Page 8 of 11

Posted: 30 Dec 2008, 19:38
by Nisse Järnet
Finns det sån bränslegivare till SM4 med?

Posted: 30 Dec 2008, 19:39
by Bmwandreas
M3JONAS wrote:
Bmwandreas wrote:Jag startade nyss Johans bil med E75 nu när det är -10 ute. Verkar fått till kallstarten med E85 nu. Sprutar in mycket de första motorvarven sen ska den inte ha så mycket. Äntligen :lol:


Härligt att det funkar! Har du testat starta Novan nu när det är kallt ute? Den verkade lite småkinkig på Kjula... :)


Nej den är inte startklar än, ska flytta över kallstart siffrorna till sen så startar den nog också.

Posted: 30 Dec 2008, 19:40
by Bmwandreas
Nisse Järnet wrote:Finns det sån bränslegivare till SM4 med?


Osäker på det, lär höra med MRM.

Posted: 30 Dec 2008, 22:58
by micke999
när kommer vipec sidan upp?

Posted: 30 Dec 2008, 23:04
by bumper
Bara massa "bra" grejjer man hör hela tiden.

Nästan som om det är bättre än Autronic snart?

Posted: 31 Dec 2008, 00:48
by Bmwandreas
Jag börjar gilla det mer än Autronic nu, funkar otroligt bra med stora spridare och med den snabba closed-loop funktionen. Och att det funkar perfekt med 60-2 triggerhjul och orig trigger vilket var ett problem ibland på Autronic.

Ray har gjort ett väldigt bra jobb med programvaran!

Posted: 31 Dec 2008, 09:28
by Nicke Blom
funkar inte closed loop bra på sm4?

jag som har satsat på ett sm4a :)

Posted: 31 Dec 2008, 11:12
by Bmwandreas
Har aldrig fått det att vara lika snabbt, men jag ska försöka mer nu i vår. Men Autronic kan bara köra cloosed-loop på lambda 1. Vipec kan köra på hela tabellen om man vågar.

Posted: 02 Jan 2009, 18:04
by MRMRacing
klabbe.p wrote:
Bmwandreas wrote:Har för mig den kostar 6000kr. Och den passar inte Autronic. Vi har en annan dash till Autronic, en sådan kan du nog få för liknande pris.


Visar den enbart den data som Autronicet samlar upp eller den har externa ingångar?


Den har två analoga ingångar, och två RS232 ellre CAN bus, ena RS232 tar de flesta värden från Autronic sedan kan restan användas fritt.
Sedan finns en ODBII ingång för läsning och rensning felkoder från de flesta bilar eller för att logga tändning och annat från fabriksbilar.
Kan även användas som navigator eller visa video på.

Se http://www.dashdaq.com/ finns i lager.

Posted: 02 Jan 2009, 18:09
by MRMRacing
Bmwandreas wrote:
Nisse Järnet wrote:Finns det sån bränslegivare till SM4 med?


Osäker på det, lär höra med MRM.


Vad för givare är det?

Posted: 03 Jan 2009, 10:42
by Bmwandreas
Fick nyss lite diagram från Ray. Och vi ligger på 3:e plats i världen över mest sålda V44 redan. Och då har vi bara varit med 2 månader :P

Posted: 03 Jan 2009, 11:15
by Insanity
Bra jobbat, ni måste krängt iväg ett bra gäng nu.. :D

Posted: 05 Jan 2009, 20:20
by Silverboy
Hvordan funker V44 og V88 på en Audi 5cyl hvis man ikke skal ha fordeler? Hva trengs da med tanke på coiler og sensorer?

Posted: 05 Jan 2009, 21:31
by Bmwandreas
V88 blir det till Audi.
Man använder orig vevtrigger på startkransen och orig kamtrigger frampå kamdrevet. Sen kör du 5 st Audi 1.8 t tändspolar.
Så man behöver inte tillverka något nytt triggerhjul som till tex nira.

Posted: 06 Jan 2009, 13:09
by Bmwandreas
Nu finns det V88 plug & play till Supra MKIV.

Posted: 06 Jan 2009, 13:50
by Fido85
Bmwandreas wrote:Fick nyss lite diagram från Ray. Och vi ligger på 3:e plats i världen över mest sålda V44 redan. Och då har vi bara varit med 2 månader :P


ni är kända inom trimbranschen kan man lugnt säga :)

Posted: 12 Jan 2009, 11:18
by Bmwandreas
Nu kan man beställa V44 med inbyggd 7 bars mapsensor. Även alla PnP ecu:s.