Page 8 of 10
Posted: 20 Oct 2009, 18:57
by Scrazher
birro wrote:Bättre sent än aldrig ^^ här kommer lite bilder från före sista raset.
Funkar jävligt fint nu med 65graders termostaten. Aldrig gått över 70grader.
Skönt att det lirar igen!
Hur är det med tryck i systemet nu?
Termostaten står på min inköpslista i vilket fall
Posted: 21 Oct 2009, 12:01
by birro
Scrazher wrote:birro wrote:Bättre sent än aldrig ^^ här kommer lite bilder från före sista raset.
Funkar jävligt fint nu med 65graders termostaten. Aldrig gått över 70grader.
Skönt att det lirar igen!
Hur är det med tryck i systemet nu?
Termostaten står på min inköpslista i vilket fall
Ja det är riktigt roligt att det funkar! Synd bara att det alltid ska lira när säsongen är över:)
Inge onormalt tryck alls. Har öppnat flera gånger nu när motorn har varit varm bara för att kolla och det blir inte alls som förut att den trycker ur sig allt vatten ur kärlet. Hur skönt som helst.
Nu återstår det bara att labba lite med WGn. Får inte laddet att gå under 1 bar och skulle nästan vilja lägga mig på 0.8a nu då det inte finns nått fäste ändå.
Posted: 05 Nov 2009, 20:10
by birro
Har inte hänt mycket här med bilen. I princip bara stått sedan den gick som den skulle.
Tänkte ta ut den för att köra för några dagar sedan då det var fint väder men kan fan inte hitta nyckeln.
Någon som har koll på hur man fixar extranyckel? Har för mig att man kan gå upp till bmw med chassi+regbeviset för att få en ny nyckel gjord? Någon som har en aning?
Posted: 05 Nov 2009, 20:35
by Strandholm
Du får koppla om lite kablar, sitter ju "startknapp" på 320n här på gården.
btw, dundra in på MSN.
Posted: 07 Nov 2009, 12:50
by JimmyA
Strandholm wrote:Du får koppla om lite kablar, sitter ju "startknapp" på 320n här på gården.
btw, dundra in på MSN.
rattlåset skiter man i eller
Posted: 07 Nov 2009, 13:22
by Strandholm
Vad är det?
Posted: 24 Nov 2009, 22:01
by birro
Nu har jag kört iväg bilen till vinterförvaring...
Vilket jävla projekt! Som jag skrev tidigare så har jag tappat nyckeln och kan ej hitta den.
Jaha hur löser jag detta nu?
Blev att vålda sönder rattlåset+tändningslåset.
Efter det bytte jag olja+filter och körde iväg bilen till vinterförvaringen som jag fått via en polares farsa.
Nu kommer det inte hända nått på 4a månader då jag åker iväg till Österrike på söndag för att åka bräda en hel säsong vilket ska bli grymt skönt!
Fint att ha en fungerande bil när man kommer hem och slippa mecka hela vintern:)
Posted: 24 Nov 2009, 22:05
by birro
dubbel
Posted: 24 Nov 2009, 22:05
by Bmw*Alex
birro wrote:Nu har jag kört iväg bilen till vinterförvaring...
Vilket jävla projekt! Som jag skrev tidigare så har jag tappat nyckeln och kan ej hitta den.
Jaha hur löser jag detta nu?
Blev att vålda sönder rattlåset+tändningslåset.
Efter det bytte jag olja+filter och körde iväg bilen till vinterförvaringen som jag fått via en polares farsa.
[im]http://i292.photobucket.com/albums/mm17/ost_2008/DSC00708.jpg[/img]
[ig]http://i292.photobucket.com/albums/mm17/ost_2008/DSC00710.jpg[/img]
Nu kommer det inte hända nått på 4a månader då jag åker iväg till Österrike på söndag för att åka bräda en hel säsong vilket ska bli grymt skönt!
