skala av skiten med en kniv först, sen vart det ståltrissa och sist negerkrull på vinkelslipen
! Next up är att bygga en ny balk till stödlagret. Kan inte leva med den som är nu.. mvh erik
Posted: 13 Jan 2011, 20:58
by erikjakan
Idag har jag mekat ny balk till stödlagret
Sen beställdes det en snurrbo idag! Och lite annat godis
Bilder kommer snart!
Posted: 13 Jan 2011, 21:04
by jorgen
tror att det blir lätt jakans grymaste ascona a nu när den har det rättat hjärtat
Posted: 13 Jan 2011, 21:06
by erikjakan
jorgen wrote:tror att det blir lätt jakans grymaste ascona a nu när den har det rättat hjärtat
Du det är den redan
Posted: 13 Jan 2011, 22:02
by lenin
De här lär bli rikigt fräckt! Lycka till!
Posted: 21 Jan 2011, 21:13
by erikjakan
Har varit sjuk i veckan som gått men lite har det ändå blitt gjort!
Jag började med att riva ner hela framvagnen, för att blästra/bygga om samt byt bussningar till powerflex istället för nylon.
Sen skulle det snickras lite grenrör
Först bestämdes position på turbo, sen vart det en liten jigg!
Första 3 rören klara!
Såhär vart det, inte helt nöjd, och jag ska aldrig klaga på nån annans rör
!
Sen beställdes det en precision 466mm wastegate, en lämplig ic och rör till wgn!
Tänker bygga om till knivkrängare runtom samt coilovers runtom! Skulle behöva hjälp med att beräkna hårdheter på knivar och fjädrar lite senare!
MVH Erik
Posted: 22 Jan 2011, 06:48
by Nisse Järnet
Jävla fint!
Posted: 22 Jan 2011, 09:00
by vectramicke
Snyggt rör!
Posted: 22 Jan 2011, 15:29
by erikjakan
Tackar =)
Känner rent spontant att turbon kanske hamnade lite väl lågt..
Tänkte jag skulle svetsa på ett aluminiumrör på billetflänsen för att tjäna några centimeter i höjd mot oljenivån i tråget.
Just nu sitter turbons returutlopp från lagerhuset ca 6cm över botten på oljetråget, tror ni jag kommer behöva en pump för att klara mig?
Här blir det en 90gradersböj ut, sen en kona och sen ett 3 tums alurör till ic.
Här där jag kluddat lambda tänkte jag klämma in ett 3.5 tums flexrör, det är väl vettigt iom att man kör vband på avgashuset? Lär väl inte gilla brytningar spec mkt?
MVH Erik
Posted: 22 Jan 2011, 15:32
by Bmwandreas
Sitter turbon så lågt måste du ha pump.
Posted: 22 Jan 2011, 15:35
by erikjakan
Bmwandreas wrote:Sitter turbon så lågt måste du ha pump.
Yess, misstänkte det, tips på pump?
Nevermind, hittade själv
http://www.biltema.se/sv/Bat/Pump/Vatte ... ieselpump/
MVH Erik
Posted: 22 Jan 2011, 15:54
by Doktorn
Den här bilen kommer bli hur jävla rolig som helst att slingra omkring i! Fint grenrör =)
Posted: 22 Jan 2011, 17:11
by erikjakan
Det hoppas jag =).
Tror ni man behöver montera pumpen lika lågt som turbon? Eller klarar den att suga nån decimeter upp för att sedan mynna neråt i tråget?
MVH Erik
Posted: 22 Jan 2011, 17:25
by Bmwandreas
Du lär ha självrinn in i pumpen. Sätt den nere vid växellåda.
Posted: 22 Jan 2011, 23:52
by Fernis1
Blir kalas detta, kanske kikar förbi imorgon och glor lite
Posted: 23 Jan 2011, 17:32
by erikjakan
Det vart ett litet pass idag med!
Hann göra 2 plåtar, snart är torpeden klar!
Det är tänkt att bli en lucka längst ner framdör passagerarens fötter!
MVH Erik