Roobin - Bmw E30 2,7l 393 whp lyder de nya.. SÅLD
Moderators: purepfcom, Storås, Bmwandreas, Nisse Järnet, pelko, Bäckis, Pimplaren
puuuuuuh el finns o inget har brunnit, inte än iaf
Elrik kommer köra klart hela elsystem nu i veckan e planen iaf.
Medans jag ska göra massa annat så vi kanske kan starta fanskapet snart o se att skiten går runt
Kabel måste man ha

Sistoflex

Mattan som jag försöker klä in i bilen, rent helvete, men blir rätt bra tror jag

Japp nu fanns de ju el åt alla håll o kanter

Blir bara mer o mer, undrar snart hur allt ska få plats

Batteriet flyttat bak såklart, blir även o dra soppaledningar i veckan förhoppningsvis iaf

/Robin

Elrik kommer köra klart hela elsystem nu i veckan e planen iaf.
Medans jag ska göra massa annat så vi kanske kan starta fanskapet snart o se att skiten går runt

Kabel måste man ha

Sistoflex

Mattan som jag försöker klä in i bilen, rent helvete, men blir rätt bra tror jag

Japp nu fanns de ju el åt alla håll o kanter

Blir bara mer o mer, undrar snart hur allt ska få plats

Batteriet flyttat bak såklart, blir även o dra soppaledningar i veckan förhoppningsvis iaf

/Robin
Audi S2 2,5 liter - 800whp?
VR Motor Stockholm AB
Robin Raita
VR Motor Stockholm AB
Robin Raita
ÄNTLIGEN.... Nu så lever den för första gången 
Fan helt sjukt underbart att arbetet man lägger ner ger utdelning...
Måste passa på att tacka Kim, Elrik o Jocke. Utan er så hade de inte blivit nå uppstart ikväll!
Kommer väl lite bilder o nå film på de lite senare
Bilen är ju tyvärr inte klar än, all el skall dras finare, gömmas undan, koppla in alla mätare, ah få ordning på allt helt enkelt.
Snart dags för o ställa in siktet på Avesta / PPF
Har dock vart jobb på vägen.

Mvh Robin

Fan helt sjukt underbart att arbetet man lägger ner ger utdelning...
Måste passa på att tacka Kim, Elrik o Jocke. Utan er så hade de inte blivit nå uppstart ikväll!
Kommer väl lite bilder o nå film på de lite senare

Bilen är ju tyvärr inte klar än, all el skall dras finare, gömmas undan, koppla in alla mätare, ah få ordning på allt helt enkelt.
Snart dags för o ställa in siktet på Avesta / PPF

Har dock vart jobb på vägen.

Mvh Robin
VR Motor Stockholm AB
Robin Raita
VR Motor Stockholm AB
Robin Raita
Tack Brox..
Vet inte vad själva mattan heter i sig, kallas Bilmatta t ex på Mattvaruhuset, som säkert finns i olika städer.
Problemet var att dom skulle ha 198kr kvm o jag skulle köpa på mig 10 kvm. Blev lite för mycket tyckte jag, så jag åkte till Mattcenter som ligger i Sthlm som hade exakt samma från samma leverantör för 79kr kvm ist
Mvh Robin
Vet inte vad själva mattan heter i sig, kallas Bilmatta t ex på Mattvaruhuset, som säkert finns i olika städer.
Problemet var att dom skulle ha 198kr kvm o jag skulle köpa på mig 10 kvm. Blev lite för mycket tyckte jag, så jag åkte till Mattcenter som ligger i Sthlm som hade exakt samma från samma leverantör för 79kr kvm ist

Mvh Robin
VR Motor Stockholm AB
Robin Raita
VR Motor Stockholm AB
Robin Raita
Jaha nu e toppen efterdragen, sen har jag väl vart lite lat nu i veckan, har dragit lite kablar o sånt i sistoflex o lite små pill.
Men nu kommer ett stenhårt ryck igen.
Fick med mig lillen till garaget idag för att han skall kunna göra bilen klar för lack utvändigt. Planeras att skickas till lackfirman på lördag
Så vi får väl se om han hinner med det bör väl inte vara några problem iaf, lite små spännande med deadline ibland haha.
Jag håller även på att fortsätta klä bilmatta invändigt i bilen, lite mer jobb än jag trodde, men de blir nog bra till slut, imorrn åker bromsrör på som jag pressat på jobbet i veckan, samt mina stålomspunna bromsslangar ifrån goodridge
I bästa fall så åker väl stolar o lite annat smått o gott på eller in i bilen oxå
Bilder ifrån Kevins "hårda" slit som han så vackert kallar de haha

Lägga sig o sova några timmar, snart dags o gå upp o jobba , sen blir de garaget imorrn igen för fulla muggar!
Mvh Robin
Men nu kommer ett stenhårt ryck igen.
Fick med mig lillen till garaget idag för att han skall kunna göra bilen klar för lack utvändigt. Planeras att skickas till lackfirman på lördag

Så vi får väl se om han hinner med det bör väl inte vara några problem iaf, lite små spännande med deadline ibland haha.
Jag håller även på att fortsätta klä bilmatta invändigt i bilen, lite mer jobb än jag trodde, men de blir nog bra till slut, imorrn åker bromsrör på som jag pressat på jobbet i veckan, samt mina stålomspunna bromsslangar ifrån goodridge

I bästa fall så åker väl stolar o lite annat smått o gott på eller in i bilen oxå

