Får väl ta och uppdatera lite skriftligt nu.
Pajjade handen/handleden i måndags, så har gått med bandage sedan dess. Med andra ord så har det stått stilla med bilbyggandet. Spelar egentligen inte så stor roll då svetsen är hos ägaren just nu, då han behövde svetsa lite saker. Hoppas att man får tillbaka den nu i veckan iallafall.
Sen dom senaste dagarna har jag även hållt på med brors bil. Håller på att förbereder den för lack, som ni kanske har sett i hans tråd.
Den ska lackas på lördag som det lutar åt just nu, så lär inte hända så mycket med min bil tills dess.
Ska även beställa hem två nya trösklar, samt ett bakparti. Bättre och göra allt seriöst och ordentligt när man ändå har allt nere igen. Bakpartiet beställs mest för att vid listkanten var bilen helt rutten förra året. Så jag tog bara en bit från en beggad bil och svetsade dit. Går inte och skydda svetsfogarna på insidan, så vill inte veta hur det kommer se ut där om nåt år.
Sen trösklarna mest för att det ska bli 100% undertill mina mtech2 kjolar
Så ja, nya trösklar och bakparti påväg som sagt.
Letar dock fortfarande efter tröskelinsidan, då jag behöver dom med. Inte funnit ännu, men det borde inte vara några bekymmer tycker jag.
Än kommer jag då inte slippa all svetsjobb med karossen. Även fast det känns så förbannat jobbigt just nu med allt svetsande, så får man se framåt, även fast det är svårt just nu
När trösklarna, bakpartiet, samt lite diverse plåtjobb är klart, så ska dom flesta svetsfogarna slipas ner, grundas med epoxygrund, sedan lacka
När det är klart då är det ju bara att bygga ihop bilen igen... typ
Har även hittat ett sätt som kommer underlätta till 1000 för mig, när det gäller att få in m60b40in i motorrummet. Kommer iallafall slippa bygga motorfästen i rambenen, och istället använda mig utav orginal hålen på e30 framvagnen fortfarande!
Som sagt. Kommer mycket mer info senare om hur det går med allt osv. Även bilder.
Håll ut. Jag försöker iallafall
Mvh