Page 8 of 24

Posted: 26 Jan 2009, 00:54
by FugitivE
Ska även påpeka att allt kommer slipas ner också, inte så att jag tänker låta vissa fogar vara som dom är heller för den delen.

Posted: 26 Jan 2009, 01:02
by Resgard
Slår sig plåten något åt dig när du svetsar så mycket?

Posted: 26 Jan 2009, 01:07
by FugitivE
Nej, det har jag inte märkt något utav iallafall..

Enda jag märkt av är att det sviktar lite grann på lagningarna som är under framstolarna så att säga, då dom är lite större vanliga plåtbitar som svetsade dit. Ska göra något åt det sen också. :)

Mvh

Posted: 26 Jan 2009, 01:09
by Roobin
de lär han märka sen när hela bilen lutar åt nåt håll haha :lol:

Posted: 26 Jan 2009, 01:10
by FugitivE
Haha :lol: :lol:

Ja det lär man väl göra ;)

Posted: 26 Jan 2009, 01:29
by Zwofurti
oki!

skarvarna såg bra ut, tror du matar på lite väl mkt tråd eller kör lite för låg ström, faast det är klart, svetsa gammal bilplåt är ju inte det lättaste=)

tänkte mest där på förargolvet och trösklarna.

Ey, bara konstruktiv kritik, inget gnällande :D

Posted: 26 Jan 2009, 01:31
by FugitivE
Hehe, mjo.

Som sagt är ingen svetsare till yrket, med licens, utan försöker så gott jag kan.

Tycker dock bilderna lurar lite grann, just med trösklarna, då iprincip alla fogar är nerslipade utom på den bakre lagningen vid hörnet.

Kommer massvis med bilder sen när allt ska skyddas ordentligt, och när allt är nerslipat och fint.

Mvh Kevin

Posted: 26 Jan 2009, 09:35
by Zwofurti
kanon :)

Posted: 26 Jan 2009, 11:31
by Roobin
de e bra med konstruktiv kritik oxå ;)

Posted: 07 Feb 2009, 16:34
by FugitivE
Jaha, här har det väl inte hänt så mycket sen senaste uppdateringen.

Segt som fan går det just nu faktiskt. Tröttnat så förbannat på all svetsande. Men men, jag som själv har valt det så bara bita ihop.

Lite bilder kan jag väl bjuda på sen senast.

Image

Värsta som är kvar innan jag kan börja slipa ner lite svetsfogar och sedan grunda:
Image

Ner med karossen igen:
Image

Börjat kapa ur lite:
Image

..

Har även fimpat bort "öronen" där innerskärmarna sitter fast:
Image

Börjar ta sig lite grann i andra hörnet med nu:
Image

..

Så står den för tillfället. Tröskeln kvar på den sidan sen också *pust*.

Mvh

Posted: 07 Feb 2009, 19:03
by Resgard
Nog lessnar man lätt av med allt detta skit jobb! men bara fortsätta!

Posted: 15 Feb 2009, 23:29
by FugitivE
Får väl ta och uppdatera lite skriftligt nu.

Pajjade handen/handleden i måndags, så har gått med bandage sedan dess. Med andra ord så har det stått stilla med bilbyggandet. Spelar egentligen inte så stor roll då svetsen är hos ägaren just nu, då han behövde svetsa lite saker. Hoppas att man får tillbaka den nu i veckan iallafall.

Sen dom senaste dagarna har jag även hållt på med brors bil. Håller på att förbereder den för lack, som ni kanske har sett i hans tråd.

Den ska lackas på lördag som det lutar åt just nu, så lär inte hända så mycket med min bil tills dess.

Ska även beställa hem två nya trösklar, samt ett bakparti. Bättre och göra allt seriöst och ordentligt när man ändå har allt nere igen. Bakpartiet beställs mest för att vid listkanten var bilen helt rutten förra året. Så jag tog bara en bit från en beggad bil och svetsade dit. Går inte och skydda svetsfogarna på insidan, så vill inte veta hur det kommer se ut där om nåt år.

Sen trösklarna mest för att det ska bli 100% undertill mina mtech2 kjolar :D


Så ja, nya trösklar och bakparti påväg som sagt.

Letar dock fortfarande efter tröskelinsidan, då jag behöver dom med. Inte funnit ännu, men det borde inte vara några bekymmer tycker jag.

Än kommer jag då inte slippa all svetsjobb med karossen. Även fast det känns så förbannat jobbigt just nu med allt svetsande, så får man se framåt, även fast det är svårt just nu :D

När trösklarna, bakpartiet, samt lite diverse plåtjobb är klart, så ska dom flesta svetsfogarna slipas ner, grundas med epoxygrund, sedan lacka :D

När det är klart då är det ju bara att bygga ihop bilen igen... typ ;)

Har även hittat ett sätt som kommer underlätta till 1000 för mig, när det gäller att få in m60b40in i motorrummet. Kommer iallafall slippa bygga motorfästen i rambenen, och istället använda mig utav orginal hålen på e30 framvagnen fortfarande!

Som sagt. Kommer mycket mer info senare om hur det går med allt osv. Även bilder.

Håll ut. Jag försöker iallafall ;)

Mvh

Posted: 02 Mar 2009, 01:45
by FugitivE
Fick hem bakpartiet och ena tröskeln i fredags.

Image

Väntar fortfarande på den andra tröskeln, som även den ska bytas ut.

Så just nu så slaktas det bakparti :D

Dock mindre kul och försöka hitta alla orginal punkter, men men :D

Mvh Kevin

Posted: 02 Mar 2009, 07:18
by r.ivars
fyfan va du sliter på!!

Pedant som en gammal orm :D

Posted: 02 Mar 2009, 17:41
by FugitivE
Tack så mycket ivars :D

Ska bli skönt när allt är bytt. Borde inte finnas så många fler ställen sen som kan börja rosta tycker man :D hehe

Mvh

Posted: 04 Mar 2009, 17:12
by FugitivE
Först och främst måste jag tacka Mattias för dagens hjälp! skulle inte funkat utan dig broh ;)

Tog Mattias Golf 3a, samt hans morbrors släp, och hämtade något fint idag :D

Image

Hela ekipaget:
Image

Image

Påväg hemåt så lekte Mattias lite stuntman, och tog denna fräna bild, haha:
Image


Väl framme vid garaget, och dags för att få in spisen:
Image

Hej och hå:
Image

Här får den stå/ligga tills vidare:
Image

Image

Image

..

Muums :D nu blev man allt mer sugen på att få klart karossen med all svetsning :D

Mvh Kevin

Posted: 04 Mar 2009, 17:33
by Grefven
du skulle verkligen fått ett svänghjul tillverkat som var riktigt lätt.

varför?

lyssna:

http://www.youtube.com/watch?v=sXQsvDrohHk