Bilder ifrån Kevins "hårda" slit som han så vackert kallar de haha

Lägga sig o sova några timmar, snart dags o gå upp o jobba , sen blir de garaget imorrn igen för fulla muggar!
Mvh Robin
VR Motor Stockholm AB
Robin Raita
VR Motor Stockholm AB
Robin Raita
Usch jobbigt detta, att man orkar hålla på, inte mycket sömn igår upp tidigt o jobba o sen spendera 11 timmar i garaget. Kan ju tro man blivit knäpp.....
Men nu så e lackningen bokad, mappning hos ppf sitter jag bara o inväntar mig själv på, vet inte om jag vågar boka, o så hinner jag inte färdigt o hej o hå. Så de kommer förmodligen snart...
Vad har hänt idag då... jo bromssystemet på bilen e i stort sett klart, slavcylinder e på o sånt småpill, kardan slängde jag även på när jag ändå va i farten, fasiken blir allt mindre o mindre på bänken nu faktiskt
Lite bilder ifrån lillebrorsans jobb från ikväll, bilen är inte helt färdig för lack men han gör ett kanon jobb
Goodridge slangar

Ena sidan , är väldigt lite riktning på denna bil. Så de e känns riktigt skönt, speciellt för lillen

Dags för ytterliggare en varmkörning, kolla att elfläkt o allt dylikt lirar, o de verkar de göra iaf
Sen blev de så satans kallt ute så va bara o stänga in sig o ställa värmefläkten på fullt.

Nu började han helt plötsligt ställa krav på att bilen skulle stå på ett visst sätt o hej o hå. Hopp va bara o börja tänkte på nå varmt ställe innan man begav sig ute i kylan igen. Brrrr
Efter ett tag såg de dock ut så här

Nu var de dags o slänga dit lite bromsrör samt slangarna

Lägga lite mer matta oxå , tar sig till slut

Lite översiktsbilder på hur bilen ser ut efter lillen lagt beslag på spacklet m.m

Lackeraren kom förbi bakis o sjukt trött, va ba tvinga på honom att på lördag gäller de, sugen kan man inte säga direkt att han va
haha
Tyvärr sånt han får stå ut med, så på lördag kommer de massa fina bilder, måste dock göra en väldans massa nu t ex imorn osv
Mvh Robin
Men nu så e lackningen bokad, mappning hos ppf sitter jag bara o inväntar mig själv på, vet inte om jag vågar boka, o så hinner jag inte färdigt o hej o hå. Så de kommer förmodligen snart...
Vad har hänt idag då... jo bromssystemet på bilen e i stort sett klart, slavcylinder e på o sånt småpill, kardan slängde jag även på när jag ändå va i farten, fasiken blir allt mindre o mindre på bänken nu faktiskt

Lite bilder ifrån lillebrorsans jobb från ikväll, bilen är inte helt färdig för lack men han gör ett kanon jobb

Goodridge slangar

Ena sidan , är väldigt lite riktning på denna bil. Så de e känns riktigt skönt, speciellt för lillen

Dags för ytterliggare en varmkörning, kolla att elfläkt o allt dylikt lirar, o de verkar de göra iaf

Nu började han helt plötsligt ställa krav på att bilen skulle stå på ett visst sätt o hej o hå. Hopp va bara o börja tänkte på nå varmt ställe innan man begav sig ute i kylan igen. Brrrr
Efter ett tag såg de dock ut så här

Nu var de dags o slänga dit lite bromsrör samt slangarna

Lägga lite mer matta oxå , tar sig till slut

Lite översiktsbilder på hur bilen ser ut efter lillen lagt beslag på spacklet m.m

Lackeraren kom förbi bakis o sjukt trött, va ba tvinga på honom att på lördag gäller de, sugen kan man inte säga direkt att han va

Tyvärr sånt han får stå ut med, så på lördag kommer de massa fina bilder, måste dock göra en väldans massa nu t ex imorn osv

Mvh Robin
VR Motor Stockholm AB
Robin Raita
VR Motor Stockholm AB
Robin Raita
Ser bra ut de där
Väntar på bilder från lakeringen!

///M
Full gas i varje fas!
Living my life sideways!
C. Lindqvist
+358445342429
Setsorized@hotmail.com
Full gas i varje fas!
Living my life sideways!
C. Lindqvist
+358445342429
Setsorized@hotmail.com
haha kan säga att han e nog rätt trött på mig vid de här laget, men jag e hur jävla glad som helst att han orkar o ställa upp, skönare o veta att de blir ordentligt gjort me tanken på att han vet va han gör, hoppas jag iaf haha nä rå 
Men när han jobbar så händer de ju lite iaf

Men när han jobbar så händer de ju lite iaf

VR Motor Stockholm AB
Robin Raita
VR Motor Stockholm AB
Robin Raita
Nyss hemkommen från garaget med bror. Gått sisådär, lite motgångar här och var men det ska nog bli bra detta till slut.
Imorgon ska vi vara på jobbet (lackfirman) klockan 09:00 och börja göra i ordning för lack. spackla lite små jack och sådant, samt kolla över vad man nu gjorde under kvällen. Om det vart okej eller ej
Imorgon kommer det bilder från nattens bravader, samt när bilen är lackad.
Mvh lillebror
Imorgon ska vi vara på jobbet (lackfirman) klockan 09:00 och börja göra i ordning för lack. spackla lite små jack och sådant, samt kolla över vad man nu gjorde under kvällen. Om det vart okej eller ej

Imorgon kommer det bilder från nattens bravader, samt när bilen är lackad.
Mvh lillebror
Lackerare