Page 8 of 8
Posted: 23 Feb 2010, 19:42
by Christian.N
Fick lite gjort ikväll igen tills trådmunstycket i svetsen bestämde sig för att börja strula så jag måste köpa nya innan jag kan fortsätta.
Mvh
Posted: 23 Feb 2010, 19:50
by david__
blir en hel del svetsande
fast det är kuuuuuuuuuuuul!!
sitta o mysa med svetsen o massa öl
Posted: 24 Feb 2010, 20:50
by Christian.N
Körde på lite ikväll igen och det har gått ganska bra tycker jag.
Här kommer det ett lock sen så man lätt kan fylla på olja.
Här finns nu plats för avgassystemet så det kommer upp en bit.
Och man kommer faktiskt åt och byta tändstift och så från motorutrymmet.
När hela torpedväggen är klar sen så kommer jag kapa upp mer än halva och göra så det blir löstagbar ifall man vill riva toppen eller nåt liknande.
Mvh
Posted: 24 Feb 2010, 21:30
by Andy_b
men varför vill du ha det så tigt runt motorn?
måste väll vara lättare och bättre att bara bygga upp till rutramen ??
min tanke iaf
Posted: 24 Feb 2010, 21:34
by Grooverhound
Håller med andy.
Sen kan du ju svetsa om ventilkåpan så oljepåfyllning kommer fram ist?
Posted: 24 Feb 2010, 21:44
by Christian.N
Främst för att det blir tight på sidorna som det är eftersom att motorn sitter så pass långt tillbaka som den är. Sen vill ja inte bygga högre upp eftersom vindrutetorkararmen (långt ord) går ovanför.
Finns ganska mycket plats runt motorn och när jag sen gjort den avtagbar så är det inga problem om man ska lossa lådan eller toppen eller vad som. Tycker det blir bäst som det är nu.
Och angående oljepåfyllningen så blir det inga problem som jag byggt nu. Är bara mer jobb och bygga om ventilkåpan nu när jag ändå har planer på M50 turbo maskin senare.
Mvh
Posted: 25 Feb 2010, 05:41
by dgyldmark
Ett tips: ta en ventilkopa från en gammal 3-0:a så sitter locket framtill.
Posted: 25 Feb 2010, 20:37
by Christian.N
dgyldmark wrote:Ett tips: ta en ventilkopa från en gammal 3-0:a så sitter locket framtill.
Tack så mycket för tipset. Ska kolla upp det
Posted: 26 Feb 2010, 01:17
by Christian.N
Den här bilden postades i min projekttråd som jag har på ett annat forum och ungefär så som denna ser ut vill jag att min ska se ut när jag är klar.. Ungefär så där.
SÅ FET!
Posted: 26 Feb 2010, 01:41
by Andy_b
haha ... samma stuk jag ska försöka köra på
SÅ JÄVLA BALLT
Posted: 16 Mar 2010, 02:33
by Andy_b
ska du sälja orginal tändningen från din maskin eller ska du köra med den sen?
Posted: 16 Mar 2010, 10:58
by Christian.N
Andy_b wrote:ska du sälja orginal tändningen från din maskin eller ska du köra med den sen?
Jag ska köra med den i sommar är det tänkt. Har en del ligger vid sidan om också men det är inte komplett och jag vet inte om det funkar heller tyvärr.
Mvh
Posted: 16 Mar 2010, 16:34
by Rikard B
blir det nå gasa i år för dig? börjar ju på att torka upp,fan den är snygg den bruna 242an ett par compomotive fälgar skulle man haft på 2 törstin
Posted: 09 May 2010, 09:39
by Christian.N
Kör en liten update på vad som hänt sen sist.
Torpedvägg färfigsvetsad, är målad och klar nu också.
Väggen mot skuffen och stötdämpartornen är nästan klara.
Annan motorn inköpt till denna sommar, blir M60 till nästa.
Helbur som ska fixas till och kompleteras.
Sån här färg blir det.
Breddning som jag hämtar imorgon (måndag)
Ja i juni har jag tänkt att den ska ut
Vad tror ni?
Posted: 09 May 2010, 09:47
by johankihl
Juni? Glöm det