Page 8 of 29

Posted: 23 Oct 2009, 13:04
by Bmwandreas
682 whp på 2.4 lit 4 cyl med 62 turbin och 0.68 A/R vid 1.65 bar. Sjukt!

Posted: 23 Oct 2009, 15:41
by Ludde_
Bmwandreas wrote:682 whp på 2.4 lit 4 cyl med 62 turbin och 0.68 A/R vid 1.65 bar. Sjukt!



Frågar som nisse, vid vilket tryck nåddes bullens önskade 550whp?


Sjuk turbo 8)

Posted: 23 Oct 2009, 15:45
by Bmwandreas
530whp är vid 1.2 bar.

Posted: 23 Oct 2009, 17:08
by markus
En sån kanske man skulle prova :)

Posted: 23 Oct 2009, 18:29
by JohanH
Bmwandreas wrote:682 whp på 2.4 lit 4 cyl med 62 turbin och 0.68 A/R vid 1.65 bar. Sjukt!


Var det mottryck som begränsade ytterligare boost/effekt eller höll "Bullen" på att svimma? :lol:

Posted: 23 Oct 2009, 18:55
by Bäckis
Han var nöjd och vi hade fått lov att höja soppatrycket för att få mer vilket hade krävt att fila på den färdiga mappen.

Posted: 23 Oct 2009, 19:36
by JohanH
Bäckis wrote:Han var nöjd och vi hade fått lov att höja soppatrycket för att få mer vilket hade krävt att fila på den färdiga mappen.


Ok. Det lovar gott inför våren :wink:

Posted: 23 Oct 2009, 21:00
by Bäckis
Effekten dalade inget alls än, så högt mottryck lär det inte varit.

Det enda störande med det här är mitt sug efter en evovev till min S14 :( Motorerna är i stort sett identiska förutom vevaxel och 1mm borr och Bullens ger 75hk mer på 0,3 bar lägre tryck än min i touringen.

Det är tur att jag ska ha V8 i min Chevelle: There is no substitute for CUI!!

Posted: 23 Oct 2009, 21:49
by JohanH
Man blir ju grymt sugen på att bänka!!
När har ni lediga tider? :D

Posted: 23 Oct 2009, 21:53
by Bäckis
4 dagar i veckan fom om två veckor till mars :)

Posted: 23 Oct 2009, 22:47
by Grefven
det är 750hk och närmare 850Nm i maskin. jag är glad. och bäckis är liiiite sur :lol:

Posted: 29 Oct 2009, 07:41
by jorgen
går det få dem med lite finare ytfinisch på kompressor huset? det räcker ju att ett par små skitiga fingrar så är det svårt att göra rent

Posted: 29 Oct 2009, 08:23
by Bmwandreas
Man kan få dem polerade mot tillägg.

Posted: 03 Nov 2009, 09:21
by Bäckis
Igår trillade det in 10st 62:or. Finns kullagrade och vanliga glidlagrade hemma för omgående leverans.

Posted: 03 Nov 2009, 17:37
by JimmyA
är det lång leverans tid på dom annars? jag tänkte köpa en till nästa säsong men har lite annat som är högre prio först men om det är så att man måste vänta länge senare så kanske man ska prioritera om?

Posted: 03 Nov 2009, 17:48
by Grefven
du lär inte ångra ett köp iaf =)


låga kurvan är 0,5bar som stiger till 1.2 på varv.

höga kurvan är 1,6bar

Image

Posted: 03 Nov 2009, 17:56
by JimmyA
Bullen nej jag vet, har en sc61 och är grymt nöjd med den, men nu blir det helsmidd 2,8 så känns som man vuxit ur den om man vill va med dom tuffa grabbarna.