Robin e30 - 2 l supercharger - kjula 18 sept med Musse
Moderators: purepfcom, Pimplaren, Storås, Bmwandreas, Nisse Järnet, pelko, Bäckis
- Nisse Järnet
Roobin wrote:som sagt dom satt ihopparade ifrån balanseringen o de e så jag satt skiten, men de kanske kan vara fel, står ju nå nummer på dom också.. ooh doooont orka me sånt här liksom
Orka med? Sånt här anses som klantigt när man bygger ihop en motor. Det är lika viktigt att överfallen matchar staken som att det sitter lager monterat, annars kommer den aldrig att fungera.
Ut i garaget och skruva isär igen och se till att kolla hur staken ska monteras. På eftermarknadsstakar brukar siffrorna vara åt samma håll på stake och överfall.
M3E30 - S50B30 PTE 7675 1055whp@330kPa
10.04 227km/h@1,1bar
10.04 227km/h@1,1bar
Roobin wrote:kan självklart vara så lätt förvisso.
Har satt själva "klackar" på motsatt sida mot varann. men de kanske e fel.. fan får kolla upp de imorrn isf. Montera ihop de som jag fick tillbaka de från motorrenoveraren, efter balanseringen.
Klackarna ska vara mot varann, skruva fast överfallen utan lager på stakarna och känn med fingrarna o nageln på skarven att den blir jämn.
Jimmy Klaavuniemi
Klaavu Engineering
http://www.pro-mille.se" onclick="window.open(this.href);return false;
Klaavu Engineering
http://www.pro-mille.se" onclick="window.open(this.href);return false;
Johan du missförstod mig bara, de ja mena med att orka med sånt här, e att jag haft grejerna inne o smält ihop de så de va balanserat, klart de kan klassas som klantigt. Inte så att jag tänker smälla ihop motorn o sen veva på starten.
Promille: Sånt där svar jag ville ha. Tack så mycket !
Audi S2 2,5 liter - 800whp?
VR Motor Stockholm AB
Robin Raita
VR Motor Stockholm AB
Robin Raita
Roobin wrote:Johan du missförstod mig bara, de ja mena med att orka med sånt här, e att jag haft grejerna inne o smält ihop de så de va balanserat, klart de kan klassas som klantigt. Inte så att jag tänker smälla ihop motorn o sen veva på starten.
Det ska även va inristat nummer på stake och överfall som matchar dom i hop.
Usch elallergisk,
elen är iaf fixad, blev mycket bättre än hur de såg ut innan..
Skruvat ihop bottendelen nu också, så snart på med topp o all de andra så är de bara o stoppa i maskinen o vrida om sen åka upp till Avesta
Vet dock inte hur de ser ut med tider just nu där uppe, men vore skönt o få maskinen klar så fort som bara möjligt så man kan ha chansen att slippa vänta till i mitten på sommaren.
Efter kihls köpe av fälgar, så har man börja sukta runt lite på fälgar, men vet inte alls vad man ska ha för nåt, skulle vilja få tag på alpina 17" men de vara inte vara allt för vanliga så vi får se
Chefen har talat
elen är iaf fixad, blev mycket bättre än hur de såg ut innan..
Skruvat ihop bottendelen nu också, så snart på med topp o all de andra så är de bara o stoppa i maskinen o vrida om sen åka upp till Avesta
Vet dock inte hur de ser ut med tider just nu där uppe, men vore skönt o få maskinen klar så fort som bara möjligt så man kan ha chansen att slippa vänta till i mitten på sommaren.
Efter kihls köpe av fälgar, så har man börja sukta runt lite på fälgar, men vet inte alls vad man ska ha för nåt, skulle vilja få tag på alpina 17" men de vara inte vara allt för vanliga så vi får se
Chefen har talat
Audi S2 2,5 liter - 800whp?
VR Motor Stockholm AB
Robin Raita
VR Motor Stockholm AB
Robin Raita