Försök att jaga 9an (sniiik bygge)
Moderators: purepfcom, Pimplaren, Storås, Bmwandreas, Nisse Järnet, pelko, Bäckis
- tobbe tlrecond
Jaha...då va man hemkommen från tullinge igen då..dock inte med så bra tider i fickan , men vi har fortfarande inte fått till mappen ordentligt =((
Så nu ska vi klura o filura lite till...
Dock så ville inte toppackningen vara med heller...
MVH Elvis o Heidi
PS. Fick till ett hjullyft idag igen...!!!! Så vi är lite glada iallafall....=))
Så nu ska vi klura o filura lite till...
Dock så ville inte toppackningen vara med heller...
MVH Elvis o Heidi
PS. Fick till ett hjullyft idag igen...!!!! Så vi är lite glada iallafall....=))
- tobbe tlrecond
- tobbe tlrecond
elvis wrote:Tyvärr är diesel veven uppmätt nu från första motor raset.... även den är krokig så nu står vi på ruta ett igen! vet inte hur jag ska göra riktigt Har block komplett föt ett 2,5 bygge... Får nog bli öråd i garaget i morn tror jag
MVH Elvis
Hej du! Å tack för den lilla pratstunden på Tullinge i lördags.
De e sånna byggen som ditt som gör att man blir gald, och håller tummar som bara fan. 2liters babysexa som e helt standard å kompsänkt me vinkelkap, å de funkar....!!!!!!!!!!!! De e fan stuprätt.
Jag har förövrigt en ny "Elring + 0,3" packning, som ja inte kommer använda den här säsongen, och packningslim åsså om du vill gasa på Tullinges dubbelhelg 9-10 sep (klart du ska).
MVH // Tobbe P 070-209 23 28
Last edited by Fisåkare on 23 Sep 2006, 01:07, edited 1 time in total.
Fisåkare: Tackar..det är roligt när folk uppskattar nåt man byggt. Det är lite tråkit med detta forumet att det är jättemånga som går in o kollar i tråden men ingen skriver nånting. Man vill ju veta om folk tycker ens bygge är bra eller dåligt, och att man kan utbyta ideer och erfarenheter med varann. Men men..
MVH Elvis
MVH Elvis
elvis wrote:Fisåkare: Tackar..det är roligt när folk uppskattar nåt man byggt. Det är lite tråkit med detta forumet att det är jättemånga som går in o kollar i tråden men ingen skriver nånting. Man vill ju veta om folk tycker ens bygge är bra eller dåligt, och att man kan utbyta ideer och erfarenheter med varann. Men men..
MVH Elvis
Va så lite så.
Hur ska du göra nu då? Alltså ska du försöka peta i bigblocken tills nästa tullinge, eller ska du byta toppackningen å fräsa på me 2.0an?
Jag har som sagt en packning till 80borr. Vet inte va ru bor, men de kanske blir närmare till Globen en till Vagnhärad(Spara soppa å så du vet)
MVH // Tobbe P
Mob: 070-209 23 28
Riktigt ballt bygge! jag hade varit uppe vid resten av alla bmw turbos innan elimineringen, tänkte dra mig hemmåt sen såg jag din raket på sidan där när du stog och snackade med claus från turbocenter, rolig historia du berätta om när polisen stoppade dig
häftigt bygge men tur att det inte är nån skönhetstävling
hur går det med jimmys cossie omöjlig kille att få tag på det där!
häftigt bygge men tur att det inte är nån skönhetstävling
hur går det med jimmys cossie omöjlig kille att få tag på det där!
- tobbe tlrecond
elvis wrote:Det är väl som man säger..shine dont take you home =))
Elvis håller på bygger på jimmys cossie nu ikväll...bygger klart bagaget..
MVH Heidi
Vafan det har han inte tid med den kan han fixa med i vinter.
fixa iordning 2 liters motorn istället med oringning o spridare som kan dränka motorn med sås.
Tobbe. L
Mob 070-5631319
7,0072 1/8 - 173 km
10,5900 1/4 - 224,9 km
Mob 070-5631319
7,0072 1/8 - 173 km
10,5900 1/4 - 224,9 km
klockan är nu 03,55 o jag kom precis hem.... Blev kanske inte så mycket ford meck, det stod ju en svart liten pärla brevid med namnet BMW som kanske drog mina blickar till sig... o jag smälte som smör i solsken när hon blickade lite trött upp på mig när jag böjde mig ner i fordens baklucka, så jag svek forden o mecka BMW hela natten istället
MVH Elvis
ps. det luktar lite smalblock dom sista racen också, blir för dyrt att göra som jag vill
MVH Elvis
ps. det luktar lite smalblock dom sista racen också, blir för dyrt att göra som jag vill
Det går ju att få fart på en liten 2 litersmaskin oxå! Kolla på Björn Primeramotor i woken, det nog inte speciellt mycket bättre utgångsobjekt.
Vi håller tummarna för att det håller och funkar som det ska nästa körning.
Jag blir duktigt sugen på att bygga ett liknande koncept som du har med stel bakvagn och skicka i min kompressormaskin i, vore såååå skönt att slippa den delade bakvagnen.
MVH Jonas
Vi håller tummarna för att det håller och funkar som det ska nästa körning.
Jag blir duktigt sugen på att bygga ett liknande koncept som du har med stel bakvagn och skicka i min kompressormaskin i, vore såååå skönt att slippa den delade bakvagnen.
MVH Jonas
jonas_edling@hotmail.com
0736-560290
0736-560290