Page 8 of 14
Posted: 22 Jun 2006, 15:31
by Ripper
Tumme upp för killen som ALDRIG kastar in handuken oavsett motgångar....
Meka på som fan nu så du kan gasa lite bra tider senare i sommar=)
Posted: 22 Jun 2006, 16:22
by peppe
Tråkigt att höra igen, hoppas det bara är packningen som gått eller något. Nya tag.
Posted: 26 Jun 2006, 21:21
by Mirre
När jag o brorsan gick igång så såg det ut så här i verkstaden när vi var färdiga för kvällen !:)
Block o top rensade.
Förutom packningen som hade bränt, så blev en stake lite konstig också ...
Bild ifrån ikväll!
Fortsättning följer........
Posted: 26 Jun 2006, 21:25
by worre
får ju be till brudarna att det håller iaf resten av sommaren
Posted: 26 Jun 2006, 21:26
by Mirre
Ha ha .. Vad ska jag då hitta på om det inte rasar ?
Posted: 26 Jun 2006, 21:48
by Ripper
Mirre wrote:Ha ha .. Vad ska jag då hitta på om det inte rasar ?
Jag har jobb så de blir över till dig oxå=) Bara hojta när du har tråkit så bjuder jag på bärs i garaget=)
Stackars stake btw...=)
Posted: 26 Jun 2006, 21:59
by Mirre
Ripper wrote:
Jag har jobb så de blir över till dig oxå=) Bara hojta när du har tråkit så bjuder jag på bärs i garaget=)
Stackars stake btw...=)
Vill du verkligen att jag ska skruva åt dig när jag lyckas så bra med mitt?
Topen klarade sig utan sprickor iaf..
Posted: 26 Jun 2006, 22:50
by worre
tycker ju det går bra du har ju hunnit långt iår
annars kan du ju ta en semester tripp hit upp och göra en insats
Posted: 27 Jun 2006, 07:56
by Ripper
Mirre wrote:Ripper wrote:
Jag har jobb så de blir över till dig oxå=) Bara hojta när du har tråkit så bjuder jag på bärs i garaget=)
Stackars stake btw...=)
Vill du verkligen att jag ska skruva åt dig när jag lyckas så bra med mitt?
Topen klarade sig utan sprickor iaf..
Haha ja du vet hur man skruvar, klart du hade fått meka som fan(jag hade mekat o övervakat hehe)
Dina ras handlar ju inte om hur du mekat ihop prylarna utan kanske mer att du får "Djävulen" i dig när du mappar o kör=)
Öss på nu så kör du snart igen....
Posted: 27 Jun 2006, 10:19
by Fido85
mirre det kanske skulle vara grejt med verdi stakar
Posted: 27 Jun 2006, 11:41
by Mirre
Fido85 wrote:mirre det kanske skulle vara grejt med verdi stakar
Kanske det, men då hade topen och kolven pajat istället. Staken kröktes p.g.a att cylindern fyldes med vatten och sedan skulle det komprimeras ???
Nu har jag iaf fåt hem topen och den är ren och rak. Ska motera ihopa kam och vippor idag. Stakarna har jag inte fåt än, kanke dom kommer ikväll!
Posted: 27 Jun 2006, 11:45
by Fido85
Mirre wrote:Fido85 wrote:mirre det kanske skulle vara grejt med verdi stakar
Kanske det, men då hade topen och kolven pajat istället. Staken kröktes p.g.a att cylindern fyldes med vatten och sedan skulle det komprimeras ???
Nu har jag iaf fåt hem topen och den är ren och rak. Ska motera ihopa kam och vippor idag. Stakarna har jag inte fåt än, kanke dom kommer ikväll!
ahaa det var så det gick till
hoppas du får det att lira ordentligt nu
Posted: 05 Jul 2006, 23:46
by Krillian
så. hade du kul? hur var det å köra på (R?)-däck?
Posted: 06 Jul 2006, 07:34
by Mirre
Krillian wrote:så. hade du kul? hur var det å köra på (R?)-däck?
Jag laddade 0.7 bar med "R" däcken, det spann ändå 1:an, 2:an, och 3:an.
Sen när slicksen åkte på så sa diffen upp sig och då med bara 1 bar på launchen. (kom inte ens iväg)
Blev en lyckad kväll. Han aldrig testa ut motorn ordentligt, men än så länge går den fint.
Vid belastning så håller sig olje tempen på ca 90 grader och samma då med vatten tempen också .
Posted: 06 Jul 2006, 10:44
by Krillian
0,7? fyfan. tyckte den gick undan ändån. jo det spann en del. å dina slicks greppade Jäääävligt bra så jag å alla andra
Posted: 06 Jul 2006, 12:46
by Krillian
kom på en sak. du får göra nåt åt dina "kjolar" dom tar i slicksen. såg det i går.
Posted: 06 Jul 2006, 14:50
by Mirre
Ha ha..är det inte slicksen som tar i "kjolarna"?
Prova själv att få i 26x8,5x15 ET Drag i E30 hjulhus....
Lite film kan vara välkommet....lysna noga på bakaxeln
mirre@meca