FugitivE - E30 "340IM"
Moderators: purepfcom, Storås, Bmwandreas, Nisse Järnet, pelko, Bäckis, Pimplaren
Hehe, mjo.
Som sagt är ingen svetsare till yrket, med licens, utan försöker så gott jag kan.
Tycker dock bilderna lurar lite grann, just med trösklarna, då iprincip alla fogar är nerslipade utom på den bakre lagningen vid hörnet.
Kommer massvis med bilder sen när allt ska skyddas ordentligt, och när allt är nerslipat och fint.
Mvh Kevin
Som sagt är ingen svetsare till yrket, med licens, utan försöker så gott jag kan.
Tycker dock bilderna lurar lite grann, just med trösklarna, då iprincip alla fogar är nerslipade utom på den bakre lagningen vid hörnet.
Kommer massvis med bilder sen när allt ska skyddas ordentligt, och när allt är nerslipat och fint.
Mvh Kevin
Jaha, här har det väl inte hänt så mycket sen senaste uppdateringen.
Segt som fan går det just nu faktiskt. Tröttnat så förbannat på all svetsande. Men men, jag som själv har valt det så bara bita ihop.
Lite bilder kan jag väl bjuda på sen senast.

Värsta som är kvar innan jag kan börja slipa ner lite svetsfogar och sedan grunda:

Ner med karossen igen:

Börjat kapa ur lite:

..
Har även fimpat bort "öronen" där innerskärmarna sitter fast:

Börjar ta sig lite grann i andra hörnet med nu:

..
Så står den för tillfället. Tröskeln kvar på den sidan sen också *pust*.
Mvh
Segt som fan går det just nu faktiskt. Tröttnat så förbannat på all svetsande. Men men, jag som själv har valt det så bara bita ihop.
Lite bilder kan jag väl bjuda på sen senast.

Värsta som är kvar innan jag kan börja slipa ner lite svetsfogar och sedan grunda:

Ner med karossen igen:

Börjat kapa ur lite:

..
Har även fimpat bort "öronen" där innerskärmarna sitter fast:

Börjar ta sig lite grann i andra hörnet med nu:

..
Så står den för tillfället. Tröskeln kvar på den sidan sen också *pust*.
Mvh
Får väl ta och uppdatera lite skriftligt nu.
Pajjade handen/handleden i måndags, så har gått med bandage sedan dess. Med andra ord så har det stått stilla med bilbyggandet. Spelar egentligen inte så stor roll då svetsen är hos ägaren just nu, då han behövde svetsa lite saker. Hoppas att man får tillbaka den nu i veckan iallafall.
Sen dom senaste dagarna har jag även hållt på med brors bil. Håller på att förbereder den för lack, som ni kanske har sett i hans tråd.
Den ska lackas på lördag som det lutar åt just nu, så lär inte hända så mycket med min bil tills dess.
Ska även beställa hem två nya trösklar, samt ett bakparti. Bättre och göra allt seriöst och ordentligt när man ändå har allt nere igen. Bakpartiet beställs mest för att vid listkanten var bilen helt rutten förra året. Så jag tog bara en bit från en beggad bil och svetsade dit. Går inte och skydda svetsfogarna på insidan, så vill inte veta hur det kommer se ut där om nåt år.
Sen trösklarna mest för att det ska bli 100% undertill mina mtech2 kjolar
Så ja, nya trösklar och bakparti påväg som sagt.
Letar dock fortfarande efter tröskelinsidan, då jag behöver dom med. Inte funnit ännu, men det borde inte vara några bekymmer tycker jag.
Än kommer jag då inte slippa all svetsjobb med karossen. Även fast det känns så förbannat jobbigt just nu med allt svetsande, så får man se framåt, även fast det är svårt just nu
När trösklarna, bakpartiet, samt lite diverse plåtjobb är klart, så ska dom flesta svetsfogarna slipas ner, grundas med epoxygrund, sedan lacka
När det är klart då är det ju bara att bygga ihop bilen igen... typ
Har även hittat ett sätt som kommer underlätta till 1000 för mig, när det gäller att få in m60b40in i motorrummet. Kommer iallafall slippa bygga motorfästen i rambenen, och istället använda mig utav orginal hålen på e30 framvagnen fortfarande!
Som sagt. Kommer mycket mer info senare om hur det går med allt osv. Även bilder.
Håll ut. Jag försöker iallafall
Mvh
Pajjade handen/handleden i måndags, så har gått med bandage sedan dess. Med andra ord så har det stått stilla med bilbyggandet. Spelar egentligen inte så stor roll då svetsen är hos ägaren just nu, då han behövde svetsa lite saker. Hoppas att man får tillbaka den nu i veckan iallafall.
Sen dom senaste dagarna har jag även hållt på med brors bil. Håller på att förbereder den för lack, som ni kanske har sett i hans tråd.
Den ska lackas på lördag som det lutar åt just nu, så lär inte hända så mycket med min bil tills dess.
Ska även beställa hem två nya trösklar, samt ett bakparti. Bättre och göra allt seriöst och ordentligt när man ändå har allt nere igen. Bakpartiet beställs mest för att vid listkanten var bilen helt rutten förra året. Så jag tog bara en bit från en beggad bil och svetsade dit. Går inte och skydda svetsfogarna på insidan, så vill inte veta hur det kommer se ut där om nåt år.
Sen trösklarna mest för att det ska bli 100% undertill mina mtech2 kjolar

Så ja, nya trösklar och bakparti påväg som sagt.
Letar dock fortfarande efter tröskelinsidan, då jag behöver dom med. Inte funnit ännu, men det borde inte vara några bekymmer tycker jag.
Än kommer jag då inte slippa all svetsjobb med karossen. Även fast det känns så förbannat jobbigt just nu med allt svetsande, så får man se framåt, även fast det är svårt just nu

När trösklarna, bakpartiet, samt lite diverse plåtjobb är klart, så ska dom flesta svetsfogarna slipas ner, grundas med epoxygrund, sedan lacka

När det är klart då är det ju bara att bygga ihop bilen igen... typ

Har även hittat ett sätt som kommer underlätta till 1000 för mig, när det gäller att få in m60b40in i motorrummet. Kommer iallafall slippa bygga motorfästen i rambenen, och istället använda mig utav orginal hålen på e30 framvagnen fortfarande!
Som sagt. Kommer mycket mer info senare om hur det går med allt osv. Även bilder.
Håll ut. Jag försöker iallafall

Mvh
Först och främst måste jag tacka Mattias för dagens hjälp! skulle inte funkat utan dig broh 
Tog Mattias Golf 3a, samt hans morbrors släp, och hämtade något fint idag

Hela ekipaget:

Påväg hemåt så lekte Mattias lite stuntman, och tog denna fräna bild, haha:

Väl framme vid garaget, och dags för att få in spisen:

Hej och hå:

Här får den stå/ligga tills vidare:

..
Muums
nu blev man allt mer sugen på att få klart karossen med all svetsning 
Mvh Kevin

Tog Mattias Golf 3a, samt hans morbrors släp, och hämtade något fint idag

Hela ekipaget:

Påväg hemåt så lekte Mattias lite stuntman, och tog denna fräna bild, haha:

Väl framme vid garaget, och dags för att få in spisen:

Hej och hå:

Här får den stå/ligga tills vidare:

..
Muums

Mvh Kevin
Lackerare
du skulle verkligen fått ett svänghjul tillverkat som var riktigt lätt.
varför?
lyssna:
http://www.youtube.com/watch?v=sXQsvDrohHk
varför?
lyssna:
http://www.youtube.com/watch?v=sXQsvDrohHk