Fint att ha en fungerande bil när man kommer hem och slippa mecka hela vintern:)
vad trevligt ! hälsa magnus sjöberg ifall du träffar honom där. en ganska så kort kille lite längre hår och norrläning!
från alex junior
mvh
Posted: 24 Nov 2009, 22:12
by Strandholm
Posted: 24 Nov 2009, 22:26
by jimpa
fan vad fusk jag vill också åka bräda
Posted: 24 Nov 2009, 22:48
by birro
Haha jo party lär det blir en hel del
Ska bli så skönt att vara ifrån bilen en hel vinter faktiskt. Känns som det ända man bränt pengar på är bilen förutom party då såklart.
Jo linus du lär inte få det helt fel du heller. Ska tänka på dig när jag svinar i mig en fet Schnitzel och en stor stark mitt i backen efter en hel dag med sol och sjukt mycket pudersnö
Re: birro e30 turbo touring
Posted: 06 May 2010, 12:18
by birro
birro wrote:Tyckte det var dags att slänga upp ny projekttråd då den gamla bilen åkte på skroten.
Nya projektet är en E30 320 touring som min gamla turbomotor ska ned i. Bilen kommer användas på gatan samt busa runt på bana med. Kanske blir någon repa på strippen också.
Speccs:
Bottendel:
O-ringat
Honat
Topp-deckat.
M50 stakar
Svarvade orginalkolvar
Nya vev+ramlager
Orginal ram+vev bultar
Arp toppbult
Topp:
Nya vippor i toppen samt axlar.
Bränslesystem:
Walbro in-tank
Linjär btr modell kina.
Spridare 555cc @ 3bar
8mm invändig slang hela vägen
Sprut:
MSI v2.2 ombyggt med 3 st inbyggda tändsteg samt så jag kan använda orginal vr-givare
Edis6 spole med wastefire tändning
Värsting Cheva tändkablar
Koppling:
Orginal Låda
Sachs 618 tryckplatta
Moddad växelspak för kortare lägen
Stålomspunnen slang till slavcylindern
Alla bussnigar utbytta till delrini
IC: 600x400 kina
Grenrör T4 pulssplitt.
KKK K29
60 mm WG Hks kopia
3" downpipe och avgas med en dämpare på slutet.
GFB dump 22 mm
Vakuum-station med 4st nipplar(tack micha)
Chassi:
M-tech 2 frontläpp
Gula Koni ställbara dämpare(hårdhet)
60/60 fjädrar från GE
Motorkuddar, växellåda, diffbussning, silentblock samt bakre bärarmsbussningar i Delrini.
Azev A 16"x7.5 breda
Bur?
Vill passa på att tacka alla som har hjälp till förra året. Crille, micha, linus(amplify), emil(Scratzher) och Roman för hjälp med mappning. Och alla ni andra!
Den gamla bilen var mappad upp till 1.5 bar men kommer finjusteras lite till. Kommer nog lägga mig runt 1.3 i ladd.
Några bild och en film från förra året:
Kass kvalitet men man ser att det rör på sig iaf.
Den "nya" bilen som jag håller på med är en 320 touring som jag var och hämtade hos Roobin här på forumet. Har inte hunnit ta några bilder på den än så jag lånar några bilder ifrån hans projekttråd.
Bilen är helt rensad innuti och ska få två stycken sportstolar bara. Var på skroten förra veckan och hämtade hem ny bagagelucka, motorhuv, backspeglar etc i bra skick till bilen!
Btw. Var inte rädda för att kommentera. Jag bits inte..
Posted: 06 May 2010, 15:26
by Scrazher
inte sälja nu osto! Jag vill vara med och rejsa i sommar.... inte bara skruva
Posted: 06 May 2010, 16:27
by Pimplaren
Ut och snyt mer
hehe.
Posted: 07 May 2010, 15:25
by birro
Jo det är rätt kul när grejerna lirar. Har dock ett litet skumt problem ibland. När jag stänger av bilen så klickar en av spridarna och relät till soppapumpen, kan inte riktigt förstå varför? Så när man ska dra igång den så vill den bara gå på 5 cyl tills man gasar iväg.
Btw. Någon som har lust att hjälpa mig och mappa in bilen lite bättre på gatan mot en summa?
Posted: 07 May 2010, 15:42
by Strandholm
Kunde du inte hålla fingrarna i styr?
Du skulle ju sälja