Page 8 of 23

Posted: 27 Jan 2010, 23:47
by Roobin
vet inte hur de ska spela roll?

Satt 1an överfall mot kamdrevet, o 6ans mot koppling...

Tack för tipsen, flera :P

Posted: 28 Jan 2010, 00:00
by St3v3
Överfallen på stakarna alltså, inte blandat ihop mellan stakarna eller vänt dom fel håll eller nåt?

Posted: 28 Jan 2010, 00:04
by Roobin
kan självklart vara så lätt förvisso.

Har satt själva "klackar" på motsatt sida mot varann. men de kanske e fel.. fan får kolla upp de imorrn isf. Montera ihop de som jag fick tillbaka de från motorrenoveraren, efter balanseringen.

Posted: 28 Jan 2010, 00:23
by PegiPax
du har samma problem som jag hade förut :oops: och jag löste det genom att skaffa annan motor *S* Näjmen klack mot klack skall man ha som jag förstått det men inte hjälpte det för mej iaf :(

Posted: 28 Jan 2010, 03:31
by Nisse Järnet
Har du blandat ihop överfallen så får du kolla noga som fan på honingsreporna + ev andra märken och försöka para ihop dom igen, eller byta stakar. (eller hona om dom du har)

Posted: 28 Jan 2010, 08:19
by Roobin
som sagt dom satt ihopparade ifrån balanseringen o de e så jag satt skiten, men de kanske kan vara fel, står ju nå nummer på dom också.. ooh doooont orka me sånt här liksom :P

Posted: 28 Jan 2010, 10:37
by johankihl
Roobin wrote:som sagt dom satt ihopparade ifrån balanseringen o de e så jag satt skiten, men de kanske kan vara fel, står ju nå nummer på dom också.. ooh doooont orka me sånt här liksom :P
Orka med? Sånt här anses som klantigt när man bygger ihop en motor. Det är lika viktigt att överfallen matchar staken som att det sitter lager monterat, annars kommer den aldrig att fungera.

Ut i garaget och skruva isär igen och se till att kolla hur staken ska monteras. På eftermarknadsstakar brukar siffrorna vara åt samma håll på stake och överfall. :D

Posted: 28 Jan 2010, 10:53
by pro_mille
Roobin wrote:kan självklart vara så lätt förvisso.

Har satt själva "klackar" på motsatt sida mot varann. men de kanske e fel.. fan får kolla upp de imorrn isf. Montera ihop de som jag fick tillbaka de från motorrenoveraren, efter balanseringen.
Klackarna ska vara mot varann, skruva fast överfallen utan lager på stakarna och känn med fingrarna o nageln på skarven att den blir jämn.

Posted: 28 Jan 2010, 11:48
by Roobin
Johan du missförstod mig bara, de ja mena med att orka med sånt här, e att jag haft grejerna inne o smält ihop de så de va balanserat, klart de kan klassas som klantigt. Inte så att jag tänker smälla ihop motorn o sen veva på starten.

Promille: Sånt där svar jag ville ha. Tack så mycket !

Posted: 28 Jan 2010, 17:02
by kristov
Roobin wrote:Johan du missförstod mig bara, de ja mena med att orka med sånt här, e att jag haft grejerna inne o smält ihop de så de va balanserat, klart de kan klassas som klantigt. Inte så att jag tänker smälla ihop motorn o sen veva på starten.

Promille: Sånt där svar jag ville ha. Tack så mycket !
Det ska även va inristat nummer på stake och överfall som matchar dom i hop.

Posted: 30 Jan 2010, 00:50
by Roobin
ingen av de som va fel, har förmodligen fått tillbaka fel stake, vevtappen e 45mm.

Stake med överfall 44,5mm de förklarar saken :P

Så nu måste jag ha en M20B20 stake! OMGÅENDE !!


Mvh Robin

Posted: 30 Jan 2010, 01:06
by M3JONAS
Fan va surt! Hoppas det löser sig snabbt och smidigt!

Posted: 30 Jan 2010, 01:09
by Roobin
De gör de nog jonas :)

Tobbe a la fisåkare, jag har ju tappat bort ditt nummer, ser ju en kolv här som saknar sin riktiga ägare :)

Du kan väl slänga iväg ett pm eller sms om du ahr kvar mitt nummer så jag får de igen!

Mvh Robin

Posted: 05 Feb 2010, 22:08
by Roobin
Så där nu när man skaffat iPhone så kan man ju köra live update :p
Image


Detta e nästa projekt som skall försökas hinna med ikväll :)

Posted: 13 Feb 2010, 02:11
by Roobin
Usch elallergisk,

elen är iaf fixad, blev mycket bättre än hur de såg ut innan..

Skruvat ihop bottendelen nu också, så snart på med topp o all de andra så är de bara o stoppa i maskinen o vrida om sen åka upp till Avesta :)
Vet dock inte hur de ser ut med tider just nu där uppe, men vore skönt o få maskinen klar så fort som bara möjligt så man kan ha chansen att slippa vänta till i mitten på sommaren.

Efter kihls köpe av fälgar, så har man börja sukta runt lite på fälgar, men vet inte alls vad man ska ha för nåt, skulle vilja få tag på alpina 17" men de vara inte vara allt för vanliga så vi får se :)

Image

Chefen har talat :P
Image

Image

Image

Image

Posted: 13 Feb 2010, 10:02
by BRUZZE
ser bra ut. ja har både brock å mito i ditt bultmönster om du vill kika.

Posted: 13 Feb 2010, 12:21
by Roobin
sånt där får du inte säga bruzze har ja ju sagt :P