Page 8 of 9

Re: grävling igen :) 1.8t lupo ,440hk 509nm

Posted: 18 Mar 2012, 17:08
by rotrex-vr6
erikjakan wrote:Vart sitter pickupen placerad i tråget?

MVH Erik

sitter i mitten, oljenivån kommer att vara upp till mitten ca, lekte lite med vatten å det e fan inte konstigt det blir tryckfall, lånade ett par av barnens plupp plattor, massa små hål i och det funkade faktist helt ok med vatten med olja blir det nog helt annorlunda med tanke på viskositeten

Re: grävling igen :) 1.8t lupo ,440hk 509nm

Posted: 18 Mar 2012, 22:13
by rotrex-vr6
lådan tigad å klar ,nu ska det bara kluras på bafflarna en sista gång

Image

Image

Image

Image

Re: grävling igen :) 1.8t lupo ,440hk 509nm

Posted: 19 Mar 2012, 09:23
by erikjakan
Lägg upp bilder innan du svetsar bafflarna.

Du kan göra 2 väggar med 2 luckor i varje, på insidan.

Sen kan man göra ett stående kryss i botten som sitter på diagonalen, så all olja trycks upp mot pickupen när man svänger.

/Erik

Re: grävling igen :) 1.8t lupo ,440hk 509nm

Posted: 20 Mar 2012, 08:36
by rotrex-vr6
Glimrande! göra lite mallar i papp ikväll ,pmar dig sen så får du kolla på det

Re: grävling igen :) 1.8t lupo ,440hk 509nm

Posted: 20 Mar 2012, 23:33
by rotrex-vr6
vad tror du om detta?
funderar på om man ska ha gångjärn vid luckorna men det kanske inte behövs?

Image

Image

Image

Re: grävling igen :) 1.8t lupo ,440hk 509nm

Posted: 21 Mar 2012, 09:01
by erikjakan
Jag skulle göra boxen runt pickupen mindre. Sen högre och längre kryss om det finns plats under pickupen.

Gångjärn ska du definitivt ha.

Kika Göran malmberg tråg tråd på resa.nu

/Erik

Re: grävling igen :) 1.8t lupo ,440hk 509nm

Posted: 23 Mar 2012, 20:41
by rotrex-vr6
pickupen ligger 6-7mm från botten ,undrar dock om man bör göra som på denna att ha luckorna nån cm ovanför botten?

Image

Re: grävling igen :) 1.8t lupo ,440hk 509nm

Posted: 23 Mar 2012, 20:50
by erikjakan
rotrex-vr6 wrote:pickupen ligger 6-7mm från botten ,undrar dock om man bör göra som på denna att ha luckorna nån cm ovanför botten?

Image
Jag ser inte riktigt vad man skulle vinna med det, blir bara svårare för oljan att strömma in till pickupen.

Hålla tätt ska ju luckan göra ändå, såhär ser mitt skvalskydd från vac motorsport ut.

Image
Image
Image

Re: grävling igen :) 1.8t lupo ,440hk 509nm

Posted: 23 Mar 2012, 23:11
by rotrex-vr6
jo så tänkte jag med ,kommer ju ändå vara fullt i boxen ändå förshoppningsvis.
imorgon näster jag ihop det å testar med sedvanliga vatten testet :)

Re: grävling igen :) 1.8t lupo ,440hk 509nm

Posted: 24 Mar 2012, 21:25
by rotrex-vr6
Funkade skit bra med vatten testet! ska ta ett par bilder på hur det blev nästa gång garaget besöks, gångjärn is the shit :-)

Re: grävling igen :) 1.8t lupo ,440hk 509nm

Posted: 26 Mar 2012, 21:57
by rotrex-vr6
Så här blev det tillslut

Image

Image

Re: grävling igen :) 1.8t lupo ,440hk 509nm

Posted: 27 Mar 2012, 07:34
by erikjakan
Snyggt, kommer nog göra stor skillnad!

Re: grävling igen :) 1.8t lupo ,440hk 509nm

Posted: 28 Apr 2012, 18:04
by rotrex-vr6
nya catchtanken färdig och monterad! gjord i RF 4" rör

Uppstart i helgen! ska bli förbannat kul å se hur motorn svarar på lite högre laddtryck nu


Image

Re: grävling igen :) 1.8t lupo ,nytt bromspapper

Posted: 07 Jun 2012, 22:13
by rotrex-vr6
lite mera mos i bitarna nu

Image

Re: grävling igen :) 1.8t lupo ,nytt bromspapper

Posted: 18 Jun 2012, 08:21
by rotrex-vr6
Litet filmklipp http://vimeo.com/44127988" onclick="window.open(this.href);return false;
80-195km/h

Re: grävling igen :) 1.8t lupo ,nytt bromspapper

Posted: 18 Jun 2012, 17:29
by Eastmannen
Det verkar finnas lite tryck i bitarna :) Grymt!!!

Re: grävling igen :) 1.8t lupo ,nytt bromspapper

Posted: 20 Jun 2012, 16:52
by Bullen!
jag gillar den. skulle vilja ha den.