Page 8 of 16
Posted: 20 Oct 2009, 20:53
by Roobin
fan dom där fälgarna satt ju som en fläskläpp.. e de azev?
Posted: 20 Oct 2009, 21:04
by Pimplaren
17" BBS splittar ? eller är det 16"are?
Posted: 20 Oct 2009, 21:07
by johankihl
När skulle du regbesikta, lär väl vara i görningen nu? Blir riktigt intressant att se om du får igenom den med "storsmällan". Då lär det nötas gata innan snön och vintern bjuder upp till isdans
Vore kul med en åktur innan allt är vitt ute!
Posted: 21 Oct 2009, 11:58
by birro
Kan svara för linus att det kommer bli en hel del isåka då han redan har ett par isdäck samt fixat höjnings grejj för coilisarna.
Posted: 21 Oct 2009, 18:37
by Fn
Pimplaren wrote:17" BBS splittar ? eller är det 16"are?
Tror nog robin menar dom som redan sitter på bilen
ser ut som azev..
bbs:arna är 17" har jag för mig
Posted: 21 Oct 2009, 18:54
by Pimplaren
Fn wrote:Pimplaren wrote:17" BBS splittar ? eller är det 16"are?
Tror nog robin menar dom som redan sitter på bilen
ser ut som azev..
bbs:arna är 17" har jag för mig
Jo jo, men jag undrar storleken på splittarna som är på bild där uppe! ser onekligen stora ut..
Posted: 21 Oct 2009, 20:56
by Strandholm
Johan:
jora, bilen har varit körbar sedan i mars/maj nångång bortsett ifrån soppapumpsmissödet så vill du åka lite så är det bara att komma förbi :]
Har dock inte varit speciellt sugen på att åka runt när bilen ser ut som united colors of beneton. :]
Behåll evon och kom ut med den på isen så jag har någon att jaga. :]
Pimplaren:
jora, dem är 17", får inte på någe mindre över främre bromsoken. Med 17" så är det på millimtern i princip. (M3 E36)
Letat efter sådana här fälgar till bra pris vääääldigt länge och hade lite flyt. Såg en kille som åkte runt med dem på en brukis och frågade om de var till salu och fick dem till bra pris. :]
Robin:
jora det är Azev A, 8,5/10" breda. Ser bättre ut i verkligheten, ser lite knullat ut på bilderna.
Imorgon är det första försöket till regbes. Ska bli intressant!
Varit några hektiska kvällar denna veckan föratt få den någorlunda presentabel... :]
Posted: 21 Oct 2009, 21:00
by Pimplaren
Smutt med Splittarna! vilken bredd på dem?
Posted: 21 Oct 2009, 21:29
by Strandholm
8,5" nu. RS 198 ifrån E34. Bra ET för en e30 med andra ord.
Kommer bli 9" fram och 10,5-11" bak beroende på vad som får plats.
Posted: 21 Oct 2009, 22:06
by birro
Några hektiska kvällar? Lata finsken har talat. 1 timmes pass?
Ne men lycka till imorgon
Posted: 22 Oct 2009, 16:03
by nicke.t
hur gick det?
Posted: 22 Oct 2009, 19:07
by Strandholm
Det sket sig. Går inte att testa bromsarna i detta vädret så det är uppskjutet tills imorron. Får se om det är mindre blött då. :/
Upptäckte att bilen går in i nödläge nu igen.
Så fort man varit uppe emot 7000rpm så vill den inte gå på tomgång längre.
Någon som har några tips på hur man kan felsöka nödläget enklast?
Har ingen lust att dra upp han på varvstoppet 1000ggr vid felsökning.
Posted: 23 Oct 2009, 21:52
by Strandholm
2tim senare och 5 nedslag senare. Endast småsaker som bristfällig uppstripning av kablar i motorrum (avsåg BMW original dragning till lysena), spolarbehållare satt löst osv.
Han tyckte mina 10" bakfälgar med 225 var mindre bra, försökte förklara att 11" fälgar med samma däck ska dit.
men blev nerslag på det så fälgbyte inför SBP besöket.
SBP here i come!
Posted: 23 Oct 2009, 21:56
by johankihl
Strandholm wrote:2tim senare och 5 nedslag senare. Endast småsaker som bristfällig uppstripning av kablar i motorrum (avsåg BMW original dragning till lysena), spolarbehållare satt löst osv.
Han tyckte mina 10" bakfälgar med 225 var mindre bra, försökte förklara att 11" fälgar med samma däck ska dit.
men blev nerslag på det så fälgbyte inför SBP besöket.
SBP here i come!
Grattis till lyckad Sfro då... Tänk om de bara kunde godkänna turbo också, då vore lyckan gjord
Posted: 24 Oct 2009, 12:08
by Christer K
Grattis
När gjorde du bullerprovet?
Posted: 24 Oct 2009, 15:27
by FugitivE
Den ska in till SFRO igen innan SBP så han är inte riktigt klar
Posted: 24 Oct 2009, 15:47
by Strandholm
Finns ingen SFRO ansluten som gör bullerprov i Stockholm och bullerprovet är till för SBP besöket så det ger sig.
I jänkevärlden så brukar man köpa bullerintyg (för import) av t.ex Chrysler. Ska se om det går att göra liknande hos BMW.
Finns i princip inget buller att tala om, den är tyst som en mus, bara lite byråkrati...
De 5 åtgärdspunkter som blev på protokollet stryks vid SBP besöket förutsatt att de är åtgärdade.
Johan: dem godkänner turbo, dock får du åka med någon tråkig volvomotor (eller nått annat traktorredskap till ''motor'') som har det originalmonterat.
Fugitive:
Du kommer nog behöva regga din bil med 3.0liters v8 om du ska få igenom den. Tror inte du kommer klara av viktökningen annars. :/
Om någon känner någon duktig bil-elektriker som vill ha lite extrajobb så är jag intresserad! (i stockholmstrakten)
Det handlar endast om att en gång för alla lösa de 5 reläerna vid motorn på ett ''fackmannamässigt'' sätt.