Audi S4 2.2T, 675whp och 723wnm
Moderators: purepfcom, Pimplaren, Storås, Bmwandreas, Nisse Järnet, pelko, Bäckis
Jävla jänkare till att speca kopplingen helt fel! Kopplingen gav vika vid 608whp och kring 600wnm vid 2.1bar och 7800rpm. Lite roligt ändå att den bromsa 556whp med inställningarna vi kom ner med Finns en massa effekt att hämta när tändningen ställs på lite mer, nu är den fortfarande kanske snäll. Sen ska det ges på lite mer laddtryck och varva 1000rpm till, kurvan gick spikrakt uppåt när det börja slira så det blir intressant med värre koppling
1045whp Supra builder
- Bmwandreas
- Moderator
- Posts: 10788
- Joined: 20 Nov 2005, 17:49
- Location: Avesta
- Bmwandreas
- Moderator
- Posts: 10788
- Joined: 20 Nov 2005, 17:49
- Location: Avesta
Den känns inte alls lika seg när man kör på gatan, känns inte som bromspapperet visar Men vi ska kika på inställningarna och se ifall det är något lurt där. Kopplingen ska få sig en översyn också, misstänker att det kan vara något med den svetsade mellandiffen då effekten va olika på fram och bakaxel. Fan att de alltid är nåt som strular
1045whp Supra builder
- P.Herrdahl
- Posts: 2079
- Joined: 30 Jul 2006, 00:39
- Location: Hedemora i Dalarna
- Bmwandreas
- Moderator
- Posts: 10788
- Joined: 20 Nov 2005, 17:49
- Location: Avesta
- Bmwandreas
- Moderator
- Posts: 10788
- Joined: 20 Nov 2005, 17:49
- Location: Avesta
Nackdelen är att vi inte har kunnat testa på vägen på 4an eftersom just nu sitter det bara regumerade däck Känns lagom spännande att åka 200 på sånna, och höga varv på 4an vet jag inte hur fort de kan komma att gå. Ska försöka få tag på nå däck så det går att testa Japp dynapack lambdan användes, vad tänkte du på då?
1045whp Supra builder
- Bmwandreas
- Moderator
- Posts: 10788
- Joined: 20 Nov 2005, 17:49
- Location: Avesta
Jaha då va första försöket på strippen avklarad. Jämtlands snabbasate gatbil, 201 meter och klistrat. Vi åkte dit med förhoppningar på att inte bli sist, vi slutade på 8e plats i en 16 bilars stege.
LAUNCH CONTROLL HELVETET! Första repan blev det lite mycket ladd på launchen, det rök från alla 4 hörn på bilen med "värsting" däcken (armstrong regumerade) haha Andra repan ställde vi ner lite och då vart det lite boggning i starten, sen inför tredje repan när vi ändrat tillbaka till ungefär lika som när det spann lite mycket, men det händer ju FAN inte ett JOTA! Trots att vi ändrat inställningarna till sånt som har funkat utmärkt tidigare så får vi bara upp 0.2 i ladd och avgastempen ligger på 500 grader och sjunker lite om vi står länge på lanuchen! Mystiskt så förbannat, och irriterande.. Fjärde repan trodde vi att vi skulle åka ut men i starten så exploderar kopplingen på 240 turbon i banan brevid och klipper bränsleledningarna och börjar brinna, lite läskigt ändå. Åkte ut mot en jävla bubbla i repan efter haha, pinsamt men dom går ju ganska bra tyvärr.
Bästa ET och slutfart blev 8.86 och 147km/h, vilket inte är vidare bra men det kommer förbättringar
Tips mottages tacksamt vad gäller strulet med launchen, vi kör med Nira i3+ sprut.
LAUNCH CONTROLL HELVETET! Första repan blev det lite mycket ladd på launchen, det rök från alla 4 hörn på bilen med "värsting" däcken (armstrong regumerade) haha Andra repan ställde vi ner lite och då vart det lite boggning i starten, sen inför tredje repan när vi ändrat tillbaka till ungefär lika som när det spann lite mycket, men det händer ju FAN inte ett JOTA! Trots att vi ändrat inställningarna till sånt som har funkat utmärkt tidigare så får vi bara upp 0.2 i ladd och avgastempen ligger på 500 grader och sjunker lite om vi står länge på lanuchen! Mystiskt så förbannat, och irriterande.. Fjärde repan trodde vi att vi skulle åka ut men i starten så exploderar kopplingen på 240 turbon i banan brevid och klipper bränsleledningarna och börjar brinna, lite läskigt ändå. Åkte ut mot en jävla bubbla i repan efter haha, pinsamt men dom går ju ganska bra tyvärr.
Bästa ET och slutfart blev 8.86 och 147km/h, vilket inte är vidare bra men det kommer förbättringar
Tips mottages tacksamt vad gäller strulet med launchen, vi kör med Nira i3+ sprut.
1045whp Supra builder
Nu funkar launchen igen, efter en liten miss i ignition retard tabellen
Ärtan hade rätt angående kammarna Det visade sig att dom har stått 14 grader fel. Kamdrevet som släppt efter lite! Men nu känns det som det är bättre botten drag och känns inte som den tappar lika mycket mellan växling 1an-2an.
Ärtan hade rätt angående kammarna Det visade sig att dom har stått 14 grader fel. Kamdrevet som släppt efter lite! Men nu känns det som det är bättre botten drag och känns inte som den tappar lika mycket mellan växling 1an-2an.
1045whp Supra builder