Audi S4 2.2T, 675whp och 723wnm

Lägg upp info om ditt projekt.

Moderators: purepfcom, Pimplaren, Storås, Bmwandreas, Nisse Järnet, pelko, Bäckis

Klangen
Posts: 537
Joined: 09 Apr 2009, 14:19
Location: Stockholm/Norrort

Post by Klangen »

FET!
User avatar
RWHP
Posts: 997
Joined: 23 Apr 2009, 16:40
Location: Vendelsö

Post by RWHP »

Jävla jänkare till att speca kopplingen helt fel! Kopplingen gav vika vid 608whp och kring 600wnm vid 2.1bar och 7800rpm. Lite roligt ändå att den bromsa 556whp med inställningarna vi kom ner med :) Finns en massa effekt att hämta när tändningen ställs på lite mer, nu är den fortfarande kanske snäll. Sen ska det ges på lite mer laddtryck och varva 1000rpm till, kurvan gick spikrakt uppåt när det börja slira så det blir intressant med värre koppling :D


1045whp Supra builder
User avatar
RWHP
Posts: 997
Joined: 23 Apr 2009, 16:40
Location: Vendelsö

Post by RWHP »

Så här ser det ut, börjar slira så blir den varm och greppar.. Blir till att undersöka det här! Film kommer snart :)

Image


1045whp Supra builder
User avatar
RWHP
Posts: 997
Joined: 23 Apr 2009, 16:40
Location: Vendelsö

Post by RWHP »



1045whp Supra builder
User avatar
Bmwandreas
Moderator
Posts: 10788
Joined: 20 Nov 2005, 17:49
Location: Avesta

Post by Bmwandreas »

Va seg den verkar. Har ni dubbelkollat kaminställningen?
User avatar
RWHP
Posts: 997
Joined: 23 Apr 2009, 16:40
Location: Vendelsö

Post by RWHP »

Kaminställningen ska vara korrekt och kollad. Men nu är de ju bara 15-17 graders tändning så när det blir lite mer där kommer den väl komma igång lite tidigare?

Jävligt skumt de här med kopplingen dock :?


1045whp Supra builder
User avatar
Bmwandreas
Moderator
Posts: 10788
Joined: 20 Nov 2005, 17:49
Location: Avesta

Post by Bmwandreas »

Minimalt med ökad tändning, men mer vrid och effekt.
Trist med kopplingen. Du skulle haft en 707.
User avatar
RWHP
Posts: 997
Joined: 23 Apr 2009, 16:40
Location: Vendelsö

Post by RWHP »

Den känns inte alls lika seg när man kör på gatan, känns inte som bromspapperet visar :? Men vi ska kika på inställningarna och se ifall det är något lurt där. Kopplingen ska få sig en översyn också, misstänker att det kan vara något med den svetsade mellandiffen då effekten va olika på fram och bakaxel. Fan att de alltid är nåt som strular :(


1045whp Supra builder
User avatar
P.Herrdahl
Posts: 2079
Joined: 30 Jul 2006, 00:39
Location: Hedemora i Dalarna

Post by P.Herrdahl »

Diffade det såpass mycket då? Lär ju vara mer transmissions förluster till bakhjulen iallafall.

Paul Herrdahl, 0730649656, madein36@hotmail.com
TIG svetsare.
Audi S/RS
User avatar
Bmwandreas
Moderator
Posts: 10788
Joined: 20 Nov 2005, 17:49
Location: Avesta

Post by Bmwandreas »

Effekten kan inte vara olika. Då kanske svetsningen har släppt i mellandiffen.
User avatar
RWHP
Posts: 997
Joined: 23 Apr 2009, 16:40
Location: Vendelsö

Post by RWHP »

Diffen är totalt igensmält med pinnsvetsen och sen balanserad men vad vet man, konstigare saker har man ju varit med om ;)


1045whp Supra builder
User avatar
Bmwandreas
Moderator
Posts: 10788
Joined: 20 Nov 2005, 17:49
Location: Avesta

Post by Bmwandreas »

Slirar kopplingen på vägen? Vet nämligen en till sak det kan vara.. Körde ni dynapack lambdan?
User avatar
RWHP
Posts: 997
Joined: 23 Apr 2009, 16:40
Location: Vendelsö

Post by RWHP »

Nackdelen är att vi inte har kunnat testa på vägen på 4an eftersom just nu sitter det bara regumerade däck :lol: Känns lagom spännande att åka 200 på sånna, och höga varv på 4an vet jag inte hur fort de kan komma att gå. Ska försöka få tag på nå däck så det går att testa :) Japp dynapack lambdan användes, vad tänkte du på då?


1045whp Supra builder
User avatar
Bmwandreas
Moderator
Posts: 10788
Joined: 20 Nov 2005, 17:49
Location: Avesta

Post by Bmwandreas »

Då behöver det inte vara kopplingen det är fel på. Det kan vi ta via pm:)
User avatar
RWHP
Posts: 997
Joined: 23 Apr 2009, 16:40
Location: Vendelsö

Post by RWHP »

Jaha då va första försöket på strippen avklarad. Jämtlands snabbasate gatbil, 201 meter och klistrat. Vi åkte dit med förhoppningar på att inte bli sist, vi slutade på 8e plats i en 16 bilars stege.

LAUNCH CONTROLL HELVETET! Första repan blev det lite mycket ladd på launchen, det rök från alla 4 hörn på bilen med "värsting" däcken (armstrong regumerade) haha :lol: Andra repan ställde vi ner lite och då vart det lite boggning i starten, sen inför tredje repan när vi ändrat tillbaka till ungefär lika som när det spann lite mycket, men det händer ju FAN inte ett JOTA! Trots att vi ändrat inställningarna till sånt som har funkat utmärkt tidigare så får vi bara upp 0.2 i ladd och avgastempen ligger på 500 grader och sjunker lite om vi står länge på lanuchen! Mystiskt så förbannat, och irriterande.. Fjärde repan trodde vi att vi skulle åka ut men i starten så exploderar kopplingen på 240 turbon i banan brevid och klipper bränsleledningarna och börjar brinna, lite läskigt ändå. Åkte ut mot en jävla bubbla i repan efter haha, pinsamt men dom går ju ganska bra tyvärr.

Bästa ET och slutfart blev 8.86 och 147km/h, vilket inte är vidare bra men det kommer förbättringar :D

Tips mottages tacksamt vad gäller strulet med launchen, vi kör med Nira i3+ sprut.


1045whp Supra builder
User avatar
mums
Posts: 3
Joined: 06 Oct 2009, 15:21
Location: Karlskoga

Post by mums »

Kolla så inte nedre kamaxeldrevet flyttat på sig på veven. Har själv varit ute för samma problem, ju mer drevet flyttar på sig = mindre launch...
Alkohol löser inga problem, men det gör inte mjölk heller...
User avatar
RWHP
Posts: 997
Joined: 23 Apr 2009, 16:40
Location: Vendelsö

Post by RWHP »

Nu funkar launchen igen, efter en liten miss i ignition retard tabellen ;)

Ärtan hade rätt angående kammarna ;) Det visade sig att dom har stått 14 grader fel. Kamdrevet som släppt efter lite! Men nu känns det som det är bättre botten drag och känns inte som den tappar lika mycket mellan växling 1an-2an.


1045whp Supra builder
Post Reply